Alleen heb ik nu de fet bij Sinus besteld die 3765 die krijg ik wel op Mn printje
Universele voeding Buizenversterker
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Universele voeding Buizenversterker
Bedankt demo :fijn je weer te zien
Alleen heb ik nu de fet bij Sinus besteld die 3765 die krijg ik wel op Mn printje
gaat goed komen
Alleen heb ik nu de fet bij Sinus besteld die 3765 die krijg ik wel op Mn printje
Re: Universele voeding Buizenversterker
Alleen ik kan gvd weer niet zitten om dat pokke printje te tekenen
10 minute en heb al weer kramp in mn been en een rug die gemeen zeer doet
Als het een kerel was trapte ik hem hardstikke dood en stak hem ook nog in de fik
Zal morgen weer proberen en ander ga ik ook hier maar hulp voor vragen
10 minute en heb al weer kramp in mn been en een rug die gemeen zeer doet
Als het een kerel was trapte ik hem hardstikke dood en stak hem ook nog in de fik
Zal morgen weer proberen en ander ga ik ook hier maar hulp voor vragen
Re: Universele voeding Buizenversterker
Dit is de jpg van de print
Ik hoop dat je die kan openen Peet
ik zal morgen de afstand opmeten tussen die fet welke ik er aan de linkerkant heb geplaats met draadjes incl een 15 ohm weerstand
Dan kan ik het zo op de bestaande gaatjes weer vastschroeven ( anders wordt het een gaten kaas)
Foto van de print aan de bovenkant de derde mosfet staat links en de 15 ohm weerstand is wat verscholen achter dat elcootje
De hier staat de datasheet van de DN3765
De 1K potmeter doe ik op het front aansluiten dus heel graag een rij gaatjes op 5 mm op de print ( net als bij de andere)
Ik weet niet of het kan om de bestandjes zo over te sturen dat ik ze in Thailand kan laten maken
Wat ben ik nog vergeten
Dat hoor ik dan graag want dat zal vast wel iets zijn :
Edit de print is onderzicht !
Oh ja Anne had daar de lnd150 getekend maar daar komt dus de DN3765
En een Zener extra op de print aub
Alvast reuze bedankt Peet
Die 100 uF 500 volt komt ook niet op de print die moer veel groter zijn ivm de spanning van bijna 580 volt
Ik hoop dat je die kan openen Peet
ik zal morgen de afstand opmeten tussen die fet welke ik er aan de linkerkant heb geplaats met draadjes incl een 15 ohm weerstand
Dan kan ik het zo op de bestaande gaatjes weer vastschroeven ( anders wordt het een gaten kaas)
Foto van de print aan de bovenkant de derde mosfet staat links en de 15 ohm weerstand is wat verscholen achter dat elcootje
De hier staat de datasheet van de DN3765
De 1K potmeter doe ik op het front aansluiten dus heel graag een rij gaatjes op 5 mm op de print ( net als bij de andere)
Ik weet niet of het kan om de bestandjes zo over te sturen dat ik ze in Thailand kan laten maken
Wat ben ik nog vergeten
Dat hoor ik dan graag want dat zal vast wel iets zijn :
Edit de print is onderzicht !
Oh ja Anne had daar de lnd150 getekend maar daar komt dus de DN3765
En een Zener extra op de print aub
Alvast reuze bedankt Peet
Die 100 uF 500 volt komt ook niet op de print die moer veel groter zijn ivm de spanning van bijna 580 volt
- Bijlagen
-
- Bert-HS-V2ac.zip
- (35.96 KiB) 12 keer gedownload
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ik zal Willy of Ronny vragen welke bestanden er precies moet worden door gegeven naar die printfabriek
Het is een hele waslijst weet ik
Het is een hele waslijst weet ik
Re: Universele voeding Buizenversterker
Sorry Bert maar het gaat niet lukken,helaas ik heb een andere Sprint teken program
Waarom geen klein printje wat je op de plaats van R4 inplugt met de fet en de aansluitingen voor de 1K pot.
Dan hoef je geen nieuwe print te maken.
Waarom geen klein printje wat je op de plaats van R4 inplugt met de fet en de aansluitingen voor de 1K pot.
Dan hoef je geen nieuwe print te maken.
Re: Universele voeding Buizenversterker
Is niet zo'n gek idee maar wel (kleine) moeilijkheid.Die fet is oppervlakte montagedemocles schreef:Waarom geen klein printje wat je op de plaats van R4 inplugt met de fet en de aansluitingen voor de 1K pot.
Dan hoef je geen nieuwe print te maken.
Ondertussen even aan 't tekenen geweest
Is de onderdelenkant alsof je door de print heen de kopersporen ziet met de fet vanonder tegen het koper.
Anne
Re: Universele voeding Buizenversterker
Geef die fet dan gelijk wat meer koper als koeling. Dan kan ie wat meer dissipieren en wat meer stroom aan. Volgens mij hoeft het allemaal niet zo klein en popperig. Je werkt hier met hoge spanningen. Voor 400V zou ik toch minstens een 2,5mm afstand houden. En liefst het dubbele.
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ik kan de fet eventueel aan de bovenkant koelen door een aluminium plaatje aan de bovenkant
Dan moet er naast de fet een cm zitten waar ik dan twee m3 boutjes zet om hem vast te klemmen tegen de print met koelpasta er tussen
Als dan het koper ook groter wordt is het helemaal goed
Of draaf ik weer door Anne Democles Pjotr ?
De spanning is uit de trafo na gelijkrichting zelfs 578 volt DC
Jongens allemaal reuze bedankt
Ik ben jullie zeer dankbaar ik ga plat morgen wil ik weer overeind kunnen.
Dan moet er naast de fet een cm zitten waar ik dan twee m3 boutjes zet om hem vast te klemmen tegen de print met koelpasta er tussen
Als dan het koper ook groter wordt is het helemaal goed
Of draaf ik weer door Anne Democles Pjotr ?
De spanning is uit de trafo na gelijkrichting zelfs 578 volt DC
Jongens allemaal reuze bedankt
Ik ben jullie zeer dankbaar ik ga plat morgen wil ik weer overeind kunnen.
Re: Universele voeding Buizenversterker
Als je het koper wat ruimer neemt, zeg 2 cm2 is dat op zich wel koeling genoeg voor die paar 100 mW Bert
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ok demo doet het printje tekenen en stuurd me word bestandPjotr schreef:Als je het koper wat ruimer neemt, zeg 2 cm2 is dat op zich wel koeling genoeg voor die paar 100 mW Bert
Hij kon jammer genoeg niet mijn Sprint bestand openen
Nu moet hij alles op nieuw doen
Das toch wel een nadeel van Sprint ik heb een nieuwe versie 7 gekregen vorig jaar
Maar versie 6 kan het niet importeren
Hoe heet dat Downworth compatibel ofzo iets
Ik dacht dat alles voor die fet weg kon die elco,s en weerstanden ?
Re: Universele voeding Buizenversterker
Kan wel een print tekenen,maar weet ondertussen niet meer wat het huidige schema is met de extra fet? 
Re: Universele voeding Buizenversterker
Lijkt me ook beter, anders krijg je met de stroombron soortgelijk heetlopen bij aanzetten als bij de CTA.Printtekening was om te zien of het kon zonder draadbruggen, het teveel kan altijd nog weg.Bert61 schreef:Ik dacht dat alles voor die fet weg kon die elco,s en weerstanden ?
Moet dan wel een condensator bij, wordt 't zoals schema van 20sep19:32.
Anne
Re: Universele voeding Buizenversterker
Je kunt het gewoon uitrekenen hoor Anne: 1mA pot, 1mA zeners, 0,5mA bleeders samen 2,5 mA, maal 100V = 250 mW. Kun je makkelijk met 1 - 2 cm2 printkoper weg stoken. Ik zou die zeners beslist laten zitten. De Vgs is nogal temperatuur afhankelijk en daarmee de stroom door de pot zonder die zeners. Blijft het driften 
Re: Universele voeding Buizenversterker
Deze dus en dan met 3x IRFPE50.
Moet er nog een gate stopper weerstandje bij die DN3765?
Moet er nog een gate stopper weerstandje bij die DN3765?
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ondertussen nog bezig geweest.
Met de heel kleine stroom is er van de steilheid vd fet niet veel over + sourceweerstand, stopweerstand zal niet nodig zijn.
Omdat een condensator na de 470k vanuit de potmeter de beveiliging mogelijk teveel vertraagt die weerstand gesplitst.En daar dan 220n, evt 2x 100n is hier makkelijker op de print.
Anne
Met de heel kleine stroom is er van de steilheid vd fet niet veel over + sourceweerstand, stopweerstand zal niet nodig zijn.
Omdat een condensator na de 470k vanuit de potmeter de beveiliging mogelijk teveel vertraagt die weerstand gesplitst.En daar dan 220n, evt 2x 100n is hier makkelijker op de print.
Anne
Re: Universele voeding Buizenversterker
Jij blijft maar poetsen hè met dat geknutsel met C'tjes en R'tjes
Bert had het mooi werkend, miste alleen een stroombron i.p.v een weerstand. Staat het weer andersom
Zet die stopper er nou maar in. Beter mee verlegen dan om verlegen.
Re: Universele voeding Buizenversterker
Wat staat er andersomPjotr schreef:Jij blijft maar poetsen hè met dat geknutsel met C'tjes en R'tjesBert had het mooi werkend, miste alleen een stroombron i.p.v een weerstand. Staat het weer andersom
Zet die stopper er nou maar in. Beter mee verlegen dan om verlegen.
Ook al mee ingestemd, hulpprintje om de weerstand te vervangen bij de bestaande voeding.Maar Bert schijnt meer voor een nieuwe print te voelen.En ik heb weer wat te doen
Condensators parallel aan zeners doen maar weinig wegens de lage Zi .Dus waarom niet de C wat verderop.
En bij het inschakelen moeten die elco's geladen, staat er eerst de volle Vin op de stroombron, ruim 1,8W (met ~1,3mA + 2mA zeners en 570V).Gelukkig niet lang maar toch ...
En dan de twee weerstanden over de elco's hoeft eigelijk niet, gewoon de doorverbinding aan de halve zenersliert, geeft weer onnodige meer voor de stroombron.
Anne
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ik meng me niet in deze discussie in hogere elektronica maar deze 
lijst ik inBert had het mooi werkend
Re: Universele voeding Buizenversterker
Op een tegeltje ?Bert61 schreef:Ik meng me niet in deze discussie in hogere elektronica maar dezelijst ik inBert had het mooi werkend
Anne
Re: Universele voeding Buizenversterker
Ja die kan ik zelf graverenAh!buis schreef:Op een tegeltje ?Bert61 schreef:Ik meng me niet in deze discussie in hogere elektronica maar dezelijst ik inBert had het mooi werkend![]()
Anne
Bedankt Anne Demo en Niet als laatste Peter
Briljant teamwork hier Alweer
Re: Universele voeding Buizenversterker
Oke effe wat teken werk,alle laatste dingen er in verwerkt 
Alleen R10?
Ik hoor het wel,wat er nog anders moet.
15K weerstanden veranderd in 15 ohm...........
Alleen R10?
Ik hoor het wel,wat er nog anders moet.
15K weerstanden veranderd in 15 ohm...........
Laatst gewijzigd door democles op ma 23 sep 2019, 19:59, 6 keer totaal gewijzigd.
Re: Universele voeding Buizenversterker
Lijkt me al in orde Demo
ga morgen gelijk aan de slag met de etsbak
Ik verwacht de DN3765 donderdag
Zal ik dat Fetje DN3765 ook een koelplaatje op zijn rug doen ?
Er zit wel een drie tal 15 ohm weerstanden welke op de print naar 15K gegroeid zijn
Maar dat is niet zo belangrijk
Wat ik nog moet op zoeken is de waarde van R10?
En nog een vraag aan Anne en Peter
Wat is het regelbereik ik meen ergens vanaf 35 tot 500 volt heb ik gedroomd denk ik
Maar dat is te mooi om waar te zijn
Regelbereik is dat 100-500 Volt of 50-500 volt ?
Laatste zou het mooist zijn Maar ook al blij met 100-500 volt Dat voorop gesteld
Bedank Peet Willy springt er ook op en zet de dingen zo dat ik een aantal van die printen in HongKong kan laten maken
Ben Zeer benieuwd en heel er bedankt

Ik verwacht de DN3765 donderdag
Zal ik dat Fetje DN3765 ook een koelplaatje op zijn rug doen ?
Er zit wel een drie tal 15 ohm weerstanden welke op de print naar 15K gegroeid zijn
Maar dat is niet zo belangrijk
Wat ik nog moet op zoeken is de waarde van R10?
En nog een vraag aan Anne en Peter
Wat is het regelbereik ik meen ergens vanaf 35 tot 500 volt heb ik gedroomd denk ik
Maar dat is te mooi om waar te zijn
Regelbereik is dat 100-500 Volt of 50-500 volt ?
Laatste zou het mooist zijn Maar ook al blij met 100-500 volt Dat voorop gesteld
Bedank Peet Willy springt er ook op en zet de dingen zo dat ik een aantal van die printen in HongKong kan laten maken
Ben Zeer benieuwd en heel er bedankt
Re: Universele voeding Buizenversterker
Fet gewoon op het eilandje solderen Bert. Heeft ie koeling genoeg. Maak bak hem niet stuk hè
Eilandje eerst even vertinnen. Je kunt wel tot 50V gaan maar alleen met weinig stroom. Het surplus van 450V moet wel weg gestookt worden dan. W.d.b. zou een variac wel helpen de gelijkgerichte spanning in verhouding te houden.
