Die biasautomaat is wel een mooi dingetje. Vroeg me al af hoe dat bij deze buizen ging, aangezien de KT88's vaak als matched pair/quads worden aangeboden. Beproefd concept dus. Ook leuk om dit "Zelfbouwaudio-ontwikkelde schema" verder te brengen.
Voor de eindbuizen stel je de ruststroom af met de twee potmeters,je regelt zo de nrs van de buis (negatieve rooster spanning).
Je matched daardoor de buizen.
De Bias automaat doet dat voor je,geen gepaarde buizen nodig.
Deze ontwerpen werken volgens het ,,fixed bias,, principe.
Zijn dit je definitieve schema's? Zijn de spanningen van de voeding (naar verwachting) voldoende voor een stereo-block?
Weet ik niet,zal Anne een uitspraak over moeten doen,de trafo TT185 kon het makkelijk trekken ,was overbemeten,maar ja de brom
Voor de mono blokken had ik genoeg aan 160v-0-160v 0,4 Ampere
9v 1A voor de inschakelvertraging en de biasautomaat
9v 3A 0m de voorbuisjes op DC te kunnen gloeien
60v 0,1A Voor de nrs
De 12,6v gloeispanning voor de GU-50 buizen had ik een aparte trafo voor (3,5A)
Wat zou ik anders doen.
I.p.v 160v zou ik kiezen voor 170v-0-170v (bij een Toroidy trafo)
Dus een beetje grof gezien voor een stereo eindversterker blok,heb je een trafo nodig met de volgende wikkelingen:
170-0-170 (0,6/0,8/1A, liever over bemeten (komt je bas weergave ten goede) dus ik neig meer naar de 0,8/1A,dit is waar Anne kan helpen)
9v-0 /1A
9v-0/ 3A
9v-0/ 3A
60v-0/ 0,1A
12,6v-0 / 4A
Persoonlijk voed ik de 12,6V GU-50 gloei liever apart,maar dat is een keuze.
Wil je het compacter houden dan gebruik je alles op 1 trafo.
Over die koptelefoon zal iemand anders een uitspraak over moeten doen,geen ervaring mee.