14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28474
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door ds23man »

Persoonlijk heb ik ook zo mijn twijfels over de Dayton calibratie file. Zal dit weekend voor de grap eens een vergelijkende meting doen tussen mijn Dayton en de NTi class 1 meetmicrofoon die ik nu heb.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door satefan »

hardbats schreef:
Ik denk dat ik er ook bij ben. Ligt een beetje aan Satefan of hij en zijn/ons project ook mee komt :D
Kans is vrij laag....heb al wat op de planning helaas...
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door jvenema »

Als je de boel vergeleken heb, ben ik wel nieuwsgierig naar de huidige kalibratie file en wat het word na de vergelijkig en dus de her kalibratie.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28474
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door ds23man »

jvenema schreef:
Als je de boel vergeleken heb, ben ik wel nieuwsgierig naar de huidige kalibratie file en wat het word na de vergelijkig en dus de her kalibratie.
Zover ik weet hangen ze bij Dayton de microfoon boven een luidpreker en vergelijken ze deze met een curve van een class 1 meetmicrofoon. Niet echt betrouwbaar, slechts een mm verplaatsing kan al verschil opleveren en doen ze een 1 op 1 vergelijking? Zou me niets verbazen dat de testopstelling ooit eens een paar jaar geleden eens gemeten is met een class 1 mic en daarna niet meer. Gezien de prijs zou me dat niet verbazen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Measureme ... alibration
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door Mtraxx »

Twee aanmeldingen van Wigbert en Bauke (nog) geen forum leden.
Wigbert neemt setje twee-weg mee met Audax 17cm papiercoated icm Sica textiel dome tweeter.
0be2d3c6-a6cd-46b6-bd9c-e2d56bf6257c.jpg
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door architect »

nog nieuwe ontwikkelingen? interessante luidsprekerprojecten te beluisteren?
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door architect »

ben ook benieuwd naar al die open baffles die gebouwd zijn
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door audiomanics »

Kan de monstertjes wel meenemen, voor zover ze klaar zijn dan... geluid komt er wel uit maar met de beperking dat de voeding uit een labvoeding komt en de kast nog lang niet klaar is.. Beetje houtje-touwtje dus..
We zien wel..

Kees
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28474
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door ds23man »

Aanbod is nog steeds wat mager....
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door WrineX »

50 euro ?? mis ik iets >?

ah ik zie dat ik het verkeerd lees :) het is volledig de andere kant op :) heel goedkoop hihi
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28474
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door ds23man »

WrineX schreef:
50 euro ?? mis ik iets >?

ah ik zie dat ik het verkeerd lees :) het is volledig de andere kant op :) heel goedkoop hihi
Heb je toevallig paddo's door je pudding gedaan? :think: :think:
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door WrineX »

het is gewoon een, laten we zeggen creatieve manier om aan te geven hoeveel het gaat kosten, iets gedeeld door hoeveel mensen er komen. ik lees daar over heen en zie alleen 50 :) hehe
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door WrineX »

ds23man schreef:
jvenema schreef:
Als je de boel vergeleken heb, ben ik wel nieuwsgierig naar de huidige kalibratie file en wat het word na de vergelijkig en dus de her kalibratie.
Zover ik weet hangen ze bij Dayton de microfoon boven een luidpreker en vergelijken ze deze met een curve van een class 1 meetmicrofoon. Niet echt betrouwbaar, slechts een mm verplaatsing kan al verschil opleveren en doen ze een 1 op 1 vergelijking? Zou me niets verbazen dat de testopstelling ooit eens een paar jaar geleden eens gemeten is met een class 1 mic en daarna niet meer. Gezien de prijs zou me dat niet verbazen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Measureme ... alibration

calibratie file van UMIK en dayton zijn heel extreem en de helft van de tijd compleet niet accuraat. ik heb zelf erg fijne ervaring met de ISemCon mics. mits de calibratie klopt (en ik heb daar wel even wat meer vertrouwen in) compenseert de calibratie file maar +- 1 tot 1.5dB max. ik heb hem zelfs laten repareren laatst omdat ik heb gesloopt had.... netjes nieuwe calibratie gekregen en de prijs viel ook nog wel mee. naja ik had belangrijkste onderdelen gesloopt haha betaalde geloof ik iets meer als de helft van een nieuwe
Gebruikersavatar
Rudy_h
Ook commercieel actief
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 0:51
Locatie: Groningen

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door Rudy_h »

Zo, nog even een sneak preview wedstrijdspeakertje
IMG_20191013_131943.jpg
Gebruikersavatar
Rudy_h
Ook commercieel actief
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 0:51
Locatie: Groningen

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door Rudy_h »

ds23man schreef:
Aanbod is nog steeds wat mager....
Kunnen we veel lullen en weinig luisteren...... :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28474
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door ds23man »

14e ZBA cafedag v/h Noorden? :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door Henkjan »

Rudy_h schreef:
ds23man schreef:
Aanbod is nog steeds wat mager....
Kunnen we veel lullen en weinig luisteren...... :rofl:
Zoals elk jaar :lagge:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28474
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door ds23man »

Henkjan schreef:
Rudy_h schreef:
ds23man schreef:
Aanbod is nog steeds wat mager....
Kunnen we veel lullen en weinig luisteren...... :rofl:
Zoals elk jaar :lagge:
En jij weer in recordtempo de worst weet weg te werken..... :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door Henkjan »

:yeah: liefde gaat door de maag :bakkie:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door audiomanics »

't klinkt thuis toch altijd anders, dus als er nou 4 man luisteren, dan kan de rest lekker bijkletsen.. wel zo gezellie..
(net als ieder jaar.. Heeft er iemand een party-tent voor buiten, als het regent??)

Kees
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28474
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door ds23man »

audiomanics schreef:
Heeft er iemand een party-tent voor buiten, als het regent??)

Kees
Bang dat je sigaar nat wordt?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door audiomanics »

Ik heb natuurlijk een enorme regensensor boven mijn oren... en mijn sigaar houdt er ook niet van...
Kees
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28474
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door ds23man »

Democles schijnt ook te komen, net de vraag gehad hoeveel bananendozen er nog in mijn auto passen....
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door democles »

Yep,hierbij aangemeld :wink:

Moet ik nog wat meenemen?

Roept u maar..........
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28474
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019

Bericht door ds23man »

Groninger verse worst en bananen....
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”