Wat een bakbeesten zijn het ook!MechanicalAnimal schreef:Mijn jongste zoon, Baldr, inmiddels 4,5 jaar oud
[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Moderator: Beheerdersteam
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Eindelijk, na vele maanden zoeken naar een geschikte 4x4 truck, een hele mooie Mercedes 1120AF gevonden als basis voor onze expeditietruck.
We gaan het ombouwen, en natuurlijk onze reisavonturen, vastleggen.
Wie het leuk lijkt kan ons volgen op:
https://www.instagram.com/wandertrucknl
of
https://www.facebook.com/wandertrucknl/
We gaan het ombouwen, en natuurlijk onze reisavonturen, vastleggen.
Wie het leuk lijkt kan ons volgen op:
https://www.instagram.com/wandertrucknl
of
https://www.facebook.com/wandertrucknl/
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op vr 10 mei 2019, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
De hond loopt niet over van enthousiasme..... 
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Er komen toch ook wel zelfgebouwde spiekerboksjes in de truck ?
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Gaaf! Ik volg.. Naam? Aufklarer, verkenner 
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
ds23man schreef:De hond loopt niet over van enthousiasme.....
Eén troost.....dat doet 'ie nooit
Ik sluit niets uitray5150 schreef:Er komen toch ook wel zelfgebouwde spiekerboksjes in de truck ?
Thanks, hij is ook haast nieuw, pas 29 lentes jong en slechts 17.000km geredenShadow schreef:Mooi ding!
Leuk NoobyNooby schreef:Gaaf! Ik volg.. Naam? Aufklarer, verkenner
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Dat is een hoop werk!
Succes er mee!
Succes er mee!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Gaaf zeg, mooie auto! Heb zelf een camper grotendeels opgebouwd, is erg leuk om te doen.
Succes met het project
Succes met het project
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Even een kleine update, we hebben wat vorderingen gemaakt
De RDW keuring hebben we zonder problemen doorstaan en de wagen is dus nu voorzien van een NL-kenteken
YouTube channel
Instagram
Facebook
We hebben inmiddels de chauffeurscabine compleet leeggehaald en de achteropbouw ligt ook inmiddels bij de schroothandelaar :+

Om een idee te krijgen van het eindresultaat, deze configuratie moet het ongeveer worden:

Maar het zal nog wel even duren voor we zover zijn
Het inkorten laten we doen bij een truckrestauratiebedrijf en de camperopbouw laat ik casco bouwen bij een expeditietruck-bouwer.
De binnenruimte gaan we zelf helemaal bouwen.

De RDW keuring hebben we zonder problemen doorstaan en de wagen is dus nu voorzien van een NL-kenteken
YouTube channel
We hebben inmiddels de chauffeurscabine compleet leeggehaald en de achteropbouw ligt ook inmiddels bij de schroothandelaar :+

Om een idee te krijgen van het eindresultaat, deze configuratie moet het ongeveer worden:

Maar het zal nog wel even duren voor we zover zijn
De binnenruimte gaan we zelf helemaal bouwen.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Heel gaaf hoor! Ik zie de updates op Facebook ook voorbij komen 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Als ie klaar is kom ik hem wel een lang weekend lenen! 
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Cool !
Maar wat ga je er nu precies mee doen wanneer hij klaar is ?
Is mij niet helemaal duidelijk
Maar wat ga je er nu precies mee doen wanneer hij klaar is ?
Is mij niet helemaal duidelijk
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
vonden wij ook welForza schreef:Wat ongelooflijk gaaf!!
Leuk NoobyNooby schreef:Heel gaaf hoor! Ik zie de updates op Facebook ook voorbij komen
die heb ik vaker gehoord inmiddels, misschien maar een 2de bouwen, gooi ik die in de verhuurLeeuwarden schreef:Als ie klaar is kom ik hem wel een lang weekend lenen!
Ja, het is niet niks Dre, maar het is ook heel erg leuk en leerzaamdre schreef:Wat een klus!
Ha Rik, begrijpelijk, wij hebben een aantal jaren een standaard "plasticfantastic" camper gehad en dat is ons echt supergoed bevallen. Helaas is die niet zo geschikt om bosweggetjes in te rijden of ander moeilijk toegankelijk terrein te verkennen en dat is precies waar wij tegenaan liepen omdat we best avontuurlijk en reislustig zijn.rikpost schreef:Cool !
Maar wat ga je er nu precies mee doen wanneer hij klaar is ?
Is mij niet helemaal duidelijk
We hebben kort de standaard "landrover met daktent of offroadtrailer" overwogen maar ik ontdekte al gauw de categorie expeditietruck en een hele community aan zelfbouwers en na enig onderzoek leek ons dat op het lijf geschreven, een "Defender XL-camper-crossover".
We zouden graag eens langere tijd (3-6 + maanden) reizen, onze eerste wens (na een shake-down testreis in bijv noorwegen) is om een rondje Mongolië te doen. Ook zie ik ons de truck gebruiken voor kortere trips dicht bij huis, zoals gebruikelijk met een "normale" camper.
We gaan wel zien waar het ding ons nog meer brengt
Stay tuned!!!
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Da's nog eens wat anders dan die 2e hands Unimog waar ik 30 jaar geleden het mee mocht doen
Maar wat een klus zo voor de (reis)hobby. Kun je daar nu ook een beetje stevig mee doorrijden? Of moet je dat gewoon niet willen?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Ik ken iemand die een voormalige (Duitse) brandweerauto op camperkenteken heeft. Dat gaat letterlijk als de brandweer.Pjotr schreef:Kun je daar nu ook een beetje stevig mee doorrijden? Of moet je dat gewoon niet willen?
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Ik wist niet wat ik zag
mooiman Alleen die droom er naar toe leven is al
geweldig
Dan moet de reis nog beginnen
Ik zou elke dag lopen grijnzen en met een glimlach wakker worden smorgens
Dan moet de reis nog beginnen
Ik zou elke dag lopen grijnzen en met een glimlach wakker worden smorgens
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Zo'n Unimog is ook heel gaaf, hebben wij ook overwogen als basistruck, onverslaanbaar in het terrein met zijn 3 sperren en portaal-assen. Helaas een te korte wagen voor onze wens voor een 4,5m opbouw.Pjotr schreef:Da's nog eens wat anders dan die 2e hands Unimog waar ik 30 jaar geleden het mee mocht doen![]()
Maar wat een klus zo voor de (reis)hobby. Kun je daar nu ook een beetje stevig mee doorrijden? Of moet je dat gewoon niet willen?
De 1120 rijdt prima mee met het hedendaagse (vracht)verkeer. Het blijft echter natuurlijk een truck en blijft ook op kenteken een vrachtwagen (lage wegenbelasting) waardoor mijn maxV 80 km/h blijft.
Een van de nadelen van onze vorige camper (renault master) vond ik dat je toch gaat lopen inhalen en jagen met zijn 2.5lt/150Kw turbodiesel. Je rijdt fiks harder dan vrachtverkeer maar overige voertuigen zijn weer sneller.
Het rijden in de camper was erg leuk door de hoge zit en de truck doet daar met zijn grotere formaat en lagere snelheid nog een paar hele grote scheppen bovenop. Was ook één van de eerste dingen die me tijdens de rijlessen opviel. Een comfortabel en ontspannen verkeersdeelname met een fiks lagere snelheid.
Kalimba schreef:Supergaaf dit!
Hey leuk! Zijn die actief op "socale media"? Allicht "kennen" we elkaar (of elkaars wagen/project).Leeuwarden schreef:Ik ken iemand die een voormalige (Duitse) brandweerauto op camperkenteken heeft. Dat gaat letterlijk als de brandweer.Pjotr schreef:Kun je daar nu ook een beetje stevig mee doorrijden? Of moet je dat gewoon niet willen?
Het wereldje is niet zo heel groot en je hebt elkaar vrij vlot gevonden tegenwoordig
Er zijn enkele trucks met snelle assen en als camper mogen die gewoon 130. Denk alleen niet dat je wilt weten wat dat aan diesel kost
Thanks Bert, we hebben er ook al aardig wat voorbereiding in gestoken en zijn blij dat we nu eindelijk echt begonnen zijn.Bert61 schreef:Ik wist niet wat ik zagmooiman Alleen die droom er naar toe leven is al
geweldig
Dan moet de reis nog beginnen
Ik zou elke dag lopen grijnzen en met een glimlach wakker worden smorgens
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
En de volgende staat online
Dit maal een iets langer filmpje waarin je goed het uit elkaar halen van de truck kunt zien.
Dit maal een iets langer filmpje waarin je goed het uit elkaar halen van de truck kunt zien.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Zijn naam is Tim Walda. Hij heeft ook een brandweer gekocht indertijd. Als ik het goed begrepen heb was die al onbegrensd en heeft hij dat zo gelaten. Tim is overigens ook monteur dus voor hetzelfde geld heeft hij het zelf gedaan. Brandstofverbruik vroeg ik hem ook naar, viel mee volgens hem. Auto is verhoudingsgewijs vrij licht.MechanicalAnimal schreef:
Hey leuk! Zijn die actief op "socale media"? Allicht "kennen" we elkaar (of elkaars wagen/project).Leeuwarden schreef:
Ik ken iemand die een voormalige (Duitse) brandweerauto op camperkenteken heeft. Dat gaat letterlijk als de brandweer.
Het wereldje is niet zo heel groot en je hebt elkaar vrij vlot gevonden tegenwoordig
Er zijn enkele trucks met snelle assen en als camper mogen die gewoon 130. Denk alleen niet dat je wilt weten wat dat aan diesel kost![]()
Tim en zijn vriendin zijn recent naar Finland gegaan om daar goud te gaan zoeken. Heeft zelfs een paginagroot artikel in de Leeuwarder Courant gestaan over hun plannen. Tim zit niet op b, zijn vriendin wel. Staat ook een foto van hun auto.
https://www.facebook.com/esther.moorlag
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Thanks, ik ga ze even opzoeken, leuk.Leeuwarden schreef:
Zijn naam is Tim Walda. Hij heeft ook een brandweer gekocht indertijd. Als ik het goed begrepen heb was die al onbegrensd en heeft hij dat zo gelaten. Tim is overigens ook monteur dus voor hetzelfde geld heeft hij het zelf gedaan. Brandstofverbruik vroeg ik hem ook naar, viel mee volgens hem. Auto is verhoudingsgewijs vrij licht.
Tim en zijn vriendin zijn recent naar Finland gegaan om daar goud te gaan zoeken. Heeft zelfs een paginagroot artikel in de Leeuwarder Courant gestaan over hun plannen. Tim zit niet op b, zijn vriendin wel. Staat ook een foto van hun auto.
https://www.facebook.com/esther.moorlag
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Idd, gaat overal doorheen. Maar als reiswagen was die oude van 50 jaar terug nou niet echt geschikt. Tjonge, alleen het kabaal al........MechanicalAnimal schreef:Zo'n Unimog is ook heel gaaf, hebben wij ook overwogen als basistruck, onverslaanbaar in het terrein met zijn 3 sperren en portaal-assen. Helaas een te korte wagen voor onze wens voor een 4,5m opbouw.
