Ah!buis schreef:Die Cag wordt ook wel de Miller capaciteit genoemd.Maar als Bert 't over de buis impedantie heeft bedoeld ie volgens mij de optimale (qua vermogen) belasting
En keerrooster of niet, de pentode blijft veel minder lineair als de triode.
Dat rooster zit er om te voorkomen dat de, uit de anode losgeslagen, elektronen naar het schermrooster zouden gaan wanneer de anodespanning lager is dat van het schermrooster.
Dat verlies bij lage spanning geeft de typische deuk in de Ia-Va grafiek van tetrodes.
Anne
Dankje wel Peter en Anne
Ik wil het beste van wat er met deze buis te bouwen is
Lage vervorming prefereer ik meer dan 17 of 40 Watt output
Ps
Die Mexicaanse hond was irritant wat wel leuk was dat de radio bij de buren ook begon te fluiten
En ik dacht slim te zijn met een 0-V1 te veranderen in een 1-V-1
Als ik op 10 mtr 20 mtr naar het Nassiballen net luisterde Hoorde ik wel de leider ervan PA0TWX woonachtig in Klundert
net een halfjaar geleden overleden
Maar ik hoorde nauwelijks de mensen uit Daresalaam ,Tanzania , Shell Employees,of Ambasade personeel.
De Canadezen, Onderzoekers op de northpole echt lui erbij die in een houtenhutje in de wildernis woonde
Die gingen eens in de paar weken de boom in klimmen en kabel aan de antenne en contact met Thuisland
Wegelopen Hollanders

waar ik Jaaaren mee contact heb gehad soms even een boodschapje aan familie doen allerlei mensen van een Metalurg of Elektromonteur Locksmith en als ze op vakantie waren kwamen ze hier op de koffie
Altijd met een speldje Of een petje Geweldige tijd geweest Tot het internet kwam
Toen was het gedaan met dat
Ohja 1-V-1 ( goed voor AM ) ik had 3 handen nodig om afte stemmen in USB Dus dat was hard werken om wat te verstaan
Toen maar zendamateur geworden met een goedkope Yaesu van een 11 mtr piraat
Maar eerst kwaliteit in de Triode versterker Dan pas power vind het niet zo belangrijk dat ik 40 Watt heb liever 20 Watt en een zuivere versterker met lekker strak laag ma gerust tegenkoppeling in
Gu50 Buizen zat ook nog de orginele 7072 ? Van de Anastacia Anne en trafo,s ondertussen idem