Universele voeding Buizenversterker
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
V4lve Lover
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 12:02
- Locatie: Ravenstein
Re: Universele voeding Buizenversterker
R10 voor de minimum regelwaarde zal ik er nog even inzetten. Dan bestellen, een groundplane zou geen bezwaar moeten zijn als ik maar minestens 3mm afstand (clearance) houd. voor gecoate PCB's zou volgens IPC-2221B 3mm Ruim afdoende moeten zijn.
Tussen twee kanten van een print is de isolatieweerstand voldoende voor enkele KV. Dat weet ik nog van de HIPOT test van mijn werk.
Tussen twee kanten van een print is de isolatieweerstand voldoende voor enkele KV. Dat weet ik nog van de HIPOT test van mijn werk.
Re: Universele voeding Buizenversterker
Die zit toch niet onderaan de potmeter ?Bert61 schreef:Anne R10 330K zit links van de 220 N 630 vDC
Of bedoel je iets anders![]()
Dat geduvel ook altijd met het veranderen van de nummers
Ach arme, het is dan wel vrijdag maar toch niet de 13-deVanmorgen boodschappen doen zit er Weer een grote kras aan de zijkant van m’n auto
Dus alles bij elkaar ruim een uur bezig geweest aan de pc
DigiD wat een klote systeem drie keer in moeten loggen alvorens dat scherm komt waar je het moet invullen![]()
Verder heb ik er de smoor in dat snap je wel
Ik ga plat
Bij mij nog steeds windhoos7, al gewoon aan de eigenaardigheden
Anne
@Floric,
wat voor nut heeft dat aardvlak hier
Re: Universele voeding Buizenversterker
Hier W10 Pro , met een prutser aan het keyboard Maar m’n systeem beheerder , John , vond dat erg makkelijkAh!buis schreef:Die zit toch niet onderaan de potmeter ?Bert61 schreef:Anne R10 330K zit links van de 220 N 630 vDC
Of bedoel je iets anders![]()
Dat geduvel ook altijd met het veranderen van de nummers
Ach arme, het is dan wel vrijdag maar toch niet de 13-deVanmorgen boodschappen doen zit er Weer een grote kras aan de zijkant van m’n auto
Dus alles bij elkaar ruim een uur bezig geweest aan de pc
DigiD wat een klote systeem drie keer in moeten loggen alvorens dat scherm komt waar je het moet invullen![]()
Verder heb ik er de smoor in dat snap je wel
Ik ga plat![]()
Bij mij nog steeds windhoos7, al gewoon aan de eigenaardigheden.
Anne
@Floric,
wat voor nut heeft dat aardvlak hier
Ik heb er verder geen gedoe mee Maar altijd met systemen van de overheid Raar maar Waar,
Nu alles geregeld Vwb de 4 wieler .
Nu de print Florick wilde het schema
R10 is op de print anders dan in het schema Anne
Ik zie R10 toch aan de Potmeter zitten en aan 150K en aan die 220N C
Welke R10 bedoelde je Anne
Heb jij een ander schema dan
-
V4lve Lover
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 12:02
- Locatie: Ravenstein
Re: Universele voeding Buizenversterker
Anne bedoelt de originele R10 uit het originele schema, ik heb P1 aan de GND hangen, in het originele schema zit daar nog een weerstand om het onderbereik spanning in te stellen.
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ach zo natuurlijkAh!buis schreef:Een schema uit voorhistorische tijden, RegV-7Z.jpg Anne
Ik loop maar heen en weer naar de printer Wijziging Papier omdraaien en op nieuw printen
Chet tekenaars zetten in schoolschrift hun naam datum en het revisie nr erbij
Voor NATO waren er tekeningen met 100 derden revisie,s
Du mag niet klagen hier Anne
Ben Er blij mee Anne Florick Demo Pjotr
Was van plan vadaag wat te tekenen aan het front Maar daar is een kras door gehaald
Gelukkig is de papier winkel geregeld
Maandag begin van het Frontje tekenen
Ooh Vergeet het bijna
ANNEmet die nieuwe stroombron moet ik daar de zenerstroom weer instellen met een Potmeter en nadien vervangen door een vaste weerstand ?
Re: Universele voeding Buizenversterker
Je hoeft niet zo te schreeuwen, ik ben (nog) niet doofBert61 schreef:Ooh Vergeet het bijna
ANNEmet die nieuwe stroombron moet ik daar de zenerstroom weer instellen met een Potmeter en nadien vervangen door een vaste weerstand ?
Wat dat betreft is er niks verandert, vaste weerstand waarover gemeten kan en een trimpot om de stroom op iets van 2mA te zetten.
Anne
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ok Anne Bedankt
het zal niet zo belangrijk zijn of er 1,5 of 2,5 of 3 mA loopt aals het maar hetzelfde blijft
Maar niet zo veel dat alles er warm van wordt en door de warmte het verloopt en stuk gaat
Hehe Dat is eruit
het zal niet zo belangrijk zijn of er 1,5 of 2,5 of 3 mA loopt aals het maar hetzelfde blijft
Maar niet zo veel dat alles er warm van wordt en door de warmte het verloopt en stuk gaat
Hehe Dat is eruit
Re: Universele voeding Buizenversterker
Printjes zijn besteld door Florick
Dus nu 2-3 weken geduld en ondertussen front paneel tekenen , frezen , boren.
Vanmorgen meegereden naar Bax in Goes scootmobiel achterin en daar wat rond getoerd
Ongelofelijk mooi speelgoed voor de DJ en muziekkanten .
Wat LS kabel gekocht 2x1,5 mm Krachtstroom kabel
Kan nu mijn boxen bedraden met voor het laag een apparte kabel en de Tweeter idem
Schijnt veel in klank te verbeteren of anders te klinken
Ben benieuwd of ik dat kan horen
Dus nu 2-3 weken geduld en ondertussen front paneel tekenen , frezen , boren.
Vanmorgen meegereden naar Bax in Goes scootmobiel achterin en daar wat rond getoerd
Ongelofelijk mooi speelgoed voor de DJ en muziekkanten .
Wat LS kabel gekocht 2x1,5 mm Krachtstroom kabel
Kan nu mijn boxen bedraden met voor het laag een apparte kabel en de Tweeter idem
Schijnt veel in klank te verbeteren of anders te klinken
Ben benieuwd of ik dat kan horen
Laatst gewijzigd door OpaBert op za 12 okt 2019, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Universele voeding Buizenversterker
En kalm aan doenBert61 schreef:Printjes zijn besteld door Florick
Dus nu 2-3 weken geduld en ondertussen front paneel tekenen , frezen , boren.
Anne
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ja ik doe een tandje terug Anne , bedankt voor je bezorgdheidAh!buis schreef:En kalm aan doenBert61 schreef:Printjes zijn besteld door Florick
Dus nu 2-3 weken geduld en ondertussen front paneel tekenen , frezen , boren.![]()
![]()
Anne
Re: Universele voeding Buizenversterker
Anne tekening is af
Ik heb het zelfs in corelDraw kunnen importeren ok als dwf Alleen de schaal klopte niet
Dat kan je wijzigen tot meerdere cijfers achter de komma in coreldraw
Waar ik sinds kort een kopietje van heb gekregen
Maar ik heb weer veel te lang bij die pc gezeten
Maar ik wil het eerst uitgeprint hebben voor ik het ga frezen en een plaat aluminium verknoei
Voor de rest doe ik niks meer
Ik heb het zelfs in corelDraw kunnen importeren ok als dwf Alleen de schaal klopte niet
Dat kan je wijzigen tot meerdere cijfers achter de komma in coreldraw
Waar ik sinds kort een kopietje van heb gekregen
Maar ik heb weer veel te lang bij die pc gezeten
Maar ik wil het eerst uitgeprint hebben voor ik het ga frezen en een plaat aluminium verknoei
Voor de rest doe ik niks meer
-
V4lve Lover
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 12:02
- Locatie: Ravenstein
Re: Universele voeding Buizenversterker
hoi Bert, ik zou even naar de spacing van de aansluit bussen kijken, dat is volgensmij een standaardmaat 3/4'' O.i.d. dan past er een dubbele banaanstekker op.
Gr,
Florick
Gr,
Florick
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ja Dat is zo Goed opgemerkt
Maar ik ga niet meer bij die pc zitten
Ik moet nog een klus doen dat is een proces verbaal uit printen
Zaterdag heeft er iemand een kras op de zijkant van m’n auto gezet
Moet eerst inloggen met m’n digiD Dat ging donderdag pas na 3x
Maar ik ga niet meer bij die pc zitten
Ik moet nog een klus doen dat is een proces verbaal uit printen
Zaterdag heeft er iemand een kras op de zijkant van m’n auto gezet
Moet eerst inloggen met m’n digiD Dat ging donderdag pas na 3x
Re: Universele voeding Buizenversterker
Bert, ik ben in Coreldraw bezig met je frontplaat te corrigeren, dat is nl. wel nodig.Bert61 schreef:Anne tekening is af
Ik heb het zelfs in corelDraw kunnen importeren ok als dwf Alleen de schaal klopte niet
Dat kan je wijzigen tot meerdere cijfers achter de komma in coreldraw
Waar ik sinds kort een kopietje van heb gekregen
Maar ik heb weer veel te lang bij die pc gezeten![]()
![]()
Maar ik wil het eerst uitgeprint hebben voor ik het ga frezen en een plaat aluminium verknoei
Voor de rest doe ik niks meer
Zoals ze nu getekend is zal alles, maar dan ook alles, gesneden worden want alles is getekend in "hairline" dus met een dikte van 0.1mm, ook de tekst.
In het Word-document dat ik je bezorgd had staat dat alles vanaf 0.15 en dunner gesneden wordt, dikker dan 0.15mm wordt gefreesd.
Ik ga er vanuit dat alles wat met paars getekend is, bedoeld wordt om uit te snijden en al de rest moet gefreesd worden.
Dan zijn er nog onduidelijkheden:
- > 0 -300 mA betekent vlgs mij 0 - 300 mA zodat je niet gaat denken 0 tot -300mA
> idem voor 0 -200 mA
> - 2 85VDC waarbij je waarschijnlijk bedoelt: -2 tot -85 VDC en wordt dan: -2 ... -85 VDC
> Voor de regelaar van de negatieve voeding zou ik ook een opschrift voorzien: Neg. Voltage
> De Negatieve pot is wat verschoven naar links zodat die pot ook gecentreerd onder zijn display komt te staan.
Ik heb de HS-uitgang ook wat naar links verschoven, is mooier symmetrisch t.o.v. uitgangen negatieve.
- - Frontplaat = 398 x 115mm (de afstand tussen het center vd bevestigingsgaten en de zijkant is 10,5mm, de onderlinge centerafstand van de 2 gaten aan elke kant is 57mm). Dat zal dan waarschijnlijk wel kloppen voor een plaat van 40 op 11,5cm.
- Leds (?) = dia 6mm (of zijn dat druktoetsen, is me niet duidelijk, als het Leds zijn vraag ik me af waar de netschakelaar staat).
- Pots en uitgangen = dia 8mm
- Displays = 76 x 39mm
- Keuzeschakelaar 100-200-300mA = dia 12mm (klopt dat, want dat is precies een dikke dan, normaal hebben die dezelfde dia als pots)
Hieronder een voorlopige versie vd frontplaat, maar wat daar van POWER bijstaat lijkt zowat verloren te staan van al de rest, ik zou dat beter positioneren als dat kan/mag en als ik weet of het Leds of drukknoppen zijn.
Zeker van wat in blauw staat verwacht ik een antwoord, voor ik je het Coreldraw-bestand en een pdf bezorg.
Re: Universele voeding Buizenversterker
De conversie van het orgineel naar DXF is niet zonder fouten gegaan
Het was opeens bijna de helft kleiner geworden
Orgineel was het 400x115 mm Maar 399x114 mag ook
En dat je centrering fout(jes) vind kan ik me wel voorstellen
Zal het niet opnieuw uitleggen waarom Willy dat weet je wel.
Vraag niet voor niks om hulp
Betwijfel of je het veel beter gedaan had onder dezelfde omstandigheden
Het zijn twee drukknoppen waarmee ik de voeding aan zet
In het circuit dat het relais aangetrokken houd zit ook nog een clixon in het schemaatje TC
Waar bij staat 100 200 300 mA is een wissel schakelaar met middenstand
Edit
Ik probeer te snappen wat je nu bedoelt met 0-300ma of 0 -300 ma is gewoon een scheidings streepje
Je mag het ook weg laten Maar dat staat zo vreemd
Ter verduidelijking van die Wipschakelaar de cirkels de buitenste is de ronde moer
Dan het gat
De 2 middelste cirkels stellen het pinneke voor wat je heen en weer troggelt en het randje binnenkant van de bus waarin hij troggelt , kan het niet goed omschrijven als je zo op een wipschakelaar kijkt zie je dat randje, maar je wist wat ik daar getekend had
Misschien beter weg doen omdat er niets mee gedaan wordt
Op mijn tekening is omtrek Zwart van de meters drukknoppen etc
Rood graveren Paars boren
Maar kleur verschil viel wat tegen in de praktijk
Maar vind die contouren ook erg mooi wat je getekend heb
ik moet dit met weinig moeite naar die Laser boer
Heb echt niet de moed om weer te gaan tekenen
Zaterdag avond even vlug een trafo willen tekenen en daar stopte ik ook weer te laat
Het voelt als of ik op de rails lig vast gebonden en er komt een trein aan PANIEK
Kan niet snel genoeg de boel saven en uitzetten
En direct straf wat ik niemand gun .
Bedankt Willy voor al je controle werk en verbeteringen
Ohja als je die Power op wilt schuiven ga je gerust je gang misschien ergens een neon lampje 10 mm voor Temp Alarm
Een neon over die TC moet wel werken
Maar een 5 mm Led mag ook
Dan doe ik er wel iets op verzinnen omdat te laten werken
edit ik zal morgen de Display nameten Ik weet het niet meer en ben nog niet in de schuur geweest vandaag
Ik had dit in VCarve getekend oorspronkelijk om zelf te graveren
Daar worden dunne of dikke lijnen bepaald met V bit door dieper te gaan
En ik ben maar een amateur prutser frezen graveerder waarbij het soms goed uitpakt
Edit ik ben de min tekentjes vergeten bij de Stekkerbussen Anodespanning en negatieve roosterspanning
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ik heb nog aanpassingen uitgevoerd, de power uitgelijnd en gegroepeerd. Ook de voorziening voor een 10mm neon lampje voor over-temperatuur is toegevoegd.
Je zal bij Tube-Town je plaatafmeting moeten kiezen, type H2 = 150 x 600 mm, dat brengt de totaalkost op 33.01€. Ook de kleur dien je te kiezen.
Vermits jou plaat maar 400 mm breed is heb je nog een stuk over waar je eender wat kan toevoegen om te laten aanmaken, zonder meerkost
.
Ter illustratie heb ik zelf 3 ovale plaatjes toegevoegd met daarop een tekst. Maar je kan uiteraard eender wat toevoegen, zolang je maar de regels volgt. Voor de zekerheid heb ik het word-document met een beknopte uitleg nog eens in bijlage meegegeven.
Ik stuur ook het cdr-Coreldraw bestand in bijlage mee (zie rar-file) en de PDF die ik gemaakt heb op de volgende manier: In oudere versies van Coreldraw kan het anders moeten, dat wordt dan even uitzoeken.
Vanaf morgen ben ik zeker tot eind volgende week nauwelijks beschikbaar, morgennamiddag begint de CV-man en vanaf woensdag is de sloop- en opbouwploeg in actie.
Je zal bij Tube-Town je plaatafmeting moeten kiezen, type H2 = 150 x 600 mm, dat brengt de totaalkost op 33.01€. Ook de kleur dien je te kiezen.
Vermits jou plaat maar 400 mm breed is heb je nog een stuk over waar je eender wat kan toevoegen om te laten aanmaken, zonder meerkost
Ter illustratie heb ik zelf 3 ovale plaatjes toegevoegd met daarop een tekst. Maar je kan uiteraard eender wat toevoegen, zolang je maar de regels volgt. Voor de zekerheid heb ik het word-document met een beknopte uitleg nog eens in bijlage meegegeven.
Ik stuur ook het cdr-Coreldraw bestand in bijlage mee (zie rar-file) en de PDF die ik gemaakt heb op de volgende manier: In oudere versies van Coreldraw kan het anders moeten, dat wordt dan even uitzoeken.
Vanaf morgen ben ik zeker tot eind volgende week nauwelijks beschikbaar, morgennamiddag begint de CV-man en vanaf woensdag is de sloop- en opbouwploeg in actie.
- Bijlagen
-
- Tube-Town frontplaten maken.docx
- (270.25 KiB) 32 keer gedownload
-
- Voorkant Buizenvoeding-2.rar
- (725.07 KiB) 46 keer gedownload
-
- Voorkant Buizenvoeding-2.pdf
- (671.71 KiB) 62 keer gedownload
Re: Universele voeding Buizenversterker
Zo fraai heb ik nog niet eerder een voeding gezien
Moet Ff een slabbetje omdoen en een plasje plegen
Ik ga dit zeker laten maken in plaats van op aluminium een front
Dit is erg mooi
Hoop dat bij jou de renovatie maar goed verloopt
Begint zonder verwarming onaangenaam te worden dus hoop dat niet een of ander printje in je cv ketel zegt van, mijn tijd zit erop ,
Ps
Mijn Systeem heeft Zaterdagavond mijn Coreldraw versie als iligaal bevonden
Waarschijnlijk heb ik weer ergens op ja geklikt wat ik niet had moeten doen
Dus dat moet eerst verholpen worden
Hel erg bedankt voor je werk Willy
De minnetjes bij de stekkerbussen komen er wel op dan
Maar nu nog Ff niet , nogmaals reuze bedankt en zeer veel succes met de verbouwing
Re: Universele voeding Buizenversterker
Zal hier maar even vertellen hoe het vordert en hoe en waarom iets loopt zoals je niet wenst en opeens er weer een oplossing komt
Gisteravond gepoogd de bestanden naar HardBats te sturen
Ik kan op m’n iPad niet zien of het een jpg cdr DXF hij opent het en ik zie de afbeelding
Dus dacht ik Doe het op m’n Windows pc
Nu eerst moest HardBats zijn e-mail adres op de pc zetten bij contacten
Indat proces moest ik opeens op een raar kopje van een mens oogjes in kleuren kapsel kiezen
Dus Bas als ik je e-mail moet ik dit plaatje selecteren
Zit ik nu bij de kleuters
Dat heb ik opgegeven .
Nu vanmorgen dacht ik opeens aan een man die ik tijd geleden aan een voeding geholpen heb
Die heeft een CNC met laser uit gevoerd
Die heb ik een WhatsApp gestuurd en hij gaat die
mooie frontplaat laseren Willy
Alleen die kon weer niks met Corel gelukkig wel met de pdf
Dus er wordt een frontplaat gelasterd welke ik straks als mal voor m’n CNC kan gebruiken of de figuurzaag nemen en de displays uitzagen
Gisteravond gepoogd de bestanden naar HardBats te sturen
Ik kan op m’n iPad niet zien of het een jpg cdr DXF hij opent het en ik zie de afbeelding
Dus dacht ik Doe het op m’n Windows pc
Nu eerst moest HardBats zijn e-mail adres op de pc zetten bij contacten
Indat proces moest ik opeens op een raar kopje van een mens oogjes in kleuren kapsel kiezen
Dus Bas als ik je e-mail moet ik dit plaatje selecteren
Dat heb ik opgegeven .
Nu vanmorgen dacht ik opeens aan een man die ik tijd geleden aan een voeding geholpen heb
Die heeft een CNC met laser uit gevoerd
Die heb ik een WhatsApp gestuurd en hij gaat die
Alleen die kon weer niks met Corel gelukkig wel met de pdf
Dus er wordt een frontplaat gelasterd welke ik straks als mal voor m’n CNC kan gebruiken of de figuurzaag nemen en de displays uitzagen
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ik heb vanmorgen volgens mij 4 mailtjes van jou ontvangen Bert, en ik heb zo het idee dat er een paar daarvan niet voor mij bedoelt waren haha
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ik ben al benieuwd naar het resultaatBert61 schreef:Nu vanmorgen dacht ik opeens aan een man die ik tijd geleden aan een voeding geholpen heb
Die heeft een CNC met laser uit gevoerd![]()
Die heb ik een WhatsApp gestuurd en hij gaat diemooie frontplaat laseren Willy
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ja het was een gestres en ik raakte telkens een bestand kwijthardbats schreef:Ik heb vanmorgen volgens mij 4 mailtjes van jou ontvangen Bert, en ik heb zo het idee dat er een paar daarvan niet voor mij bedoelt waren haha
Dat verdween ik kon niet zien wat het was cd-r pdf Jpg
Alles was een afbeelding zonder extensie
Achteraf had ik ze moeten nummeren
Achteraf is alles makkelijker
Ik ook Willy@Willy Ik ben al benieuwd naar het resultaat![]()
Re: Universele voeding Buizenversterker
Mn Frontplaat is gelaserd
Nu m’n frontplaat achter deze kunstof plaat maken
Komende dagen ophalen en dan staat er niks meer in de wacht om het apparaat af te bouwen
Nu m’n frontplaat achter deze kunstof plaat maken
Komende dagen ophalen en dan staat er niks meer in de wacht om het apparaat af te bouwen
