P. Atkinson State of the Art

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Shadow »

Niet iedereen laat z’n huis opknappen met subsidie van de staat heej?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door richard »

Shadow schreef:
Niet iedereen laat z’n huis opknappen met subsidie van de staat heej?
Is dat niet 'gesubsidieerd' door de Nam die neemt en heeft genomen?
roy brouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 14:25

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door roy brouwer »

Ahh ja dan snap ik het wel... jullie komen nog uit de tapijttijd :lol:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door pappaleo »

roy brouwer schreef:
Ahh ja dan snap ik het wel... jullie komen nog uit de tapijttijd :lol:
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar het ontwerp van Atkinson's SotA stamt van vóór de tijd dat vaste vloerbedekking opgang maakte. :hide:
roy brouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 14:25

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door roy brouwer »

Begin zeventiger jaren was er al vaste vloerbedekking hoor.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door pappaleo »

Ja, het kwam opzetten.
Maar ik heb zelf de SotA dan wel niet gebouwd, maar in die vervlogen tijden wel de Rogers Monitor, met bijna dezelfde unitbezetting en onlangs de Isobarix (met nagenoeg dezelfde unitbezetting).

Dus ik kan me er een voorstelling bij maken.

Je gaat lachen als je de Fusion 567 van ds23man er naast zet.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Pjotr »

Roy heeft gewoon gelijk! :lol: Vaste vloerbedekking had allang opgang gemaakt! Een vriend van mij in A'dam heeft eind jaren '70 de Atkinson gebouwd en afgewerkt met jawel: VASTE VLOERBEDEKKING! Het was een soort van hard viltig spulletje weet ik nog wel. Je zag het ook wel in kantoren liggen en op traptreden. Heette dat niet Tredford o.z.i.? :relax:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door ds23man »

En anders lag dit wel op de grond:

https://nl.pinterest.com/pin/371617406751188924/
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Pjotr »

Hé bah, lag dat bij jullie op de grond Gerhard? Macrameede jullie ook? Was wel iets voor luie mensen. Je hoefde nooit te stofzuigen. Het vuil viel er gewoon door heen :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door ds23man »

Gelukkig niet, mocht mijn eerste kruipjes en stapjes gewoon op kamerbreed tapijt doen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door ds23man »

pappaleo schreef:

Je gaat lachen als je de Fusion 567 van ds23man er naast zet.
Hoe bedoel U?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef:
pappaleo schreef:

Je gaat lachen als je de Fusion 567 van ds23man er naast zet.
Hoe bedoel U?
Dat die ouwe meuk volledig weggespeeld wordt.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door richard »

Pjotr schreef:
Je zag het ook wel in kantoren liggen en op traptreden. Heette dat niet Tredford o.z.i.? :relax:
Volgens mij klopt dat wel. Het had een beetje een ribbelige structuur.
Na een dag spelen met de modeltrein had dat een leuk effect op de knieën.

Als je geen kamerbreed had kon je van die harige Heugavelt tegels leggen in zo'n ruitjespatroon.
Die waren trouwens ook prima om de kastwanden te dempen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Pjotr »

Nee, het het spul had geen ribbels. Was een soort van synthetisch naaldvilt. Denk dat het i.d.d. Heugafelt was!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door pappaleo »

Het was in ieder geval niet state of the art :mrgreen:
roy brouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 14:25

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door roy brouwer »

De Sota is niet te vergelijken met de RM. de meeste mensen bouwden de RM omdat ze eenvoudigweg opzagen tegen de complexe Sota.
De stijfheid van de kast constructie is vele malen groter dan de RM en niet zo gekleurd, daarbij is de kast om de B139B heen ontworpen met zijn lage resonantiefrequentie van 25 herz. de bezetting van de andere units ben je vrij in. Ik heb ze nog niet zo lang geleden gebouwd met als Mid een Davis unit en ik meen een Philips voor het ultrahoog. Voor zeg €. 800 per stuk is de Sota qua prijs kwaliteit een enorme mooie speaker. maar anyway ik heb er weinig verstand van want ik ben stoffeerder. :lol:
roy brouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 14:25

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door roy brouwer »

En het klopt hoor Tredford Interart (ribbeltapijt) was er al veel eerder het werd alleen weinig verkocht dat was luxe... beetje net als de Sota
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Pjotr »

Het was GÉÉN ribbeltjes tapijt! Zeker weten, period!
pappaleo schreef:
ds23man schreef:
pappaleo schreef:

Je gaat lachen als je de Fusion 567 van ds23man er naast zet.
Hoe bedoel U?
Dat die ouwe meuk volledig weggespeeld wordt.
Luistervergelijk in Alphen dan maar? :mrgreen:
roy brouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 14:25

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door roy brouwer »

Nee klopt wat jij bedoelt is Novazon geen Heuga dat is meer van de tachtiger jaren.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Shadow »

roy brouwer schreef:
De Sota is niet te vergelijken met de RM. de meeste mensen bouwden de RM omdat ze eenvoudigweg opzagen tegen de complexe Sota.
De stijfheid van de kast constructie is vele malen groter dan de RM en niet zo gekleurd, daarbij is de kast om de B139B heen ontworpen met zijn lage resonantiefrequentie van 25 herz. de bezetting van de andere units ben je vrij in. Ik heb ze nog niet zo lang geleden gebouwd met als Mid een Davis unit en ik meen een Philips voor het ultrahoog. Voor zeg €. 800 per stuk is de Sota qua prijs kwaliteit een enorme mooie speaker. maar anyway ik heb er weinig verstand van want ik ben stoffeerder. :lol:
Voor 800 per stuk bouw je wel wat beters en waar minder mdf in verstopt hoeft te worden. Denk niet dat je Gerhard z'n ontwerp er mee na bouwt, maar wat anders leuks wel...
roy brouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 14:25

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door roy brouwer »

Gerhard zn ontwerp? maar voor 800 per stuk bouw je niet zo veel hoor.. by the way ik heb nog een setje nieuwe B139B liggen dus als ik weer eens wat bouw... de Sota. Had graag een foto geupload maar het is een beetje lastig hier... ieder zijn smaak in mijn optiek is de Sota een prachtig ding om te zien, los van het geluid..
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Marp »

roy brouwer schreef:
Had graag een foto geupload maar het is een beetje lastig hier...
Onder de buttons...

	[Bewaar concept]  [Voorbeeld]  [Verstuur]

				... bevindt zich het tabblad "bijlagen".
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Shadow »

roy brouwer schreef:
Gerhard zn ontwerp? maar voor 800 per stuk bouw je niet zo veel hoor.. by the way ik heb nog een setje nieuwe B139B liggen dus als ik weer eens wat bouw... de Sota. Had graag een foto geupload maar het is een beetje lastig hier... ieder zijn smaak in mijn optiek is de Sota een prachtig ding om te zien, los van het geluid..
Ik zou even zoeken op ‘Isobarix’
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door pappaleo »

roy brouwer schreef:
ieder zijn smaak in mijn optiek is de Sota een prachtig ding om te zien, los van het geluid..
En dat zegt hij:
roy brouwer schreef:
Ahh ja dan snap ik het wel... jullie komen nog uit de tapijttijd :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: P. Atkinson State of the Art

Bericht door Shadow »

Want we willen allemaal nog steeds van die hondehokken die nergens op slaan qua geluid...

Edit; spelling
Laatst gewijzigd door Shadow op ma 04 nov 2019, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”