Gewone zenerdiodes 12v 0,5WZ12/0W5 - zijn dit "all-round" zeners van 12V, 0,5W ? 't Is een wat afwijkend symbool...
Steampunk buizen mediacenter
Moderator: Beheerdersteam
Re: Steampunk buizen mediacenter
Re: Steampunk buizen mediacenter
Ja dat is je ingang.- Linksboven staan 2 rondjes met 2Veff. Dit leek mij het meest op het aansluitpunt voor het line-in signaal, maar vanwaar de weerstanden in
Re: Steampunk buizen mediacenter
Was bedoeld voor een gebalanceerde ingang,hier niet van toepassing daarom doorverbinding.- Linksonder staan twee rontjes op de lijn, gaan die ergens naar toe?
Re: Steampunk buizen mediacenter
Weet ik zo niet,niet aan storen.......- Linksboven de GU-50 buis stat "40Vt". Wat is dat?
Re: Steampunk buizen mediacenter
Nee,tekening volgt nog.............- Alle weerstanden 1/4W, op de 100 Ohm na bi 435V?
Re: Steampunk buizen mediacenter
Koolstof , metalfilm en metaloxide- Welke soort weerstanden? Lood-koolstoffilm, dunne film, loodmetaalfolie?
Re: Steampunk buizen mediacenter
Weet ik niet,wel de 2x 100uF/500v elco,s en i.p.v. 2x 470uF heb ik 500uF/500v gebruikt. JJ elco,s- Elco's: heeft het ergens zin om de "high audio grade" te gebruiken?
Re: Steampunk buizen mediacenter
Draad 0,8mm diameter solid core.
Of wat je hebt liggen............
Of wat je hebt liggen............
Re: Steampunk buizen mediacenter
Was meer zo bedoeld, En 40Vt is de topspanning van het signaal daar.
Anne
Anne
Re: Steampunk buizen mediacenter
Zo ongeveer,1W weerstanden kan ook 2W. (koolstof)
Voor de 3W metaloxide en de 5W draad of metaloxide.
Voor de 0,6W metalfilm
Voor de 3W metaloxide en de 5W draad of metaloxide.
Voor de 0,6W metalfilm
Laatst gewijzigd door democles op ma 28 okt 2019, 0:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Steampunk buizen mediacenter
Anne ik heb al m’n GU50 buizen getest op 2 waarden in triode Ik neem aan dat Zwartoogje
Ze in triode gebruiken gaat
Maar de buizen 16 stuks zijn gewoon allemaal verschillend
Uit m’n hoofd bij -14 en -18 volt rooster spanning en 400 Volt Hoogspanning op Schermrooster en Anode
Een Anode stroom van 356 mA en weet ik het niet zo goed meer nu 355 mA
Zoiets van 3 volt uit elkaar
De meeste nog veeeel meer maar de meeste zitten wat hoger in stroom
Maar wel sommige 7 -8 mA uit elkaar
Maar geen een setje te maken welke binnen 1 volt gelijk zijn
Geeft verder die Autobias trekt het wel goed
Maar is 350 mA in triode bij 395 volt ( 400 volt haalt de uTracer net niet ) wel voldoende
Zijn dat geen beste buizen ?
Moet ik ze op een andere wijze testen
Op andere parameters letten
Het is wel kort na je verjaardag maar Eeeenige hier van is fijn Anne
Heb zo lang zitte hannesen hier dat er 2 Posts tussen gekomen zijn
Spitsuur hier
Ik ga pitte
Ze in triode gebruiken gaat
Maar de buizen 16 stuks zijn gewoon allemaal verschillend
Uit m’n hoofd bij -14 en -18 volt rooster spanning en 400 Volt Hoogspanning op Schermrooster en Anode
Een Anode stroom van 356 mA en weet ik het niet zo goed meer nu 355 mA
De meeste nog veeeel meer maar de meeste zitten wat hoger in stroom
Maar wel sommige 7 -8 mA uit elkaar
Maar geen een setje te maken welke binnen 1 volt gelijk zijn
Geeft verder die Autobias trekt het wel goed
Maar is 350 mA in triode bij 395 volt ( 400 volt haalt de uTracer net niet ) wel voldoende
Zijn dat geen beste buizen ?
Moet ik ze op een andere wijze testen
Op andere parameters letten
Het is wel kort na je verjaardag maar Eeeenige hier van is fijn Anne
Heb zo lang zitte hannesen hier dat er 2 Posts tussen gekomen zijn
Spitsuur hier
Ik ga pitte
- Zwartoog
- Berichten: 343
- Lid geworden op: za 19 okt 2019, 16:37
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Re: Steampunk buizen mediacenter
Haha, ik heb dus praktisch niets liggen, dus kan alles op maat aanschaffen. Als ik nu een draadje nodig heb, rip ik een oude kabel, maar dat is tegenwoordig heel vaak CCA of CCSdemocles schreef:Draad 0,8mm diameter solid core.
Of wat je hebt liggen............
Thanks! Ik dacht dat je adviseerde om de 6N1P op wisselspanning te houden, vandaar. Toch maar DC?Ah!buis schreef:Was meer zo bedoeld, En 40Vt is de topspanning van het signaal daar.
Anne
En de GU50's ieder apart dus op de AC tappen, niet doorlussen.
Mbt de 480/240V: na de weerstand 2x tappen voor L/R, of ervoor? Of twee aparte gelijkrichtschema's vanaf de AC?
Dank je wel Bert! Hoeveel verschil kan de autobias rechttrekken?Bert61 schreef:Anne ik heb al m’n GU50 buizen getest op 2 waarden in triode Ik neem aan dat Zwartoogje![]()
Ze in triode gebruiken gaat
Maar de buizen 16 stuks zijn gewoon allemaal verschillend
Vanavond eens een mandje vullen, kijken of ik alles kan vinden. Dan nog even verdiepen in de componenten voor de autobias.
- Zwartoog
- Berichten: 343
- Lid geworden op: za 19 okt 2019, 16:37
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Re: Steampunk buizen mediacenter
Ok, update van Toroidy:
Die 100VA Scheelt dus 12,- euro.Audio grade transformers:
TS 270VA PRI: 230V
Sec I: 175-0-175V (0,5A)
Sec II: 60V (0,1A)
Sec III: 2x12,6V (2A)
Sec IV: 2x0-6,3-8V (2A)
- cost: 102,50 EUR/pc
Re: Steampunk buizen mediacenter
om antwoord op de vraag hoeveel die AutoBias kan regelen weet ik niet maar ik denk van 0 -tot je maximale negatieve spanning -60 Volt
maar ik heb ze allemaal nog eens gemeten op wat andere parameters erbij
GU50 Test resultaten in Triode Anode en Schermrooster op 395 Volt
welke wil je Seb
maar ik heb ze allemaal nog eens gemeten op wat andere parameters erbij
GU50 Test resultaten in Triode Anode en Schermrooster op 395 Volt
welke wil je Seb
Re: Steampunk buizen mediacenter
Kan,dan 2x 6N2P op de DC gloei voeding,met de 6N1P,s op ACThanks! Ik dacht dat je adviseerde om de 6N1P op wisselspanning te houden, vandaar. Toch maar DC?
2x tappen voor L/RMbt de 480/240V: na de weerstand 2x tappen voor L/R, of ervoor? Of twee aparte gelijkrichtschema's vanaf de AC?
Re: Steampunk buizen mediacenter
Ik heb twee buizen ingepakt staan
buis 3 en buis 7 die zijn op een haar na gelijk
Buis 3 heb ik een overzicht gedaan van de Meting Buis 7 alleen de grafiek
Ik heb ze ook als Penthode gemeten het scheelt hier een daar een heel klein beetje
buis 3 en buis 7 die zijn op een haar na gelijk
Buis 3 heb ik een overzicht gedaan van de Meting Buis 7 alleen de grafiek
Ik heb ze ook als Penthode gemeten het scheelt hier een daar een heel klein beetje
- Zwartoog
- Berichten: 343
- Lid geworden op: za 19 okt 2019, 16:37
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Re: Steampunk buizen mediacenter
Check! Ik had een scriptje geschreven, en die kwam ook uit op 3 en 7 voor de laatste 3 kolommen 
Re: Steampunk buizen mediacenter
Prima
Ze zijn al onderweg Niet naar dat ophaalpunt
Daar kunnen alleen bedrijven iets naar toe sturen
Ze zijn al onderweg Niet naar dat ophaalpunt
Daar kunnen alleen bedrijven iets naar toe sturen
Re: Steampunk buizen mediacenter
Hèhè, we komen weer ergens toe, naweeën van de verjaardag
@Bert, is hier wel in pentode te doen hoor, maakt voor het meten niet uit.
Wat de gloei betreft, er zijn verschillende mogelijkheden, kwestie van smaak. Die TS1084 erbij gezet (is een veel goedkopere dan de LT), mag enkel minder hoge ingangsspanning hebben, is hier niet van toepassing.De -C0 achter het typenr. is wel belangrijk, er bestaan er ook met vaste spanning, deze is voor hier; instelbaar.
Ook nog even waar de relais komt in geval dat je een vertraagde HS-inschakeling wil toepassen.
En als er 1N400x staat is de x voor 1 t.e.m. 7 naar keus, idem voor 1N540x.
Wat het vermogen van de weerstanden betreft, demo geeft de waarde die hij vermoedelijk heeft gebruikt, ik geef de minimale waarde mag meer zijn.
Anne
Oh ja, de spanningen uit de gelijkrichter.Zijn een benadering, afwachten wat de trafo doet.
@Bert, is hier wel in pentode te doen hoor, maakt voor het meten niet uit.
Wat de gloei betreft, er zijn verschillende mogelijkheden, kwestie van smaak. Die TS1084 erbij gezet (is een veel goedkopere dan de LT), mag enkel minder hoge ingangsspanning hebben, is hier niet van toepassing.De -C0 achter het typenr. is wel belangrijk, er bestaan er ook met vaste spanning, deze is voor hier; instelbaar.
Ook nog even waar de relais komt in geval dat je een vertraagde HS-inschakeling wil toepassen.
En als er 1N400x staat is de x voor 1 t.e.m. 7 naar keus, idem voor 1N540x.
Wat het vermogen van de weerstanden betreft, demo geeft de waarde die hij vermoedelijk heeft gebruikt, ik geef de minimale waarde mag meer zijn.
Anne
Oh ja, de spanningen uit de gelijkrichter.Zijn een benadering, afwachten wat de trafo doet.
- Zwartoog
- Berichten: 343
- Lid geworden op: za 19 okt 2019, 16:37
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Re: Steampunk buizen mediacenter
Gefeliciteerd!Ah!buis schreef:Hèhè, we komen weer ergens toe, naweeën van de verjaardag![]()
Nu, in ieder geval veel keuze dus. Ik zal de onderdelen in ieder geval meenemen in de bestelling, dan kan ik de alternatieven proberen mocht de eerste niet bevallen.
- peppy.player
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 28 okt 2019, 16:47
- Locatie: San Francisco
Re: Steampunk buizen mediacenter
Dit is een zeer interessant project. Ik heb Tobias geholpen met het NixiePeppy-project, waarnaar u in uw eerste bericht verwees. Daarna heb ik ook besloten om een nieuw steampunk Peppy project te maken:
Het is nog in een zeer vroeg stadium.
Laat het me weten als je hulp nodig hebt in het digitale gedeelte van je project, vooral als je besluit om Peppy player te gebruiken.
Met vriendelijke groeten!
P.S. Ik gebruik DEEPL om te vertalen vanuit het Engels.
------------------------------------------------------------------------------------
This is very interesting project. I helped Tobias with the NixiePeppy project which you referenced in your first post. After that I also decided to create new steampunk Peppy project:
https://raw.githubusercontent.com/proje ... hes/sp.jpg
It's still in the very early stage.
Please let me know if you will need any help in the digital part of your project, especially if you will decide to use Peppy player.
Best Regards!
P.S. I'm using DEEPL to translate from English.
Het is nog in een zeer vroeg stadium.
Laat het me weten als je hulp nodig hebt in het digitale gedeelte van je project, vooral als je besluit om Peppy player te gebruiken.
Met vriendelijke groeten!
P.S. Ik gebruik DEEPL om te vertalen vanuit het Engels.
------------------------------------------------------------------------------------
This is very interesting project. I helped Tobias with the NixiePeppy project which you referenced in your first post. After that I also decided to create new steampunk Peppy project:
https://raw.githubusercontent.com/proje ... hes/sp.jpg
It's still in the very early stage.
Please let me know if you will need any help in the digital part of your project, especially if you will decide to use Peppy player.
Best Regards!
P.S. I'm using DEEPL to translate from English.
- Zwartoog
- Berichten: 343
- Lid geworden op: za 19 okt 2019, 16:37
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Re: Steampunk buizen mediacenter
Leuk dat je je hier hebt geregistreerd om te reageren! Interessant ontwerp, Steampunk geeft wat flair aan het geheelpeppy.player schreef:Dit is een zeer interessant project. Ik heb Tobias geholpen met het NixiePeppy-project, waarnaar u in uw eerste bericht verwees. Daarna heb ik ook besloten om een nieuw steampunk Peppy project te maken:
EN: Great to see that you have registered here! Interesting design, Steampunk adds a nice touch to the design
PS: If the auto translation is confusing, PM me for a better interpretation.
- Zwartoog
- Berichten: 343
- Lid geworden op: za 19 okt 2019, 16:37
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Re: Steampunk buizen mediacenter
Ouch, 100uF/500V van Jensen zijn praktisch out-of-stock. Wat nu?democles schreef:Weet ik niet,wel de 2x 100uF/500v elco,s en i.p.v. 2x 470uF heb ik 500uF/500v gebruikt. JJ elco,s- Elco's: heeft het ergens zin om de "high audio grade" te gebruiken?
- 80 uF
- 60 + 40 uF in parallel
- ander merk
