Beter voeding voor buizenbuffer

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
jpe
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 22 mar 2015, 18:17

Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door jpe »

Heb net een Sjinees buizenbuffertje op de kop getikt.
Nu zoek ik daar een wat betere voeding voor.
Ik heb nodig een een ac 12 volt 1000 ma.
(zie evt foto van marktplaats https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... 7a618) verlopen advertentie. Ter referentie: zie bijlage.
Maar ik heb er erg weinig verstand van. Wie heeft een link naar een winkel waar ze een wat beter voeding verkopen, zonder dat het een BOTW of zo wordt voor honderden euro's want dat zou voor mij geen optie zijn.
Bijlagen
1:1 buffer/preamp (iwistao x10-d)met 6n11 buisjes
1:1 buffer/preamp (iwistao x10-d)met 6n11 buisjes
Laatst gewijzigd door Marp op do 15 aug 2019, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: screenshot bijgevoegd
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door OpaBert »

Beste JPE,
Wat je vraagt is een transformator van 230 volt AC naar 12 volt AC
Dan heb je daar een paar keuze,s
1 de oude vertrouwde EI Kern transformator
2 een CKern transformator
3 een ringkern transformator
De laatste heeft een hoop voordelen t.o.v. de ander type,s
Er zit minder meters koper draad op Het magnetisch strooiveld is nihil
Minder verliezen koper verliezen
Je kan hem met 1 bout vast zetten
Nadeel t.o.v. De andere is alleen de inschakel stroom , Die is een stuk groter
De transformator koop je ook al bij een bouwmarkt denk ik een trafo voor halogeen verlichting
Verder Elke eelektronica shop verkoopt dat
Nu wil je er ook een kastje omheen
Die zijn ook leeg te koop en idem voor een schakelaar met een neon lampje en snoer
Naar je versterker met een stekkertje idem snoer met stekker voor in het stopcontact
Een zondag ochtend knutselen en klaar is JPE
Zo je vraag beantwoord :?:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door ray5150 »

BOTW ? :think:

En 1 Ampere om een lijn buizentrapje van sap te voorzien ? :shock:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door Henkjan »

zo'n 6N3 gevalletje soms?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door Ah!buis »

Henkjan schreef:
zo'n 6N3 gevalletje soms?
Bijna, denk eerder deze.
Anne
Bijlagen
X10D.jpg
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door pappaleo »

ray5150 schreef:
BOTW ? :think:

En 1 Ampere om een lijn buizentrapje van sap te voorzien ? :shock:
Daar heb ik ook even naar moeten zoeken.
De eerste speurtocht leverde uitsluitend resultaten van de Zelda game Breath Of The Wild op.
Zelda filteren geeft al wat meer resultaat: de Bank of the West levert financiële diensten en geen voedingen, dus blijft Best of the Web over.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door Leeuwarden »

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door pappaleo »

Ja, dat er bij mij niet gelijk een lampje ledje ging branden.

Stom, stom, stom ](*,) ](*,) ](*,)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door Ah!buis »

Tja, met gelijkspanning zal er van de spanningsverdubbeling wel veel terecht komen :-s
Anne
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door hannesie »

Ik moet toch af en toe bewijzen dat ik er niets van snap........??? :hide: :hide:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door ray5150 »

Het zou makkelijker zijn om er iets over te zeggen (de benodigde voeding, dus) als er een productlink en een schema voorhanden was.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door Pjotr »

Ah!buis schreef:
Tja, met gelijkspanning zal er van de spanningsverdubbeling wel veel terecht komen :-s
Anne
Zijn wel een stuk goedkoper dan die S versterkers die Leeuwarden memoreert. Wij van WC-Eeend daarentegen adviseren WC-Eeend.
ray5150 schreef:
Het zou makkelijker zijn om er iets over te zeggen (de benodigde voeding, dus) als er een productlink en een schema voorhanden was.
Zie linkje OP....
HT1wLNiFRBcXXagOFbXZ.jpg
Zoek de verschillen.

Fwiiw!
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door Ah!buis »

Pjotr schreef:
Zoek de verschillen.
Fwiiw!
Hier zit geen stabilisator IC in voor de gloei.
Dan kan de verandering, die ik er in het andere schema heb bijgetekend, niet toegepast zonder R1 (2Ω2) te vergroten.
Anne
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door Pjotr »

Heb niet het idee dat er veel te verbeteren valt. Ja er is uiteraard altijd beter te bouwen. Maar of dat hier de moeite waard is? :think:
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door MarcelvdG »

Ik kan me zo voorstellen dat een ringkerntrafo in verzadiging schiet door die enkelzijdige gelijkrichting voor de gloeidraden...
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door Ah!buis »

MarcelvdG schreef:
Ik kan me zo voorstellen dat een ringkerntrafo in verzadiging schiet door die enkelzijdige gelijkrichting voor de gloeidraden...
Daarom, onder andere, de (kleine) aanpassing in het eerste schema.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door OpaBert »

Valt me op dat de topic starter niet een maal heeft gereageerd :think:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door Ah!buis »

Bert61 schreef:
Valt me op dat de topic starter niet een maal heeft gereageerd :think:
Die is misschien ijverig aan 't studeren geslagen :sure: , want hij snapt er niks meer van :lol:
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door OpaBert »

Is een beetje teleurstellend
Jullie doen zo je best om een goed advies te geven
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door Henkjan »

niet iedereen "leeft" op het forum :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door OpaBert »

Henkjan schreef:
niet iedereen "leeft" op het forum :lol:
Waar moet je anders O:)
Zelfs je verjaardag wordt hier onthouden ,
Zou ook voor Mn echtgenote een acount moeten maken :idea:
Dan vergeet ik nog weleens :oops:
Niet dat ze het fijn vind te horen dat ze weer een jaar geworden is 8-[
Maar oh wee als ik het vergeet :!: , dan krijg ik opeens koffie zonder suiker :-&
Moet er denk eens een bos bloemen bij doen misschien :idea:
Of beter wat buisvoeten Die staan langer als 2 weken :lol:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door VintageHarry »

Bert61 schreef:
Of beter wat buisvoeten Die staan langer als 2 weken :lol:
:rofl: Maar of dat gewaardeerd wordt? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Beter voeding voor buizenbuffer

Bericht door Marp »

TS lijkt voornamelijk met kant & klare producten te werken. Misschien vraagt hij zich af waarom niemand een kant & klare voeding(sadapter) aanbeveelt. Dit komt doordat het topic in ELEKTRONICA ZELFBOUW EN TWEAKS staat. Ik verplaats hem wel even naar HiFi gerelateerd / Kant & klaar spul.

Als ik het goed begrijp, wordt (wegens erg weinig kennis) gezocht naar een eveneens kant & klare voeding die geen honderden euro's mag kosten, i.t.t. bijv. een prijzige Sbooster BOTW.
Iwistao X10-D met de oorspronkelijke voedingsadapter (12V / 1A) waarvan het schema al voorbij kwam.
Iwistao X10-D met de oorspronkelijke voedingsadapter (12V / 1A) waarvan het schema al voorbij kwam.
Sbooster BOTW van € 329,-
Sbooster BOTW van € 329,-
Plaats reactie