Dan hoeft een eventuele nabouwert niet te zoeken
Heb er al heel veel spullen voor verzameld
Ooit zo iets gemaakt met een PL519 maar dat was maar voor 100 mA 300 volt En ook met een BUZXXX
Pjotr en Anne hebben een regelbare hoogspanning voeding voor me ontworpen
Van Paulus een mooie kast overgenomen
Bij Alie wat van die digitale metertjes gekocht welke een geïsoleerde ingang voor de meetspanning hebben t.o.v. Werkspanning
Uit de junkbox van een ander een klein regeltrafootje gevist 220 V 0.65 Amp
het Koolstof contact rolletjes was gebroken en ik heb er een nieuw voor gedraaid uit een koolborstel
Koelblokken op een luisterdag gekocht voor een echt koopje
Ook die kasten van Paulus
Met dit idee loop ik al vele jaren mee ,
En omdat ik nu zonder dit het te gevaarlijk vind op een plankje te werken met een Gu50
Het is me dan te onoverzichtelijk
Ik ben bang dat ik er aan blijf hangen op een minder geconcentreerd moment wat ik vaak last van heb.
Deze van deze berg onderdelen welke ik ervoor verzameld heb wil ik dit bouwen
Schema zit ongeveer in Mn bol
Mijn idee is alle electronica welke belast worden zelf te bouwen en ik wil niet verder springen als Mn stok lang is
Plan een regelbare voeding voor de Hoogspannings op een trafo welke ik met een schakelaar kan kiezen tussen aftakkingen
Zodat ik niet 200 volt hoef op te stoken en er maar 300 volt nodig heb
De Trafo heeft diverse aftakkingen o.a 400-365-310-0-310-365-400 Volt
4-5-6.3 volt 5 amp en nog een 6.3 volt 4 Amp
De schermrooster af getakt van Anode spanning
Negatief met een Draadgewonden potmeter van 15K 20 Watt.
Dan gaat niet zomaar kapot door een stommiteit
Maar zit nog wel met een paar praktische dingen
Moet een schakelaar maken/kopen om tussen die aftakkingen op de trafo te kunnen kiezen
Die plastic draaischakelaars welke veel gebruikt als ingangs selectie zijn daar niet goed voor
Maar welke wel , of direct met relais schakelen
Edit Schema HS voedings print Pjotr Anne
