Fusion 567
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Ben nog even verder in het 1,5K dip verhaal gedoken.
https://www.diyaudio.com/forums/multi-w ... mw13p.html
En kwam ook dit tegen:
http://www.troelsgravesen.dk/W12CY003.htm
Wat hier weer onderuit wordt gehaald:
http://www.htguide.com/forum/showthread ... -resonance
https://www.diyaudio.com/forums/multi-w ... mw13p.html
En kwam ook dit tegen:
http://www.troelsgravesen.dk/W12CY003.htm
Wat hier weer onderuit wordt gehaald:
http://www.htguide.com/forum/showthread ... -resonance
Re: Fusion 567
Ik denk dat Ultrazoom;ray5150 schreef:Hoe verhoud zich dit eigenlijk tot het ultrazoom systeem ?
(qua luisteren, dus)
- de bak in gaat minus de drivers
- Gerhard die ook ombouwt / al aan het om bouwen is naar MFB
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
De Ultrazoooms werken gewoon niet in een ruimte van 30m2 in de huidige opzet. In de toekomst zullen de woofers in een kleiner kastje gaan met MFB en AMT's in een gesloten behuizing.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Fusion 567
De Ultrazoooms waren indrukwekkend qua grootsheid en luidheid.
De Fusion 567 is indrukwekkend qua subtiliteit, definitie en afbeelding.
Niet goed vergelijkbaar, er hebben ook een paar jaar gezeten tussen het luisteren van die twee.
Voor de huiskamer prefereer ik de Fusion. Ik heb in het verleden een soort van Ultrazooom overwogen. Van de Fusion weet ik zeker dat er hier een variant komt te staan.
De Fusion 567 is indrukwekkend qua subtiliteit, definitie en afbeelding.
Niet goed vergelijkbaar, er hebben ook een paar jaar gezeten tussen het luisteren van die twee.
Voor de huiskamer prefereer ik de Fusion. Ik heb in het verleden een soort van Ultrazooom overwogen. Van de Fusion weet ik zeker dat er hier een variant komt te staan.
Re: Fusion 567
Hoe meer MFB hoe beter. Helaas kom ik nog teveel klanten tegen die het alleen al vanwege de tegenkoppeling afwijzen.
Echter met deze sensors en opzet worden die vooroordelen ontkracht. Ik hoop dat deze ontwikkeling zich doorzet!
Echter met deze sensors en opzet worden die vooroordelen ontkracht. Ik hoop dat deze ontwikkeling zich doorzet!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Donderdag gaan ze een tijdje uit logeren om vergeleken te worden met de B&W 802 diamond en de Vivid G3. Ben benieuwd....
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Fusion 567
.......dan krijgen ze bij mij een warm welkom en een fantastisch onderkomen.toetertje schreef:Als ze het nu heel erg leuk vinden om te logeren.......![]()
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Fusion 567
Zo, meteen even een paar grote jongens, die ergens nog familie van elkaar zijn ook. Ik weet niet welke B&W 802 D maar de laatste 2 die ik hoorde hadden een potent laag, en irritant veel hoog. Mooi, maar 'hear me, hear me' afstemming. Iets wat bij de betere ontwerpen met Be gelukkig niet gedaan wordt.ds23man schreef:Donderdag gaan ze een tijdje uit logeren om vergeleken te worden met de B&W 802 diamond en de Vivid G3. Ben benieuwd....
Heel benieuwd dus, net als jij. Gaaf!
Re: Fusion 567
Dat weten wij in ieder geval wel, maar dat was dan ook in combinatie wat we toen hoorden, met de Mola Mola en Tambique, wel super top-top spul.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
De Vivid G3 met Mola Mola is geen partij voor de Fusion 567, na 1 nummer zijn de G3's niet meer aan geweest.
De B&W's hebben we maar overgeslagen.
De B&W's hebben we maar overgeslagen.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Fusion 567
Waarom verbaast dit me niet.ds23man schreef:De Vivid G3 met Mola Mola is geen partij voor de Fusion 567, na 1 nummer zijn de G3's niet meer aan geweest.
De B&W's hebben we maar overgeslagen.
Die B&W had ik al eens gehoord, maar dat zijn afstandelijke detailmonsters. Wat dat betreft ben ik het met het commentaar van Wouter (een paar posts terug) eens.
De Vivid G3 ken ik verder niet. Dat is toch die "olielamp" ?
Re: Fusion 567
Die "Barbapappa" is toch een luispreker van meer dan € 30.000, zag ik.
Kan je meer detail geven waarin de Fusion beter/zoveel beter was?
groet,
Aat
Ben onderhand wel zeer benieuwd om dit te horen...
Kan je meer detail geven waarin de Fusion beter/zoveel beter was?
groet,
Aat
Ben onderhand wel zeer benieuwd om dit te horen...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Kom er maar in Leo....AatV schreef:Die "Barbapappa" is toch een luispreker van meer dan € 30.000, zag ik.
Kan je meer detail geven waarin de Fusion beter/zoveel beter was?![]()
groet,
Aat
Ben onderhand wel zeer benieuwd om dit te horen...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Leo was er niet bij natuurlijk, maar laten we het er op houden dat de Vivid op geen enkel gebied de Fusion de kroon kon stelen.
Dit heeft mijzelf vreselijk verbaasd, ik had alleen maar verwacht dat de Fusion wat beter in het laag zou zijn.
Dit heeft mijzelf vreselijk verbaasd, ik had alleen maar verwacht dat de Fusion wat beter in het laag zou zijn.
Re: Fusion 567
Wie waren de andere luisteraars, die mogelijk een onbevooroordeelde ervaring hebben gehad?
Re: Fusion 567
Heb naar aanleiding van dit topic nog even een artikel uit september 2013 opgezocht van Robert Munnig Schmid.
Hierin werd o.a. het vervormingsgedrag gemeten van een woofer zonder feedback, met MFB en een impuls gecompenseerde instelling.
De MFB werd gedaan met behulp van een stroom-spanningsomzetter* waarbij de laagweergave wel naar beneden kon worden vergroot, maar waarbij de reductie van de vervorming wel aantoonbaar was maar de impulscompensatie een groter effect had.
De test werd gedaan met twee Peerless woofers van 30 cm bij een conus excursie van +/- 5 mm. wat overeenkwam een geluidsdruik van 100db op 1 meter.**
De meetgegevens bij 20 Hz. waren als volgt:
Zonder feedback 9,45% THD+N
Met MFB 7,68% THD+N
Impulsgecompenseerd 3,32% THD+N
Wat wil ik hier nu mee zeggen?
Als de metingsopstelling en geluidsdruk goed interpreteer lees ik dat de luidspreker zo ongeveer door de ruimte "hobbelde" terwijl de microfoon op een gefixeerde positie stond. Je meet dus eigenlijk de vervorming van het hele systeem inclusief de behuizing.
Denk dat nog een flinke verbetering te verkrijgen is door een tweede woofer...….
(gewoon wat gedachtsels..)
groet,
Aat
* Hij gaf al aan in het artikel dat deze methode beperkte resultaten opleverde en een versnellingssensor beter zou werken.
**Bij de maximale excursie van +/- 10 mm. zou de vervorming ca. 4 x keer zo hoog zijn.
Hierin werd o.a. het vervormingsgedrag gemeten van een woofer zonder feedback, met MFB en een impuls gecompenseerde instelling.
De MFB werd gedaan met behulp van een stroom-spanningsomzetter* waarbij de laagweergave wel naar beneden kon worden vergroot, maar waarbij de reductie van de vervorming wel aantoonbaar was maar de impulscompensatie een groter effect had.
De test werd gedaan met twee Peerless woofers van 30 cm bij een conus excursie van +/- 5 mm. wat overeenkwam een geluidsdruik van 100db op 1 meter.**
De meetgegevens bij 20 Hz. waren als volgt:
Zonder feedback 9,45% THD+N
Met MFB 7,68% THD+N
Impulsgecompenseerd 3,32% THD+N
Wat wil ik hier nu mee zeggen?
Als de metingsopstelling en geluidsdruk goed interpreteer lees ik dat de luidspreker zo ongeveer door de ruimte "hobbelde" terwijl de microfoon op een gefixeerde positie stond. Je meet dus eigenlijk de vervorming van het hele systeem inclusief de behuizing.
Denk dat nog een flinke verbetering te verkrijgen is door een tweede woofer...….
(gewoon wat gedachtsels..)
groet,
Aat
* Hij gaf al aan in het artikel dat deze methode beperkte resultaten opleverde en een versnellingssensor beter zou werken.
**Bij de maximale excursie van +/- 10 mm. zou de vervorming ca. 4 x keer zo hoog zijn.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Grappig dat je dat aanhaalt Aat.
De Vivid heeft twee impuls gecorrigeerde woofers en de Fusions stonden gewoon op een gammel bierkratje.
De Vivid heeft twee impuls gecorrigeerde woofers en de Fusions stonden gewoon op een gammel bierkratje.
