Los of vertinnen?
Moderator: Beheerdersteam
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Los of vertinnen?
Die schroefjes draaien alles kapot, dus vertinnen of een adereindhuls eromheen.
Re: Los of vertinnen?
Hoi Menno
Je moet proberen als je geen ader eindhulzen hebt ! Om er aan het uiteinde een bol te hebben die nog erin past
Dan kan hij er niet uitschuiven als je het schroefje aandraait
Maar een adereind huls is beter Als je geen haast hebt stuur ik er een paar op
Ik heb een assortiment met 1500 van dingen bij Alie gekocht vorig jaar
En een hoop van de grotere maten ,Die maak ik Nooit op in dit leven
Moet wel de kleinste diameter weten die erop past
Je moet proberen als je geen ader eindhulzen hebt ! Om er aan het uiteinde een bol te hebben die nog erin past
Dan kan hij er niet uitschuiven als je het schroefje aandraait
Maar een adereind huls is beter Als je geen haast hebt stuur ik er een paar op
Ik heb een assortiment met 1500 van dingen bij Alie gekocht vorig jaar
En een hoop van de grotere maten ,Die maak ik Nooit op in dit leven
Moet wel de kleinste diameter weten die erop past
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Los of vertinnen?
Hmm... Uitdaginkje, als ik de draad vertin past het nog wel in de stekker, maar past de huls niet meer om de stekker...
Daar had Dynavox wel even over na mogen denken. Ik ben sowieso niet ondersteboven van deze stekkers, die gaan op termijn vervangen worden.
Daar had Dynavox wel even over na mogen denken. Ik ben sowieso niet ondersteboven van deze stekkers, die gaan op termijn vervangen worden.
Re: Los of vertinnen?
Niks vertinnen, gewoon altijd gelijk helemaal doorsolderen! Koperen kabel nooit naakt schroeven. Het koperoxide van de kabel vormt heel veel hele hele kleine dioden en daardoor kan het scherp gaan klinken. Adereindhulzen hebben hetzelfde euvel.
[Edit] Als je soldeert ben je ook gelijk van die schroefjes af en past de isolatie ook weer
[Edit] Als je soldeert ben je ook gelijk van die schroefjes af en past de isolatie ook weer
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Los of vertinnen?
Ik heb ze nu gewoon geschroefd, zodra ik betere stekkers tegen kom gaan deze waarschijnlijk op een zba dag in de grabbelbak.
Re: Los of vertinnen?
Ok, bij de pol was solderen ook al geen optie. Ga je doen met de uitslag?

Re: Los of vertinnen?
Koperen draad in klemverbindingen moet kaal zijn, als het vertind is werkt het zich los. Solderen kan ook want dan is het geen klemverbinding meer. Koperen draad in een goed gekrompen verbinding oxideert niet.
Re: Los of vertinnen?
Nou dat betwijfel ik, losse dunne tiertjes kun je niet vastschroeven zo want dan knip je het gewoon af. Of je moet zo’n mooi afschermplaatje hebben zoals in de Neutrik stekkers.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Los of vertinnen?
Dat hebben deze dingen dus niet. Ik knip gewoon een stukje van de kabel af als ik goede pluggen heb gevonden. Heeft op dit moment nog geen prioriteit...Shadow schreef:Nou dat betwijfel ik, losse dunne tiertjes kun je niet vastschroeven zo want dan knip je het gewoon af. Of je moet zo’n mooi afschermplaatje hebben zoals in de Neutrik stekkers.
Re: Los of vertinnen?
Wat is er dan mis met deze pluggen? Lijken mij prima kwaliteit. Wel solderen dan 
Re: Los of vertinnen?
Prima tochanonamemouse schreef:Dat hebben deze dingen dus niet. Ik knip gewoon een stukje van de kabel af als ik goede pluggen heb gevonden. Heeft op dit moment nog geen prioriteit...Shadow schreef:Nou dat betwijfel ik, losse dunne tiertjes kun je niet vastschroeven zo want dan knip je het gewoon af. Of je moet zo’n mooi afschermplaatje hebben zoals in de Neutrik stekkers.
