Compacte buizenversterker CTA 4.0
Moderator: Beheerdersteam
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Nu dan
De Zener is ook kaduuk dat is de bescherming van de mosfet begrijp ik
zit een nieuwe in
De 22uF C5 eruit gehaald en gemeten 20.92uF en een ESR van 0.4ohm
Nu de jumpers j1 eruit
Schakelaar om
Spanning over D5-D6 is 307 volt
nu loopt de spanning heel langzaam op naar de 303 volt
Schakelaar uit
Een jumper erin voor de linker kant ff wachten........... die neemt bij 297 volt 140 mA
Weer ff wachten jumper aan de rechter kant erop
Sc hakelaar om weer ff wachten spanning loopt op bij 265 ongeveer klinkt er een zacht brommetje spanning loop op tot 297 Volt 139 mA
De Zener is ook kaduuk dat is de bescherming van de mosfet begrijp ik
zit een nieuwe in
De 22uF C5 eruit gehaald en gemeten 20.92uF en een ESR van 0.4ohm
Nu de jumpers j1 eruit
Schakelaar om
Spanning over D5-D6 is 307 volt
nu loopt de spanning heel langzaam op naar de 303 volt
Schakelaar uit
Een jumper erin voor de linker kant ff wachten........... die neemt bij 297 volt 140 mA
Weer ff wachten jumper aan de rechter kant erop
Sc hakelaar om weer ff wachten spanning loopt op bij 265 ongeveer klinkt er een zacht brommetje spanning loop op tot 297 Volt 139 mA
Laatst gewijzigd door OpaBert op do 29 aug 2019, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Ja inderdaad Willy
Maar jij kan ok niet in een glazen bol kijken , denk ik .
Waarom is hij stuk gegaan
Alternatief is er voor een klein printje onder de hoofd print bouwen met 1 of 2 grotere mosfet op de bodem geschroefd
Een koelblok past er nergens tussen
Dat koelblokje is onaangenaam heet
Dat is bij een halve versterker Heb jij dat weleens gemeten
Ik ga dat morgen doen
Maar jij kan ok niet in een glazen bol kijken , denk ik .
Waarom is hij stuk gegaan
Alternatief is er voor een klein printje onder de hoofd print bouwen met 1 of 2 grotere mosfet op de bodem geschroefd
Een koelblok past er nergens tussen
Dat koelblokje is onaangenaam heet
Dat is bij een halve versterker Heb jij dat weleens gemeten
Ik ga dat morgen doen
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Zou het kunnen dat de geïsoleerde IRF minder goed warmte overdraagt dan de gewone IRF840, naar de koelvin?
Je gebruikt toch koelpasta tussen de IRF en de koelvin?
Ik heb voor zover ik me herinner nog geen IRF840 kapot gehad, steeds met dezelfde koelvin en met koelpasta (geen mica plaatje).
Er moet zo'n 9W (30V x 300mA) door de koelvin verwerkt worden, dat zou die normaal moeten aan kunnen.
De koelvin zou een warmteweerstand (Rthk) hebben van 5.3 K/W maar ik weet niet zo direct hoe ik weer moet berekenen of die koelvin SK 129 50,8 STS volstaat.
PDF IRF840
Je gebruikt toch koelpasta tussen de IRF en de koelvin?
Ik heb voor zover ik me herinner nog geen IRF840 kapot gehad, steeds met dezelfde koelvin en met koelpasta (geen mica plaatje).
Er moet zo'n 9W (30V x 300mA) door de koelvin verwerkt worden, dat zou die normaal moeten aan kunnen.
De koelvin zou een warmteweerstand (Rthk) hebben van 5.3 K/W maar ik weet niet zo direct hoe ik weer moet berekenen of die koelvin SK 129 50,8 STS volstaat.
PDF IRF840
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Jazeker Ik heb dat ook nog geschreven Maar ik schrijf veel
Ik heb bij Reichelt een ander Koelblok Wasrvsn ik dacht dat ik die heb toegepast van 9 grd per watt maar kan de verkeerde hebben gekozen bij reichelt
En dat maakt het nog warme
Bij ca 265 volt loopt er al 280 mA naar de versterker
Ombrengen elco geladen te houden loopt er misschien nog meer stroom
Gedurende de opbouw hoogspanning wordt er 20 watt zeker in het koelblok gestopt
Bij een begin temp van 25 graden is dat koelblok zo te hert immers de IRF wordt nog warmer inwendig
Als ik hem 2 keer aan en uitzet in de opwarm periode
Begin ik niet bij 25 graden maar misschien bij 60
En dan begin ik te begrijpen waarom ze kapot gaan
Helaas
Maar morgen kom ik betere gegevens
minder uit de losse pols
Bedankt voor je opzoek en meedenken Willy en Anne idem natuurlijk
Ik heb bij Reichelt een ander Koelblok Wasrvsn ik dacht dat ik die heb toegepast van 9 grd per watt maar kan de verkeerde hebben gekozen bij reichelt
En dat maakt het nog warme
Bij ca 265 volt loopt er al 280 mA naar de versterker
Ombrengen elco geladen te houden loopt er misschien nog meer stroom
Gedurende de opbouw hoogspanning wordt er 20 watt zeker in het koelblok gestopt
Bij een begin temp van 25 graden is dat koelblok zo te hert immers de IRF wordt nog warmer inwendig
Als ik hem 2 keer aan en uitzet in de opwarm periode
Begin ik niet bij 25 graden maar misschien bij 60
En dan begin ik te begrijpen waarom ze kapot gaan
Helaas
Maar morgen kom ik betere gegevens
minder uit de losse pols
Bedankt voor je opzoek en meedenken Willy en Anne idem natuurlijk
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Nou vanmorgen geprobeerd alles te filmen 2 meters een voor stroom Fluke en voor Spanning Rode Brymen in Mn handveen laser gestuurd
temp meter of hoe noem je zo,n ding
Eerst opgeruimd kan die rommel toch niet filmen
Net schakelaar om stopt de Camera te lang stand-by weer aan gezet stoppen beide universeel meters
weer aan gedrukt geen stroom
Alles weer uit
Alle verbindingen na gelopen zit toch goed
De Fluke was met aan uit zetten weer terug op wisselstroom gegaan
Nu de fet is al 40 graden en de buizen zijn 2 x even aan geweest
Koffie ik ben het ff zat
Vanmiddag nog een poging
Eerst opgeruimd kan die rommel toch niet filmen
Net schakelaar om stopt de Camera te lang stand-by weer aan gezet stoppen beide universeel meters
Alles weer uit
Alle verbindingen na gelopen zit toch goed
Nu de fet is al 40 graden en de buizen zijn 2 x even aan geweest
Koffie ik ben het ff zat
Vanmiddag nog een poging
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Het lijkt wel alsof je een goochelnummer aan het uitwerken bent
Anne
Anne
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Maar Deze middag, was ik vergeten , doen we altijd boodschappen en daarna wilde Mn lief een terrasje doen
Moeders wil is wet
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Ondertussen de CTA4.4 van de zolder gehaald om hier de temperatuur eens te meten van de koelvin met IRF840.
Niet naar de rommel kijken, ik heb alles naar voor en opzij geduwd om de versterker even te parkeren op de tafel.
Na 3 minuten: Na 1 uur: Dus geen enkel probleem met de eerder vermelde koelvin die ik steeds gebruik.
Ik heb speciaal met een thermokoppel gemeten vermits dat veel nauwkeuriger is dan het "temp-pistool", die gaf trouwens 50°C aan of 5 graden meer dan het t-koppel. Dus als je de voeding identiek gemaakt hebt als de mijne, met dezelfde koelvin, zou je geen enkel probleem mogen hebben.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Hoi Willy Hier het zelfde
zelfs nog minder iets van 46 graden ook met een thermo koppel en met een temp pistool en het ontliep elkaar weinig 2 graden misschien
De tweede keer in geschakeld na 1 minuut gewacht te hebben .
Geen vuiltje aan de lucht 65 graden
De derde keer direct weer aan gezet dus een met een start temperatuur van 65 graden niet gewacht
zelfs bij 140 volt liep en al behoorlijk stroom
dat ging keihard over de 80 graden en ik heb niet gewacht wat er op de meter zou komen
maw in normaal gebruik gaat alles goed
MAAR een keer direct aan uit weet ik niet of de IRF*$) dit overleeft Willy
De temperatuur stijgt dan heel snel
Dit is niet idioot proef
ik ga er een Clixon van 50 graden op zetten alleen ik moet een Breek of ik moet de clixon over de drain en sourse plaatsen
Jij en ik weten nu dat dit link is Maar een andere gebruiker of met een stroom storing
Maar ik weet nu waarom ik ze kapot gemaakt heb .
oh ja de meters
eerste foto
De Linker meter de spanning
de Gele fluke de stroom aan
De Rode meter Brymen temperatuur
bij de tweede foto De Keithley spanning rechts boven
de andere meters zitten aan de klixon om te kijken wanneer die inkomt
Excuus dat een foto op zn kant staat krijg dat niet goed
zelfs nog minder iets van 46 graden ook met een thermo koppel en met een temp pistool en het ontliep elkaar weinig 2 graden misschien
De tweede keer in geschakeld na 1 minuut gewacht te hebben .
Geen vuiltje aan de lucht 65 graden
De derde keer direct weer aan gezet dus een met een start temperatuur van 65 graden niet gewacht
zelfs bij 140 volt liep en al behoorlijk stroom
dat ging keihard over de 80 graden en ik heb niet gewacht wat er op de meter zou komen
maw in normaal gebruik gaat alles goed
MAAR een keer direct aan uit weet ik niet of de IRF*$) dit overleeft Willy
De temperatuur stijgt dan heel snel
Dit is niet idioot proef
ik ga er een Clixon van 50 graden op zetten alleen ik moet een Breek of ik moet de clixon over de drain en sourse plaatsen
Jij en ik weten nu dat dit link is Maar een andere gebruiker of met een stroom storing
Maar ik weet nu waarom ik ze kapot gemaakt heb .
oh ja de meters
eerste foto
De Linker meter de spanning
de Gele fluke de stroom aan
De Rode meter Brymen temperatuur
bij de tweede foto De Keithley spanning rechts boven
de andere meters zitten aan de klixon om te kijken wanneer die inkomt
Excuus dat een foto op zn kant staat krijg dat niet goed
Laatst gewijzigd door OpaBert op vr 30 aug 2019, 20:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Berekenen van de koeling:
De IRF840 moet 9W (30V x 300mA) dissiperen.
1. Hoeveel kan hij zonder koelvin dissiperen: Pt = (Tj - Ta) / Rj-a
Onze koelplaat SK 129 50,8 STS van FISCHER ELEKTRONIK heeft een Thermal resistance (Rthk) van 5.3 K/W wat dus ruimschoots voldoet aan wat berekend is.
Ik zou er dus niks aan veranderen, wie de versterker een aantal keren -om te spelen- aan/uit zet tot hij de versterker verneukt, zit maar met de gebakken peren.
De IRF840 moet 9W (30V x 300mA) dissiperen.
1. Hoeveel kan hij zonder koelvin dissiperen: Pt = (Tj - Ta) / Rj-a
- Tj = max. toegestane chiptemperatuur vlgs datasheet = 150°C
Ta = omgevingstemperatuur ~ 40°C
Rj-a = thermische weerstand van de chip naar omgeving = 65°C volgens datasheet
Het resultaat wordt dan Pt = (150 - 40) / 65 = 1,7W wat betekent dat een koelvin nodig is
- Tj = max. toegestane chiptemperatuur vlgs datasheet = 150°C
Ta = omgevingstemperatuur ~ 40°C
Pt = te dissiperen vermogen, in ons geval 9W
Rj-c = thermische weerstand tussen chip en behuizing = 1°C/W vlgs. datasheet
Rc-hs = thermische weerstand tussen IRF840 en koelplaat = 0,5°C/W vlgs. datasheet, bij gebruik van koelpasta
Het resultaat wordt dan Rhs-a = (150-40 / 9) - 1 - 0,5 = 10,7°C/W
Onze koelplaat SK 129 50,8 STS van FISCHER ELEKTRONIK heeft een Thermal resistance (Rthk) van 5.3 K/W wat dus ruimschoots voldoet aan wat berekend is.
Ik zou er dus niks aan veranderen, wie de versterker een aantal keren -om te spelen- aan/uit zet tot hij de versterker verneukt, zit maar met de gebakken peren.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Hoi Willy
Klopt je sommetje wel omgevings temp 40 graden ok max temp van de fet 150
Dat is 110 graden
Ik ben niet in staat je volledig te volgen
Volgens mij was het koelblok 7 graden Celsius stijging per Watt
of zelfs 9 graden per Watt van een ander datasheet lijkt het zelfde maar is het niet denk
110 graden mag de temperatuur toenemen
En we hebben 7 graden per Watt 110/7 =15,7 Watt Willy
Misschien kan jij dit wel volgen
Dus geen vuiltje aan de lucht
Echter als het koelblok warmer is door dat er meer spanning weg gewerkt moet worden niet
wachten tot alles werkt en dan uit en direct weer aan zetten
Dan wordt het link
Edit een andere mischien is Deze de goede waar jij mee rekent ?
Is 50 mm hoog bij Reichelt
SK 129/50.8 Heat sink 50.8mm 5.3 K/W black anodised
Klopt je sommetje wel omgevings temp 40 graden ok max temp van de fet 150
Dat is 110 graden
Ik ben niet in staat je volledig te volgen
Volgens mij was het koelblok 7 graden Celsius stijging per Watt
of zelfs 9 graden per Watt van een ander datasheet lijkt het zelfde maar is het niet denk
110 graden mag de temperatuur toenemen
En we hebben 7 graden per Watt 110/7 =15,7 Watt Willy
Misschien kan jij dit wel volgen
Dus geen vuiltje aan de lucht
Echter als het koelblok warmer is door dat er meer spanning weg gewerkt moet worden niet
wachten tot alles werkt en dan uit en direct weer aan zetten
Dan wordt het link
Edit een andere mischien is Deze de goede waar jij mee rekent ?
Is 50 mm hoog bij Reichelt
SK 129/50.8 Heat sink 50.8mm 5.3 K/W black anodised
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Ik vind het laatste zinnetje niet zoals ik jou ken WillyWilly_61 schreef:Berekenen van de koeling:
De IRF840 moet 9W (30V x 300mA) dissiperen.
Onze koelplaat SK 129 50,8 STS van FISCHER ELEKTRONIK heeft een Thermal resistance (Rthk) van 5.3 K/W wat dus ruimschoots voldoet aan wat berekend is.
Ik zou er dus niks aan veranderen, wie de versterker een aantal keren -om te spelen- aan/uit zet tot hij de versterker verneukt, zit maar met de gebakken peren.
Het aan uit zetten kan ook zijn dat men met Luidsprekers beluisteren is
En dan kabels aan het om wisselen is en dan heel verstandig de versterker uit zet
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Inderdaad dat is'm.
Ik weet niet meer juist waar ik de berekeningsmethode van haalde, maar het was van één of andere cursus, dus dat zal wel juist zijn.
Ik heb geprobeerd het terug te vinden maar lukt niet.
Ik had het afgedrukt enkele jaren geleden en dat heb ik nu gepost. Ik heb die berekeningen gebruikt voor µA78xx IC's en LM317 - koelingen.
In elk geval, ik meen me te herinneren van vroeger als de elektricien een nieuwe buizenradio kwam plaatsen, dat je na het uitzetten steeds best even wacht met terug aan te zetten. Waarom heeft hij nooit gezegd
Wanneer je luidsprekers wisselt duurt het voldoende lang om de versterker terug veilig aan te zetten.
Wat ik bedoelde is niet naar jou gericht, maar letterlijk aan/uit/aan/uit zetten (wat jij niet gedaan hebt) zou de voeding kunnen beschadigen en als iemand dat zo doet, ja wat moet je daar op zeggen?
Ik weet niet meer juist waar ik de berekeningsmethode van haalde, maar het was van één of andere cursus, dus dat zal wel juist zijn.
Ik heb geprobeerd het terug te vinden maar lukt niet.
Ik had het afgedrukt enkele jaren geleden en dat heb ik nu gepost. Ik heb die berekeningen gebruikt voor µA78xx IC's en LM317 - koelingen.
In elk geval, ik meen me te herinneren van vroeger als de elektricien een nieuwe buizenradio kwam plaatsen, dat je na het uitzetten steeds best even wacht met terug aan te zetten. Waarom heeft hij nooit gezegd
Wanneer je luidsprekers wisselt duurt het voldoende lang om de versterker terug veilig aan te zetten.
Wat ik bedoelde is niet naar jou gericht, maar letterlijk aan/uit/aan/uit zetten (wat jij niet gedaan hebt) zou de voeding kunnen beschadigen en als iemand dat zo doet, ja wat moet je daar op zeggen?
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Hoi WillyWilly_61 schreef:Inderdaad dat is'm.
Ik weet niet meer juist waar ik de berekeningsmethode van haalde, maar het was van één of andere cursus, dus dat zal wel juist zijn.
Ik heb geprobeerd het terug te vinden maar lukt niet.
Ik had het afgedrukt enkele jaren geleden en dat heb ik nu gepost. Ik heb die berekeningen gebruikt voor µA78xx IC's en LM317 - koelingen.
In elk geval, ik meen me te herinneren van vroeger als de elektricien een nieuwe buizenradio kwam plaatsen, dat je na het uitzetten steeds best even wacht met terug aan te zetten. Waarom heeft hij nooit gezegd
Dat wist ik niet en ook nog nooit eerder gehoord
Een TV Radio hier in huis gaan maar zat keren aan en weer uit
Regelmatig loopt hier iets in de soep met dat computer gestuurde spul
En dan weet ik niks anders om hem naar mij te laten luisteren dan stekker er uit
ik ben de baas
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Groot gelijk,
maar dat is allemaal zonder buizen, nu mogen we veel meer 
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Dat was met gelijkrichtbuizen.Kunnen niet goed tegen grote stroomstoten.Willy_61 schreef:In elk geval, ik meen me te herinneren van vroeger als de elektricien een nieuwe buizenradio kwam plaatsen, dat je na het uitzetten steeds best even wacht met terug aan te zetten. Waarom heeft hij nooit gezegd![]()
Bij inschakelen gaat de gloei langzaam omhoog en daarmee de laadstroom voor de eerste elco.
Schakel je uit is de elco in een mum leeg maar de buis nog warm.Weer inschakelen geeft dan een veel grotere stoot dan bij een koud begin.
Tegenwoordig zit er vaak (vooral bij schakelende netvoedingen) NTC-weerstand in om de opstartstroom te beperken.Als je dan onmiddelijk weer inschakeld is die weerstand nog heet , met een grote stroomstoot tot gevolg, dus ook zonder buizen kan het mis gaan.
Bij de CTA is de stroom in het begin ook klein, maar niet als de buizen nog niet afgekoeld zijn.
Anne
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Hoi Anne weer bedankt voor de lesAh!buis schreef:Dat was met gelijkrichtbuizen.Kunnen niet goed tegen grote stroomstoten.Willy_61 schreef:In elk geval, ik meen me te herinneren van vroeger als de elektricien een nieuwe buizenradio kwam plaatsen, dat je na het uitzetten steeds best even wacht met terug aan te zetten. Waarom heeft hij nooit gezegd![]()
Bij inschakelen gaat de gloei langzaam omhoog en daarmee de laadstroom voor de eerste elco.
Schakel je uit is de elco in een mum leeg maar de buis nog warm.Weer inschakelen geeft dan een veel grotere stoot dan bij een koud begin.
Tegenwoordig zit er vaak (vooral bij schakelende netvoedingen) NTC-weerstand in om de opstartstroom te beperken.Als je dan onmiddelijk weer inschakeld is die weerstand nog heet , met een grote stroomstoot tot gevolg, dus ook zonder buizen kan het mis gaan.
Bij de CTA is de stroom in het begin ook klein, maar niet als de buizen nog niet afgekoeld zijn.
Anne
En inderdaad als de buizen opgewarmd zijn gaat er vrijwel direkt stroom lopen
Ik heb al weer zoveel getalletjes gezien dus kan wel roepen bij 200 volt loopt er 300 mA maar het kan ook 200 mA zijn
Maar dat uit zetten en dan direct weer aan gaat het hier fout met die IRF
Zou het toch graag willen beschermen
Ik heb een goede klixon welke Normaly open is ongeveer 55-60 graden
Dat wordt dat koelprofiel niet onder normaal gebruik
Maar wat mag ik daarmee overbruggen zonder dat het direct of na een paar keer is vastgelast
Dat relais op de print zou dat mooi kunnen Maar hoe pak ik dat aan ?
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Als dat ding boven de grenstemperatuur een kontakt sluit kun je daarmee een 330Ω parallel schakelen met de referentie-diode (die dat stroom krijgt vanuit de 5V via een 4k7) in de ruststroom-automaat.Dan valt de ruststroom naar ongeveer de helft terug totdat de mosfet voldoende is afgekoeld.Bert61 schreef:Ik heb een goede klixon welke Normaly open is ongeveer 55-60 graden
Dat wordt dat koelprofiel niet onder normaal gebruik
Maar wat mag ik daarmee overbruggen zonder dat het direct of na een paar keer is vastgelast
Dat relais op de print zou dat mooi kunnen Maar hoe pak ik dat aan ?
Anne
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Aha bedankt Anne
ik denk dat ik het snap Alleen heb ik 2x2bias automaten
Morgen het schema erbij pakken
Kijken hoe dat kan
ik denk dat ik het snap Alleen heb ik 2x2bias automaten
Morgen het schema erbij pakken
Kijken hoe dat kan
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Je zou ook de 22µ, C5, kunnen verlagen naar 10µ/400V zodat de opkomtijd vd HS halveert.
Dat lijkt me veel minder ingrijpend om iets uit te sluiten dat in normaal omstandigheden nooit voorkomt. Dat heeft Anne in vroegere posts ook al gesuggereerd.
Ik heb ook dikwijls bij het testen de versterker uitgeschakeld, wacht dan tot HS max. 1V is, een kleinigheid doen en dan terug aanzetten, nooit problemen door gehad. Ook wisselen van boxen, maar dan geen 2-3 keer na mekaar.
Om maar te zeggen, is het geen overkill wat je wil gaan doen? Je kan ook doen zoals ze vroeger deden: bij levering de goede raad geven om na het uitschakelen te wachten tot buizen afgekoeld zijn en dan pas opnieuw aanzetten.
Dat lijkt me veel minder ingrijpend om iets uit te sluiten dat in normaal omstandigheden nooit voorkomt. Dat heeft Anne in vroegere posts ook al gesuggereerd.
Ik heb ook dikwijls bij het testen de versterker uitgeschakeld, wacht dan tot HS max. 1V is, een kleinigheid doen en dan terug aanzetten, nooit problemen door gehad. Ook wisselen van boxen, maar dan geen 2-3 keer na mekaar.
Om maar te zeggen, is het geen overkill wat je wil gaan doen? Je kan ook doen zoals ze vroeger deden: bij levering de goede raad geven om na het uitschakelen te wachten tot buizen afgekoeld zijn en dan pas opnieuw aanzetten.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Dankje voor een goede alternatiefWilly_61 schreef:Je zou ook de 22µ, C5, kunnen verlagen naar 10µ/400V zodat de opkomtijd vd HS halveert.
Dat lijkt me veel minder ingrijpend om iets uit te sluiten dat in normaal omstandigheden nooit voorkomt. Dat heeft Anne in vroegere posts ook al gesuggereerd.
Ik heb ook dikwijls bij het testen de versterker uitgeschakeld, wacht dan tot HS max. 1V is, een kleinigheid doen en dan terug aanzetten, nooit problemen door gehad. Ook wisselen van boxen, maar dan geen 2-3 keer na mekaar.
Om maar te zeggen, is het geen overkill wat je wil gaan doen? Je kan ook doen zoals ze vroeger deden: bij levering de goede raad geven om na het uitschakelen te wachten tot buizen afgekoeld zijn en dan pas opnieuw aanzetten.
Dit komt omdat radeloos ben waarom dat ik tot 3-5 keer Een irf840 heb Meten vervangen
Maar 1 keer Met die diode erbij
Zou goed kunnen dat die reeds eerder is gesneuveld
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Anne heeft dat dus vroeger al gesuggereerd en ik denk zelfs dat dat zijn voorkeur had.
Ik was het die een langere opkomtijd wou voor de HS, maar Anne heeft daarvoor toen gewaarschuwd omdat dat de dissipatie van de IRF840 sterk zou verhogen.
Zoals steeds heeft hij dus gelijk gehad.
Ik heb het op mijn lijstje gezet van nog uit te voeren aanpassingen voor de CTA4.4:
Ik was het die een langere opkomtijd wou voor de HS, maar Anne heeft daarvoor toen gewaarschuwd omdat dat de dissipatie van de IRF840 sterk zou verhogen.
Zoals steeds heeft hij dus gelijk gehad.
Ik heb het op mijn lijstje gezet van nog uit te voeren aanpassingen voor de CTA4.4:
- - C5 10µ/400V ipv 22µ
- De Chinese 4k UGT's ipv de 5k UGT's, die van 4k klinken veel beter
Laatst gewijzigd door Willy_61 op za 31 aug 2019, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Ik zal die C verkleinen
En ik wist niet dat Anne dat eerder al had aangegeven
Ik ga geen 5K trafo,s bestellen , dan wordt het een heel erg duur versterkertje ,
En ik wist niet dat Anne dat eerder al had aangegeven
Ik ga geen 5K trafo,s bestellen , dan wordt het een heel erg duur versterkertje ,
Re: Compacte buizenversterker CTA 4.0
Je hebt die toch? De eerste chinezen die jij ook besteld had.
