Pjotr schreef:Hoeveel volt zijn die zeners? 1 a 2 mA is wel genoeg hier + ca 1 mA door de pot en nog wat door de bleeders.
Nou ik ben stout geweest

en stiekem de zenerstroom verhoogt in stappen
Eerst over die 22K nog een over geplaatst is het 11K werd de spanning over de zeners hoger :
Het hielp niet of weinig nog maar een van 22k erover dus 7K als vervangende weerstand
Weer geen resultaat of nog slechter zelfs en de spanning over C1 is gezakt door de 10 mA belasting
Dus een Zener van 100 volt , Die zwarte die er los bij hangt , vervangen door een van 82 Volt
Zodat ik wat meer overspanning overhou boven de zeners.
Resultaat precies het zelfde of nog erger
Die 330 ohm ook nog overbrugt ( die Pjotr aan bevool naar de gate
Het wordt ook daar niet beter van

Chips
Stroombron Anne Pjotr ik heb nog een stroombron printje welke we voor de fasedraaier gebruiken
Kunnen we die met , aanpassingen componenten , gebruiken om die stroom door de zeners stabiel te krijgen
Maar ik snap geen fluit van de werking stroom bron nog wat in of uit is

Ik zie Anne al met zijn hoofd schudden En zeggen Wat ben je nu allemaal aan het doen
