En met draad naar de diode los ?democles schreef:Oke,10K er in gezet en er gebeurt nog niets.
Meet op pin drie 5,38v en op de 1uF elco 8v.
Anne
Moderator: Beheerdersteam
En met draad naar de diode los ?democles schreef:Oke,10K er in gezet en er gebeurt nog niets.
Meet op pin drie 5,38v en op de 1uF elco 8v.
Lijkt er op dat er nog een te grote rimpelspanning op de 1µF zit.Zou dan toch groter moeten.democles schreef:Ja het relais schakelt, met de draad naar de diode los.
Je weet me wel bezig te houden met halve (of geen) gegevens.Zou haast m'n komkommer weer weghalendemocles schreef:Gevonden en er in gezet,het draadje van de diode er even provisorisch aan gezet.
Het relais schakeld![]()
Ik meet nu 10,95v op de 4,7uF en 5,36v op pin 3.
Ja doe die komkommer maar weg jaAh!buis schreef:Je weet me wel bezig te houden met halve (of geen) gegevens.Zou haast m'n komkommer weer weghalendemocles schreef:Gevonden en er in gezet,het draadje van de diode er even provisorisch aan gezet.
Het relais schakeld![]()
Ik meet nu 10,95v op de 4,7uF en 5,36v op pin 3.![]()
Die 5,36V doet ook vermoeden dat de 1k ook een 5k6 is, krijg je een ½deler uit 10,7V voeding.
En schakelt ie snel genoeg uit ?
Anne
Goed hoor, zal ik in voorbereiding op zondag, een gelegenheidsplaatje zetten.Bert61 schreef:Ja doe die komkommer maar weg ja
Zit samen nog lekker te brainstormen en solderen in de late uurtjes hier met die komkommer
Probleem samen opgelost
Dan nu oogje toe en snaveltjes dicht![]()
Alhoewel dat blauwe bontje met dit weer is het andere uiterste Anne![]()
Weet ik niet!Of komt de pok door het schakelen van de mute ?
Dus je weet nog niet of het schakelen van de mute (zonder uitschakelen HS) een pok geeft ?democles schreef:Kon er niet goed bij komen,heb wel de massa verlegd van het secondair van het mute relais naar de print massa.
Probleem nog niet opgelost.
Ik denk niet dat de schakeling iets met de plop te maken heeft.
Misschien toch wat nieuws bedenken het moet toch mogelijk zijn twee relais te laten afvallen op een verschillend tijdstip bij voedings uitschakeling.