14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
Persoonlijk heb ik ook zo mijn twijfels over de Dayton calibratie file. Zal dit weekend voor de grap eens een vergelijkende meting doen tussen mijn Dayton en de NTi class 1 meetmicrofoon die ik nu heb.
Kans is vrij laag....heb al wat op de planning helaas...hardbats schreef:Ik denk dat ik er ook bij ben. Ligt een beetje aan Satefan of hij en zijn/ons project ook mee komt
Als je de boel vergeleken heb, ben ik wel nieuwsgierig naar de huidige kalibratie file en wat het word na de vergelijkig en dus de her kalibratie.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Zover ik weet hangen ze bij Dayton de microfoon boven een luidpreker en vergelijken ze deze met een curve van een class 1 meetmicrofoon. Niet echt betrouwbaar, slechts een mm verplaatsing kan al verschil opleveren en doen ze een 1 op 1 vergelijking? Zou me niets verbazen dat de testopstelling ooit eens een paar jaar geleden eens gemeten is met een class 1 mic en daarna niet meer. Gezien de prijs zou me dat niet verbazen.jvenema schreef:Als je de boel vergeleken heb, ben ik wel nieuwsgierig naar de huidige kalibratie file en wat het word na de vergelijkig en dus de her kalibratie.
https://en.wikipedia.org/wiki/Measureme ... alibration
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Twee aanmeldingen van Wigbert en Bauke (nog) geen forum leden.
Wigbert neemt setje twee-weg mee met Audax 17cm papiercoated icm Sica textiel dome tweeter.
Wigbert neemt setje twee-weg mee met Audax 17cm papiercoated icm Sica textiel dome tweeter.
nog nieuwe ontwikkelingen? interessante luidsprekerprojecten te beluisteren?
ben ook benieuwd naar al die open baffles die gebouwd zijn
- audiomanics
- Contacteer:
Kan de monstertjes wel meenemen, voor zover ze klaar zijn dan... geluid komt er wel uit maar met de beperking dat de voeding uit een labvoeding komt en de kast nog lang niet klaar is.. Beetje houtje-touwtje dus..
We zien wel..
Kees
We zien wel..
Kees
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Aanbod is nog steeds wat mager....
50 euro ?? mis ik iets >?
ah ik zie dat ik het verkeerd lees
het is volledig de andere kant op
heel goedkoop hihi
ah ik zie dat ik het verkeerd lees
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Heb je toevallig paddo's door je pudding gedaan?WrineX schreef:50 euro ?? mis ik iets >?
ah ik zie dat ik het verkeerd leeshet is volledig de andere kant op
heel goedkoop hihi
het is gewoon een, laten we zeggen creatieve manier om aan te geven hoeveel het gaat kosten, iets gedeeld door hoeveel mensen er komen. ik lees daar over heen en zie alleen 50
hehe
ds23man schreef:Zover ik weet hangen ze bij Dayton de microfoon boven een luidpreker en vergelijken ze deze met een curve van een class 1 meetmicrofoon. Niet echt betrouwbaar, slechts een mm verplaatsing kan al verschil opleveren en doen ze een 1 op 1 vergelijking? Zou me niets verbazen dat de testopstelling ooit eens een paar jaar geleden eens gemeten is met een class 1 mic en daarna niet meer. Gezien de prijs zou me dat niet verbazen.jvenema schreef:Als je de boel vergeleken heb, ben ik wel nieuwsgierig naar de huidige kalibratie file en wat het word na de vergelijkig en dus de her kalibratie.
https://en.wikipedia.org/wiki/Measureme ... alibration
calibratie file van UMIK en dayton zijn heel extreem en de helft van de tijd compleet niet accuraat. ik heb zelf erg fijne ervaring met de ISemCon mics. mits de calibratie klopt (en ik heb daar wel even wat meer vertrouwen in) compenseert de calibratie file maar +- 1 tot 1.5dB max. ik heb hem zelfs laten repareren laatst omdat ik heb gesloopt had.... netjes nieuwe calibratie gekregen en de prijs viel ook nog wel mee. naja ik had belangrijkste onderdelen gesloopt haha betaalde geloof ik iets meer als de helft van een nieuwe
- Rudy_h
- Ook commercieel actief
Zo, nog even een sneak preview wedstrijdspeakertje
- Rudy_h
- Ook commercieel actief
Kunnen we veel lullen en weinig luisteren......ds23man schreef:Aanbod is nog steeds wat mager....
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Zoals elk jaarRudy_h schreef:Kunnen we veel lullen en weinig luisteren......ds23man schreef:Aanbod is nog steeds wat mager....
-
ds23man
- Ook commercieel actief
En jij weer in recordtempo de worst weet weg te werken.....Henkjan schreef:Zoals elk jaarRudy_h schreef:Kunnen we veel lullen en weinig luisteren......ds23man schreef:Aanbod is nog steeds wat mager....
- audiomanics
- Contacteer:
't klinkt thuis toch altijd anders, dus als er nou 4 man luisteren, dan kan de rest lekker bijkletsen.. wel zo gezellie..
(net als ieder jaar.. Heeft er iemand een party-tent voor buiten, als het regent??)
Kees
(net als ieder jaar.. Heeft er iemand een party-tent voor buiten, als het regent??)
Kees
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Bang dat je sigaar nat wordt?audiomanics schreef:Heeft er iemand een party-tent voor buiten, als het regent??)
Kees
- audiomanics
- Contacteer:
Ik heb natuurlijk een enorme regensensor boven mijn oren... en mijn sigaar houdt er ook niet van...
Kees
Kees
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Democles schijnt ook te komen, net de vraag gehad hoeveel bananendozen er nog in mijn auto passen....
Yep,hierbij aangemeld
Moet ik nog wat meenemen?
Roept u maar..........
Moet ik nog wat meenemen?
Roept u maar..........
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Groninger verse worst en bananen....