Fusion 567
Moderator: Beheerdersteam
Re: Fusion 567
Er komen nog kosten bij
MFB sensor
ADD-on hiervoor
Kastmateriaal
Nette afwerking
Apparatuur om in te regelen bij de klant thuis
Transport
Dealer
Distributie
En dan nog een heleboel marketing
Ondertussen heb je nog niks verdiend en ben je duizenden euro’s verder.
MFB sensor
ADD-on hiervoor
Kastmateriaal
Nette afwerking
Apparatuur om in te regelen bij de klant thuis
Transport
Dealer
Distributie
En dan nog een heleboel marketing
Ondertussen heb je nog niks verdiend en ben je duizenden euro’s verder.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Fusion 567
Om over het gezeik van een consistente productie(lijn) en dito partners maar te zwijgen 
Iets ontwerpen is toch wel wat anders dan iets in productie nemen is mijn ervaring.
Iets ontwerpen is toch wel wat anders dan iets in productie nemen is mijn ervaring.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Kern van het probleem is gewoon dat de High-end fabrikanten en ontwerpers volledig de weg kwijt zijn. Het lijkt wel hoe gekker hoe beter, een echt goed klinkende luidspreker maken is gewoon ondergesneeuwd. Het valt me nog mee dat er nog niet een speaker is met op maat gemaakte olifantenlulllenlederenhoesjes om de condensatoren.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Fusion 567
Maar dat kun je niet aan de buurvrouw vertellen, en daar wil je mogelijk dan toch indruk op maken?ds23man schreef:Kern van het probleem is gewoon dat de High-end fabrikanten en ontwerpers volledig de weg kwijt zijn. Het lijkt wel hoe gekker hoe beter, een echt goed klinkende luidspreker maken is gewoon ondergesneeuwd. Het valt me nog mee dat er nog niet een speaker is met op maat gemaakte olifantenlulllenlederenhoesjes om de condensatoren.
In ieder geval is mijn buurvrouw daar niet in geïnteresseerd , wel of het mooi glimt, of strak in de lak met een duvels mooi kleurtje.
Re: Fusion 567
Hum, op dit forum gaat het bij de bouw van een nieuwe luidspreker ook regelmatig over het bouwen van een mooie kast en minder om overwegingen bij filterinstellingen of polaire afstraling. Uitzonderingen daargelaten. Niets tegen een mooie kast, maar zeker bij een OB waar de uitslagen richting laag in mid en woofer groot worden (dus kans op vervorming en trillingen ook) en polaire diagrammen inzicht geven in de klankkwaliteit, zou ik geïnteresseerd zijn in meer plaatjes en overwegingen daarover. Heeft een dipooltweeter zin? Hoe steil filter je? Bij welke frequenties? Voorkomt een baffle van 5 cm alle trillingen?. Kortom: Onderzoeksresultaten en interpretaties zoals bij Linkwitz.
Laatst gewijzigd door Wieger61 op za 14 sep 2019, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Hans,hannesie schreef:ds23man schreef:Maar dat kun je niet aan de buurvrouw vertellen, en daar wil je mogelijk dan toch indruk op maken?
In ieder geval is mijn buurvrouw daar niet in geïnteresseerd , wel of het mooi glimt, of strak in de lak met een duvels mooi kleurtje.
Je gaat me toch niet vertellen dat je met een opgepoetste eikel door de buurt loopt?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Ik zeg maar 1 ding: GBVWieger61 schreef:Hum, op dit forum gaat het bij de bouw van een nieuwe luidspreker ook regelmatig over het bouwen van een mooie kast en minder om overwegingen bij filterinstellingen of polaire afstraling. Uitzonderingen daargelaten. Niets tegen een mooie kast, maar zeker bij een OB waar de uitslagen richting laag in mid en woofer groot worden (dus kans op vervorming en trillingen ook) en polaire diagrammen inzicht geven in de klankkwaliteit, zou ik geïnteresseerd zijn in meer plaatjes en overwegingen daarover. Heeft een dipooltweeter zin? Hoe steil filter je? Bij welke frequenties? Voorkomt een baffle van 5 cm alle trillingen? Allemaal vragen waarmee ik zat en nog zit bij mijn OB-experiment. Kortom: Onderzoeksresultaten en interpretaties zoals bij Linkwitz.
Gezond boeren verstand
Re: Fusion 567
Ik moest ineens aan dit denken...ds23man schreef:Het valt me nog mee dat er nog niet een speaker is met op maat gemaakte olifantenlulllenlederenhoesjes om de condensatoren.
https://www.dhtrob.com/projecten/elna1.php
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Fusion 567
De meeste audiofielen willen alleen maar indruk maken op andere audiofielen is mijn indruk, niet op de buurvrouw 
Re: Fusion 567
De meeste buurvrouwen zijn dan ook dik tevreden met een mini-setje waar 100%NL op de radio aanstaat...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Fusion 567
ray5150 schreef:Ik moest ineens aan dit denken...ds23man schreef:Het valt me nog mee dat er nog niet een speaker is met op maat gemaakte olifantenlulllenlederenhoesjes om de condensatoren.
https://www.dhtrob.com/projecten/elna1.php
Nog steeds online, een klassieker
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Altijd van je af snijden ...ray5150 schreef:Ik moest ineens aan dit denken...ds23man schreef:Het valt me nog mee dat er nog niet een speaker is met op maat gemaakte olifantenlulllenlederenhoesjes om de condensatoren.
https://www.dhtrob.com/projecten/elna1.php
Re: Fusion 567
Ja wouter ze lullen er gewoon weer overheen maar ik wens ze veel succes als ze commercieel gaan. Dat de Fusion een uitstekende speaker is twijfel ik verder niet aan dus het is gegund.wouter schreef:Om over het gezeik van een consistente productie(lijn) en dito partners maar te zwijgen
Iets ontwerpen is toch wel wat anders dan iets in productie nemen is mijn ervaring.
Re: Fusion 567
Zoals een oude fietsenbouwer in een docu ooit eens zei; ‘building them is not the problem, i can build 7 a week, selling them, that’s the bit that’s hard to accomplish’
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Wie zegt dat de Fusion 567 ooit in productie gaat?jeroen_d schreef:Ja wouter ze lullen er gewoon weer overheen maar ik wens ze veel succes als ze commercieel gaan. Dat de Fusion een uitstekende speaker is twijfel ik verder niet aan dus het is gegund.wouter schreef:Om over het gezeik van een consistente productie(lijn) en dito partners maar te zwijgen
Iets ontwerpen is toch wel wat anders dan iets in productie nemen is mijn ervaring.
Mijn allerlaatste illusie is dat ik ooit iets aan audio verdien....
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Fusion 567
Dat is niet waar het om gaat. Als je prijs/prestatie van eigen luidsprekers wil afzetten tegenover dure productiemodellen, moet je daarin ook meewegen wat een eigen bouwsel als productiemodel bij een leverancier zou kosten. Zonder dat gaat de vergelijking mank.
De inzet was dus:
De inzet was dus:
VintageHarry schreef:Maar je moet nou ook niet net doen alsof je een goedkope speaker hebt gebouwd. Zo’n Hypex unit kost voor een particulier al meer dan € 500 zag ik, dan een woofer van minstens 400, de mid is niet echt goedkoop en de tweeter ook niet gratis. Is € 1500 per box aan materiaal een redelijke schatting?
En dan het MFB verhaal, als een fabriek dit (deels) zou hebben ontwikkeld en gefinetuned zoals jij dat laatste hebt gedaan, wat zou dan de winkelprijs van zo’n box zijn geworden? Daarbij ook gelet op de grote marges die er in de HighEnd sector (noodzakelijkerwijze?) zijn....
ds23man schreef:Kosten:
Tweet: 69 euro
Mid: 125 euro
Woof: 344 euro
Plate: 532 euro
Maakt: 1070 euro.
jeroen_d schreef:Er komen nog kosten bij
MFB sensor
ADD-on hiervoor
Kastmateriaal
Nette afwerking
Apparatuur om in te regelen bij de klant thuis
Transport
Dealer
Distributie
En dan nog een heleboel marketing
Ondertussen heb je nog niks verdiend en ben je duizenden euro’s verder.
Re: Fusion 567
Stelling :
Een zelfbouwer mag altijd de prijs van een eigen bouwsel uitgedrukt in onderdelen en directe bouwkosten vergelijken met een fabrieksluidspreker. Beide zijn gerelateerd aan de out of pocketkosten.
groet,
Aat
Een zelfbouwer mag altijd de prijs van een eigen bouwsel uitgedrukt in onderdelen en directe bouwkosten vergelijken met een fabrieksluidspreker. Beide zijn gerelateerd aan de out of pocketkosten.
groet,
Aat
Re: Fusion 567
Ik ben het wel eens met die stelling. Daar ging het echter niet om. Ik startte met een reactie op ray die beweerde dat dit voor 4 a 5000 in de winkel kon. En dat is niet realistisch.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Fusion 567
Kan jij een een (plus/minus) uitgewerkt rekensommetje hier neerzetten met en realistisch eindbedrag?jeroen_d schreef:Ik ben het wel eens met die stelling. Daar ging het echter niet om. Ik startte met een reactie op ray die beweerde dat dit voor 4 a 5000 in de winkel kon. En dat is niet realistisch.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Je moet gewoon kijken wat er al op de markt is waar je mee moet concurreren. In dit geval met de zeer hoog aangeschreven studio monitor van Neumann:
https://www.thomann.de/nl/neumann_kh_420.htm
https://www.fidelity-magazin.de/2016/06 ... nn-kh-420/
https://www.thomann.de/nl/neumann_kh_420.htm
https://www.fidelity-magazin.de/2016/06 ... nn-kh-420/
Re: Fusion 567
Toch ook wel frappant dat de standaard 10-5-1-inch combi in een rechttoe-rechtaankast het zo goed doet. Okee, de DXT is wel een betere match voor een 5”-er dan de gewone platte dome, maar toch, het (horizontale) afstraalgedrag is blijkbaar toch snel op orde met zo’n standaardopzet.
