Gewetensvraagje...

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Kan ik op zondagochtend om 10:00 uur gaan frezen en dergelijken?

Ja
16
64%
Nee
4
16%
Komkommer! (Deze optie is later toegevoegd)
3
12%
Natuurlijk wel, de baby van de buren krijst ook de halve nacht
0
Geen stemmen
Natuurlijk niet, de baby van de buren moet ook slapen
0
Geen stemmen
Welk merk en type frees?
2
8%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door Leeuwarden »

Ik neem aan dat je zondagochtend vroeg gelijk even al je apparaten buiten hebt getest... :twisted:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door VintageHarry »

Nou, van de mening van die buur zou ik me in ieder geval niets aantrekken. En als de andere buren geen klachten hebben dan gewoon af en toe frezen op de zondagochtend. Zodra de kerkklokken beginnen te luiden kun je aan de slag :)
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door anonamemouse »

Leeuwarden schreef:
Ik neem aan dat je zondagochtend vroeg gelijk even al je apparaten buiten hebt getest... :twisted:
Ik heb gestofzogen om 7:30 :sure:
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door Ivo »

Een collega groeide als kind van "vrijzinnigen" op in de bible belt (want goedkoop vrijstaand huis met open uitzicht). Haar ouders werden nergens op aangesproken, maar zij had geen vriendinnetjes op de lagere school. Want haar ouders gingen de auto op zondag wassen en met zulke losgeslagen lui mag je niet om gaan. Lafaards.

Ik vind het altijd erg lastig, die fatsoensnormen. Ik snap vaak wel wat iemand wil en nodig heeft, maar tegenover allerlei navolgbare wensen staan dan totaal onnavolgbare gedragingen. Ik heb ook ooit eens buren gehad die op zondag rust wilden ihkv de Heere en zondagsrust, alleen gingen ze niet naar de kerk en luisterde ik in het begin in stilte naar hun wereldse schlagers door de woonkamermuur. Na een paar maanden dus niet meer in stilte. Of een collega die inderdaad ter kerke gaat en duidelijk erg ongemakkelijk wordt van al te strak of bloot geklede vrouwelijke collega's, maar kantoorbenodigdheden jat en dubbel zo lang gaat lunchen, collega's niets wil uitleggen over het werk enz enz enz.

Ik hou het er nu maar op dat ik recht op ruimte heb, en een ander ook. Dus ik veroorloof me dingen, maar met bewustzijn van hun levensritme. Dat geldt ook voor de buren naar ons toe, en waar we elkaar niet helemaal in de smiezen hebben herinneren we elkaar wel.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door John P »

Je hebt hier ook "import" die het vervelend vinden dat met carnaval de winkels dicht zijn en er herrie op straat is. Ik ben zelf geen vierder maar als we alle kleur en lokale cultuur (ook zondagsrust) gaan verbieden dan wordt het wel een heel steriele wereld.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door anonamemouse »

Ivo schreef:
Een collega groeide als kind van "vrijzinnigen" op in de bible belt (want goedkoop vrijstaand huis met open uitzicht). Haar ouders werden nergens op aangesproken, maar zij had geen vriendinnetjes op de lagere school. Want haar ouders gingen de auto op zondag wassen en met zulke losgeslagen lui mag je niet om gaan. Lafaards.

Ik vind het altijd erg lastig, die fatsoensnormen. Ik snap vaak wel wat iemand wil en nodig heeft, maar tegenover allerlei navolgbare wensen staan dan totaal onnavolgbare gedragingen. Ik heb ook ooit eens buren gehad die op zondag rust wilden ihkv de Heere en zondagsrust, alleen gingen ze niet naar de kerk en luisterde ik in het begin in stilte naar hun wereldse schlagers door de woonkamermuur. Na een paar maanden dus niet meer in stilte. Of een collega die inderdaad ter kerke gaat en duidelijk erg ongemakkelijk wordt van al te strak of bloot geklede vrouwelijke collega's, maar kantoorbenodigdheden jat en dubbel zo lang gaat lunchen, collega's niets wil uitleggen over het werk enz enz enz.

Ik hou het er nu maar op dat ik recht op ruimte heb, en een ander ook. Dus ik veroorloof me dingen, maar met bewustzijn van hun levensritme. Dat geldt ook voor de buren naar ons toe, en waar we elkaar niet helemaal in de smiezen hebben herinneren we elkaar wel.
Mijn vader is tamelijk extreem gereformeerd. Twee keer per zondag naar de kerk en zo. En naar de buitenwereld toe super vroom.
Je wil niet weten hoeveel klappen ik heb gehad...
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door Ivo »

Hartstikke naar en verknipt.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door Leeuwarden »

Ai... dat is echt heel akelig... :(
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door VintageHarry »

:( Treurig!
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door anonamemouse »

Het resultaat is dat ik hem nu een keer per 5 jaar zie en wacht op de erfenis.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door Leeuwarden »

anonamemouse schreef:
Het resultaat is dat ik hem nu een keer per 5 jaar zie en wacht op de erfenis.
Dat is dan nog heel schappelijk. Familie kan heel vervelend zijn, ik heb de mijne maar buiten de deur gezet. Beste beslissing ooit...
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door anonamemouse »

Leeuwarden schreef:

Dat is dan nog heel schappelijk. Familie kan heel vervelend zijn, ik heb de mijne maar buiten de deur gezet. Beste beslissing ooit...
Je vrienden kan je kiezen, familie krijg je opgedrongen...
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door Marp »

Familie heb ik al jaren ingeruild. :relax:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door Pjotr »

anonamemouse schreef:
Leeuwarden schreef:

Dat is dan nog heel schappelijk. Familie kan heel vervelend zijn, ik heb de mijne maar buiten de deur gezet. Beste beslissing ooit...
Je vrienden kan je kiezen, familie krijg je opgedrongen...
Of de familie heeft jou opgedrongen gekregen, die heeft het ook niet voor het uitzoeken... :twisted: :lol:
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door anonamemouse »

Pjotr schreef:
Of de familie heeft jou opgedrongen gekregen, die heeft het ook niet voor het uitzoeken... :twisted: :lol:
:-k
Plaats reactie