[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Lnsadnoh »

MechanicalAnimal schreef:
Mijn jongste zoon, Baldr, inmiddels 4,5 jaar oud :mrgreen:
Wat een bakbeesten zijn het ook! :kwijl: :goedzo:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Eindelijk, na vele maanden zoeken naar een geschikte 4x4 truck, een hele mooie Mercedes 1120AF gevonden als basis voor onze expeditietruck.

We gaan het ombouwen, en natuurlijk onze reisavonturen, vastleggen.

Wie het leuk lijkt kan ons volgen op:


https://www.instagram.com/wandertrucknl

of

https://www.facebook.com/wandertrucknl/
Bijlagen
4102019165042.jpg
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op vr 10 mei 2019, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door ds23man »

De hond loopt niet over van enthousiasme..... :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door ray5150 »

Er komen toch ook wel zelfgebouwde spiekerboksjes in de truck ?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Shadow »

Mooi ding!
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Douwe84 »

Gaaf! Ik volg.. Naam? Aufklarer, verkenner :p
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

ds23man schreef:
De hond loopt niet over van enthousiasme..... :lol:

Eén troost.....dat doet 'ie nooit :mrgreen:
ray5150 schreef:
Er komen toch ook wel zelfgebouwde spiekerboksjes in de truck ?
Ik sluit niets uit :wink:

Shadow schreef:
Mooi ding!
Thanks, hij is ook haast nieuw, pas 29 lentes jong en slechts 17.000km gereden :rofl:


Nooby schreef:
Gaaf! Ik volg.. Naam? Aufklarer, verkenner :p
Leuk Nooby :D
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door dre »

Dat is een hoop werk!
Succes er mee! :goedzo:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Barry2001 »

Gaaf zeg, mooie auto! Heb zelf een camper grotendeels opgebouwd, is erg leuk om te doen.
Succes met het project :goedzo:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Even een kleine update, we hebben wat vorderingen gemaakt :rock:

De RDW keuring hebben we zonder problemen doorstaan en de wagen is dus nu voorzien van een NL-kenteken :D



YouTube channel
Instagram
Facebook

We hebben inmiddels de chauffeurscabine compleet leeggehaald en de achteropbouw ligt ook inmiddels bij de schroothandelaar :+

Afbeelding

Om een idee te krijgen van het eindresultaat, deze configuratie moet het ongeveer worden:

Afbeelding

Maar het zal nog wel even duren voor we zover zijn :lol: Het inkorten laten we doen bij een truckrestauratiebedrijf en de camperopbouw laat ik casco bouwen bij een expeditietruck-bouwer.
De binnenruimte gaan we zelf helemaal bouwen.

:rock:
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Forza »

Wat ongelooflijk gaaf!!
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Douwe84 »

Heel gaaf hoor! Ik zie de updates op Facebook ook voorbij komen :)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Leeuwarden »

Als ie klaar is kom ik hem wel een lang weekend lenen! 8)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door dre »

Wat een klus! :shock:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door rikpost »

Cool !
Maar wat ga je er nu precies mee doen wanneer hij klaar is ?
Is mij niet helemaal duidelijk :think:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Forza schreef:
Wat ongelooflijk gaaf!!
vonden wij ook wel :mrgreen:
Nooby schreef:
Heel gaaf hoor! Ik zie de updates op Facebook ook voorbij komen :)
Leuk Nooby :goeie:
Leeuwarden schreef:
Als ie klaar is kom ik hem wel een lang weekend lenen! 8)
die heb ik vaker gehoord inmiddels, misschien maar een 2de bouwen, gooi ik die in de verhuur :lol:
dre schreef:
Wat een klus! :shock:
Ja, het is niet niks Dre, maar het is ook heel erg leuk en leerzaam :D
rikpost schreef:
Cool !
Maar wat ga je er nu precies mee doen wanneer hij klaar is ?
Is mij niet helemaal duidelijk :think:
Ha Rik, begrijpelijk, wij hebben een aantal jaren een standaard "plasticfantastic" camper gehad en dat is ons echt supergoed bevallen. Helaas is die niet zo geschikt om bosweggetjes in te rijden of ander moeilijk toegankelijk terrein te verkennen en dat is precies waar wij tegenaan liepen omdat we best avontuurlijk en reislustig zijn.
We hebben kort de standaard "landrover met daktent of offroadtrailer" overwogen maar ik ontdekte al gauw de categorie expeditietruck en een hele community aan zelfbouwers en na enig onderzoek leek ons dat op het lijf geschreven, een "Defender XL-camper-crossover".
We zouden graag eens langere tijd (3-6 + maanden) reizen, onze eerste wens (na een shake-down testreis in bijv noorwegen) is om een rondje Mongolië te doen. Ook zie ik ons de truck gebruiken voor kortere trips dicht bij huis, zoals gebruikelijk met een "normale" camper.

We gaan wel zien waar het ding ons nog meer brengt :mrgreen:


Stay tuned!!! :yeah:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Pjotr »

Da's nog eens wat anders dan die 2e hands Unimog waar ik 30 jaar geleden het mee mocht doen :lol: :goedzo: Maar wat een klus zo voor de (reis)hobby. Kun je daar nu ook een beetje stevig mee doorrijden? Of moet je dat gewoon niet willen?
Gebruikersavatar
Kalimba
Berichten: 774
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 10:52
Locatie: Amstelveen

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Kalimba »

Supergaaf dit!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Leeuwarden »

Pjotr schreef:
Kun je daar nu ook een beetje stevig mee doorrijden? Of moet je dat gewoon niet willen?
Ik ken iemand die een voormalige (Duitse) brandweerauto op camperkenteken heeft. Dat gaat letterlijk als de brandweer.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door OpaBert »

Ik wist niet wat ik zag :goeie: mooiman Alleen die droom er naar toe leven is al :yeah: geweldig
Dan moet de reis nog beginnen
Ik zou elke dag lopen grijnzen en met een glimlach wakker worden smorgens :goedzo:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Pjotr schreef:
Da's nog eens wat anders dan die 2e hands Unimog waar ik 30 jaar geleden het mee mocht doen :lol: :goedzo: Maar wat een klus zo voor de (reis)hobby. Kun je daar nu ook een beetje stevig mee doorrijden? Of moet je dat gewoon niet willen?
Zo'n Unimog is ook heel gaaf, hebben wij ook overwogen als basistruck, onverslaanbaar in het terrein met zijn 3 sperren en portaal-assen. Helaas een te korte wagen voor onze wens voor een 4,5m opbouw.

De 1120 rijdt prima mee met het hedendaagse (vracht)verkeer. Het blijft echter natuurlijk een truck en blijft ook op kenteken een vrachtwagen (lage wegenbelasting) waardoor mijn maxV 80 km/h blijft.
Een van de nadelen van onze vorige camper (renault master) vond ik dat je toch gaat lopen inhalen en jagen met zijn 2.5lt/150Kw turbodiesel. Je rijdt fiks harder dan vrachtverkeer maar overige voertuigen zijn weer sneller.

Het rijden in de camper was erg leuk door de hoge zit en de truck doet daar met zijn grotere formaat en lagere snelheid nog een paar hele grote scheppen bovenop. Was ook één van de eerste dingen die me tijdens de rijlessen opviel. Een comfortabel en ontspannen verkeersdeelname met een fiks lagere snelheid.

Kalimba schreef:
Supergaaf dit!
:rock:
Leeuwarden schreef:
Pjotr schreef:
Kun je daar nu ook een beetje stevig mee doorrijden? Of moet je dat gewoon niet willen?
Ik ken iemand die een voormalige (Duitse) brandweerauto op camperkenteken heeft. Dat gaat letterlijk als de brandweer.
Hey leuk! Zijn die actief op "socale media"? Allicht "kennen" we elkaar (of elkaars wagen/project).
Het wereldje is niet zo heel groot en je hebt elkaar vrij vlot gevonden tegenwoordig

Er zijn enkele trucks met snelle assen en als camper mogen die gewoon 130. Denk alleen niet dat je wilt weten wat dat aan diesel kost :mrgreen:
Bert61 schreef:
Ik wist niet wat ik zag :goeie: mooiman Alleen die droom er naar toe leven is al :yeah: geweldig
Dan moet de reis nog beginnen
Ik zou elke dag lopen grijnzen en met een glimlach wakker worden smorgens :goedzo:
Thanks Bert, we hebben er ook al aardig wat voorbereiding in gestoken en zijn blij dat we nu eindelijk echt begonnen zijn. :yeah:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

En de volgende staat online :D

Dit maal een iets langer filmpje waarin je goed het uit elkaar halen van de truck kunt zien.

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Leeuwarden »

MechanicalAnimal schreef:
:rock:
Leeuwarden schreef:

Ik ken iemand die een voormalige (Duitse) brandweerauto op camperkenteken heeft. Dat gaat letterlijk als de brandweer.
Hey leuk! Zijn die actief op "socale media"? Allicht "kennen" we elkaar (of elkaars wagen/project).
Het wereldje is niet zo heel groot en je hebt elkaar vrij vlot gevonden tegenwoordig

Er zijn enkele trucks met snelle assen en als camper mogen die gewoon 130. Denk alleen niet dat je wilt weten wat dat aan diesel kost :mrgreen:
Zijn naam is Tim Walda. Hij heeft ook een brandweer gekocht indertijd. Als ik het goed begrepen heb was die al onbegrensd en heeft hij dat zo gelaten. Tim is overigens ook monteur dus voor hetzelfde geld heeft hij het zelf gedaan. Brandstofverbruik vroeg ik hem ook naar, viel mee volgens hem. Auto is verhoudingsgewijs vrij licht.
Tim en zijn vriendin zijn recent naar Finland gegaan om daar goud te gaan zoeken. Heeft zelfs een paginagroot artikel in de Leeuwarder Courant gestaan over hun plannen. Tim zit niet op b, zijn vriendin wel. Staat ook een foto van hun auto.

https://www.facebook.com/esther.moorlag
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door MechanicalAnimal »

Leeuwarden schreef:

Zijn naam is Tim Walda. Hij heeft ook een brandweer gekocht indertijd. Als ik het goed begrepen heb was die al onbegrensd en heeft hij dat zo gelaten. Tim is overigens ook monteur dus voor hetzelfde geld heeft hij het zelf gedaan. Brandstofverbruik vroeg ik hem ook naar, viel mee volgens hem. Auto is verhoudingsgewijs vrij licht.
Tim en zijn vriendin zijn recent naar Finland gegaan om daar goud te gaan zoeken. Heeft zelfs een paginagroot artikel in de Leeuwarder Courant gestaan over hun plannen. Tim zit niet op b, zijn vriendin wel. Staat ook een foto van hun auto.

https://www.facebook.com/esther.moorlag
Thanks, ik ga ze even opzoeken, leuk. :D
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Bericht door Pjotr »

MechanicalAnimal schreef:
Zo'n Unimog is ook heel gaaf, hebben wij ook overwogen als basistruck, onverslaanbaar in het terrein met zijn 3 sperren en portaal-assen. Helaas een te korte wagen voor onze wens voor een 4,5m opbouw.
Idd, gaat overal doorheen. Maar als reiswagen was die oude van 50 jaar terug nou niet echt geschikt. Tjonge, alleen het kabaal al........ :lol: Maar als ik er zo op rond Google kom ik toch wel aardig wat schitterend naar camper verbouwde moderne exemplaren tegen :sure: O:) https://www.google.nl/search?q=unimog+c ... 8oM:&vet=1
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”