Gewetensvraagje...
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Gewetensvraagje...
Ik neem aan dat je zondagochtend vroeg gelijk even al je apparaten buiten hebt getest... 
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Gewetensvraagje...
Nou, van de mening van die buur zou ik me in ieder geval niets aantrekken. En als de andere buren geen klachten hebben dan gewoon af en toe frezen op de zondagochtend. Zodra de kerkklokken beginnen te luiden kun je aan de slag 
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Gewetensvraagje...
Ik heb gestofzogen om 7:30Leeuwarden schreef:Ik neem aan dat je zondagochtend vroeg gelijk even al je apparaten buiten hebt getest...
Re: Gewetensvraagje...
Een collega groeide als kind van "vrijzinnigen" op in de bible belt (want goedkoop vrijstaand huis met open uitzicht). Haar ouders werden nergens op aangesproken, maar zij had geen vriendinnetjes op de lagere school. Want haar ouders gingen de auto op zondag wassen en met zulke losgeslagen lui mag je niet om gaan. Lafaards.
Ik vind het altijd erg lastig, die fatsoensnormen. Ik snap vaak wel wat iemand wil en nodig heeft, maar tegenover allerlei navolgbare wensen staan dan totaal onnavolgbare gedragingen. Ik heb ook ooit eens buren gehad die op zondag rust wilden ihkv de Heere en zondagsrust, alleen gingen ze niet naar de kerk en luisterde ik in het begin in stilte naar hun wereldse schlagers door de woonkamermuur. Na een paar maanden dus niet meer in stilte. Of een collega die inderdaad ter kerke gaat en duidelijk erg ongemakkelijk wordt van al te strak of bloot geklede vrouwelijke collega's, maar kantoorbenodigdheden jat en dubbel zo lang gaat lunchen, collega's niets wil uitleggen over het werk enz enz enz.
Ik hou het er nu maar op dat ik recht op ruimte heb, en een ander ook. Dus ik veroorloof me dingen, maar met bewustzijn van hun levensritme. Dat geldt ook voor de buren naar ons toe, en waar we elkaar niet helemaal in de smiezen hebben herinneren we elkaar wel.
Ik vind het altijd erg lastig, die fatsoensnormen. Ik snap vaak wel wat iemand wil en nodig heeft, maar tegenover allerlei navolgbare wensen staan dan totaal onnavolgbare gedragingen. Ik heb ook ooit eens buren gehad die op zondag rust wilden ihkv de Heere en zondagsrust, alleen gingen ze niet naar de kerk en luisterde ik in het begin in stilte naar hun wereldse schlagers door de woonkamermuur. Na een paar maanden dus niet meer in stilte. Of een collega die inderdaad ter kerke gaat en duidelijk erg ongemakkelijk wordt van al te strak of bloot geklede vrouwelijke collega's, maar kantoorbenodigdheden jat en dubbel zo lang gaat lunchen, collega's niets wil uitleggen over het werk enz enz enz.
Ik hou het er nu maar op dat ik recht op ruimte heb, en een ander ook. Dus ik veroorloof me dingen, maar met bewustzijn van hun levensritme. Dat geldt ook voor de buren naar ons toe, en waar we elkaar niet helemaal in de smiezen hebben herinneren we elkaar wel.
Re: Gewetensvraagje...
Je hebt hier ook "import" die het vervelend vinden dat met carnaval de winkels dicht zijn en er herrie op straat is. Ik ben zelf geen vierder maar als we alle kleur en lokale cultuur (ook zondagsrust) gaan verbieden dan wordt het wel een heel steriele wereld.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Gewetensvraagje...
Mijn vader is tamelijk extreem gereformeerd. Twee keer per zondag naar de kerk en zo. En naar de buitenwereld toe super vroom.Ivo schreef:Een collega groeide als kind van "vrijzinnigen" op in de bible belt (want goedkoop vrijstaand huis met open uitzicht). Haar ouders werden nergens op aangesproken, maar zij had geen vriendinnetjes op de lagere school. Want haar ouders gingen de auto op zondag wassen en met zulke losgeslagen lui mag je niet om gaan. Lafaards.
Ik vind het altijd erg lastig, die fatsoensnormen. Ik snap vaak wel wat iemand wil en nodig heeft, maar tegenover allerlei navolgbare wensen staan dan totaal onnavolgbare gedragingen. Ik heb ook ooit eens buren gehad die op zondag rust wilden ihkv de Heere en zondagsrust, alleen gingen ze niet naar de kerk en luisterde ik in het begin in stilte naar hun wereldse schlagers door de woonkamermuur. Na een paar maanden dus niet meer in stilte. Of een collega die inderdaad ter kerke gaat en duidelijk erg ongemakkelijk wordt van al te strak of bloot geklede vrouwelijke collega's, maar kantoorbenodigdheden jat en dubbel zo lang gaat lunchen, collega's niets wil uitleggen over het werk enz enz enz.
Ik hou het er nu maar op dat ik recht op ruimte heb, en een ander ook. Dus ik veroorloof me dingen, maar met bewustzijn van hun levensritme. Dat geldt ook voor de buren naar ons toe, en waar we elkaar niet helemaal in de smiezen hebben herinneren we elkaar wel.
Je wil niet weten hoeveel klappen ik heb gehad...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Gewetensvraagje...
Het resultaat is dat ik hem nu een keer per 5 jaar zie en wacht op de erfenis.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Gewetensvraagje...
Dat is dan nog heel schappelijk. Familie kan heel vervelend zijn, ik heb de mijne maar buiten de deur gezet. Beste beslissing ooit...anonamemouse schreef:Het resultaat is dat ik hem nu een keer per 5 jaar zie en wacht op de erfenis.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Gewetensvraagje...
Je vrienden kan je kiezen, familie krijg je opgedrongen...Leeuwarden schreef:
Dat is dan nog heel schappelijk. Familie kan heel vervelend zijn, ik heb de mijne maar buiten de deur gezet. Beste beslissing ooit...
Re: Gewetensvraagje...
Of de familie heeft jou opgedrongen gekregen, die heeft het ook niet voor het uitzoeken...anonamemouse schreef:Je vrienden kan je kiezen, familie krijg je opgedrongen...Leeuwarden schreef:
Dat is dan nog heel schappelijk. Familie kan heel vervelend zijn, ik heb de mijne maar buiten de deur gezet. Beste beslissing ooit...
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Gewetensvraagje...
Pjotr schreef:Of de familie heeft jou opgedrongen gekregen, die heeft het ook niet voor het uitzoeken...![]()
