Als ik dit in google intoets krijg ik vrij veel antwoorden op het probleem.
Odroid N2 met logitech media server
Moderator: Beheerdersteam
Re: Odroid N2 met logitech media server
Bedankt Hans voor de magische woorden ,,auto mount in Ubuntu,,.
Als ik dit in google intoets krijg ik vrij veel antwoorden op het probleem.
Als ik dit in google intoets krijg ik vrij veel antwoorden op het probleem.
Re: Odroid N2 met logitech media server
Het is me gelukt de schijf te mounten in Webmin
De schijf wordt nu gezien door Logitech media server.
Eigenlijk staat hier hoe je het moet doen.
https://doxfer.webmin.com/Webmin/Disk_a ... ilesystems
Alleen punt twee was een dingetje.
Van alles geprobeerd daar in te vullen
Uiteindelijk /mnt/usbdisk ingevuld.
De schijf staat dus in de mnt file.
De schijf wordt nu gezien door Logitech media server.
Eigenlijk staat hier hoe je het moet doen.
https://doxfer.webmin.com/Webmin/Disk_a ... ilesystems
Alleen punt twee was een dingetje.
Van alles geprobeerd daar in te vullen
Uiteindelijk /mnt/usbdisk ingevuld.
De schijf staat dus in de mnt file.
Laatst gewijzigd door democles op di 25 jun 2019, 23:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Odroid N2 met logitech media server
Ja ben bezig met de volgende ronde 
26,5 graden in huis ,met alles pot dicht. En we klagen niet.............
26,5 graden in huis ,met alles pot dicht. En we klagen niet.............
Re: Odroid N2 met logitech media server
Re: Odroid N2 met logitech media server
Kon het symbool voor een wijntje niet vinden 
Re: Odroid N2 met logitech media server
Dan maar even de schijf inscannen in LMS.
430GB aan muziek in 7,5 minuten
Is dit snel?
430GB aan muziek in 7,5 minuten
Is dit snel?
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Odroid N2 met logitech media server
Dit lijkt me wel een leuke upgrade voor mijn NAS, waar koop je zo'n Odroid N2?
Re: Odroid N2 met logitech media server
Heb hem hier gekocht,ze hebben ook 16GB eMMc module,zeer snelle levering.
Ik heb de 4GB versie van de odroid N2.
https://www.odroid.co.uk/index.php?rout ... y&path=239
Ik heb de 4GB versie van de odroid N2.
https://www.odroid.co.uk/index.php?rout ... y&path=239
Re: Odroid N2 met logitech media server
Bij Reichelt zijn die ook te krijgen zie ik, maar de Engelse jongens zijn dan wat goedkoper, maar bij de bezorgkosten kunnen de verschillen zitten.
Wel een beetje dom dat ze dan de eMMC modules er niet bij laten zien.
https://www.reichelt.nl/Computer-met-n- ... 06cafccf5d
Dat doen ze bij Antratek wel..!!
https://www.antratek.nl/odroid-n2-amlog ... 5MQAvD_BwE
Wel een beetje dom dat ze dan de eMMC modules er niet bij laten zien.
https://www.reichelt.nl/Computer-met-n- ... 06cafccf5d
Dat doen ze bij Antratek wel..!!
https://www.antratek.nl/odroid-n2-amlog ... 5MQAvD_BwE
Re: Odroid N2 met logitech media server
Dit waren de kosten vanuit Engeland.
Bij Antrec bieden ze alleen een 32GB EMMC module,wordt het een stuk duurder.
Bij Antrec bieden ze alleen een 32GB EMMC module,wordt het een stuk duurder.
Re: Odroid N2 met logitech media server
Duidelijke opzetten om even rekening mee te houden, als je dan zonder eMMC werkt is het een heel ander verhaal,
en een microSDcard is dan wel weer goedkoper, maar wel wat trager.
en een microSDcard is dan wel weer goedkoper, maar wel wat trager.
Re: Odroid N2 met logitech media server
Deze heb ik ook geprobeerd,kreeg het niet lekker werkend met LMS,aan deze distro moet nog veel gesleuteld worden.Marp schreef:Eigenlijk is een headless* Debian-distributie veel efficiënter/sneller voor een mediaserver als LMS. Meer heb je niet nodig, vooral niet als je inderdaad ook Webmin installeert.
- *) dus zonder desktop, maar ook zonder andere toeters en bellen zoals office, gimp, browser, enz.
Re: Odroid N2 met logitech media server
Dan heeft de server een onderkomen nodig.
Dus kastje gemaakt 21x32cm.
Plaatwerk komt nog.
Eerst genoeg voor vandaag.
Dus kastje gemaakt 21x32cm.
Plaatwerk komt nog.
Eerst genoeg voor vandaag.
Re: Odroid N2 met logitech media server
Zou nog een ding willen toevoegen,maar weet niet hoe ik dat moet doen
Zou met een druk schakelaar de N2 willen uitschakelen,maar niet gewoon de power er af,zou willen dat de computer dan normaal afsluit.
Aansluiten ergens op de GPIO herder neem ik aan, maar dan de software
Had al iets gevonden maar weet niet hoe ik dat verander in de Boot.ini?
https://wiki.odroid.com/odroid-n2/appli ... key_wakeup
Onder punt 3 staat wat ik moet veranderen,maar wat en hoe?
Zou met een druk schakelaar de N2 willen uitschakelen,maar niet gewoon de power er af,zou willen dat de computer dan normaal afsluit.
Aansluiten ergens op de GPIO herder neem ik aan, maar dan de software
Had al iets gevonden maar weet niet hoe ik dat verander in de Boot.ini?
https://wiki.odroid.com/odroid-n2/appli ... key_wakeup
Onder punt 3 staat wat ik moet veranderen,maar wat en hoe?
Re: Odroid N2 met logitech media server
Over wat voor een stroomverbruik praten we nu.........???
Boot.ini is een text bestandje, je kunt het na eerst te hebben bewaart als boot. res b.v. wijzigen met de editor in Webmin.
Boot.ini is een text bestandje, je kunt het na eerst te hebben bewaart als boot. res b.v. wijzigen met de editor in Webmin.
Re: Odroid N2 met logitech media server
Oke,maak eerst een back-up,
En dan wat stoeien met iets waar ik geen kaas van lust.
Sorry Hans ,stroomverbruik? weet niet wat je bedoeld?
Gaat me hier om een manier om de N2 normaal af te sluiten zonder de power er af te halen,shut down dus,geen harde reset.
En ik weet niet wat ik moet doen?
En dan wat stoeien met iets waar ik geen kaas van lust.
Sorry Hans ,stroomverbruik? weet niet wat je bedoeld?
Gaat me hier om een manier om de N2 normaal af te sluiten zonder de power er af te halen,shut down dus,geen harde reset.
En ik weet niet wat ik moet doen?
Re: Odroid N2 met logitech media server
Heb van het eMMC kaartje een kopie gemaakt van het boot.ini bestandje in kladblok zie ik dit tekstbestand.
iemand enig idee hoe ik dit er in verander?aanvul?
iemand enig idee hoe ik dit er in verander?aanvul?
Re: Odroid N2 met logitech media server
Je hebt het nu in de Windowseditor/klembord geopend, en dat kan ook met een menu, en edit in webmin.
Dat menu-tje krijg je met de rechtermuisknop indrukken.
Dat menu-tje krijg je met de rechtermuisknop indrukken.
Re: Odroid N2 met logitech media server
Bedankt Hans
Eens even kijken
Ik denk dat ik de regel heb gevonden,deze veranderen en de rest er onder zetten?
Eens even kijken
Ik denk dat ik de regel heb gevonden,deze veranderen en de rest er onder zetten?
Re: Odroid N2 met logitech media server
En je hebt in een terminal ook de commando's als setenv gpiopower "479" ook uit gevoerd vooraf?
en het na de opzet sluiten met de 2e opzet: setenv ....
en het na de opzet sluiten met de 2e opzet: setenv ....
Re: Odroid N2 met logitech media server
Oke, de drie regels er in gekopieerd.
Even drukken op opslaan (rechts bovenin webmin) en dan reboot.
Dan weer opstarten en kijken of de regels er nog staan.
Nu testen of het werkt
Even drukken op opslaan (rechts bovenin webmin) en dan reboot.
Dan weer opstarten en kijken of de regels er nog staan.
Nu testen of het werkt
Laatst gewijzigd door democles op ma 08 jul 2019, 22:03, 2 keer totaal gewijzigd.
