Odroid N2 met logitech media server

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Bedankt Hans voor de magische woorden ,,auto mount in Ubuntu,,.
Als ik dit in google intoets krijg ik vrij veel antwoorden op het probleem. :goedzo:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Het is me gelukt de schijf te mounten in Webmin :rock:


De schijf wordt nu gezien door Logitech media server.
Eigenlijk staat hier hoe je het moet doen.

https://doxfer.webmin.com/Webmin/Disk_a ... ilesystems
Mount.jpg
Alleen punt twee was een dingetje.
Van alles geprobeerd daar in te vullen :evil:

Uiteindelijk /mnt/usbdisk ingevuld.

De schijf staat dus in de mnt file.
Bijlagen
schijf mount.jpg
Laatst gewijzigd door democles op di 25 jun 2019, 23:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door hannesie »

Gefeliciteerd, u mag door naar de volgende ronde. :proost:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Ja ben bezig met de volgende ronde :beer:

26,5 graden in huis ,met alles pot dicht. En we klagen niet............. :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door hannesie »

:rofl: Zo lang de voorraad drank niet naar een minimum is gezakt, dan gaat alles goed. En niet te koud drinken, slaat het dood. :-" :-" #-o.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Kon het symbool voor een wijntje niet vinden :lol:
Bijlagen
DSC07356.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Dan maar even de schijf inscannen in LMS.
scan.jpg
430GB aan muziek in 7,5 minuten :rock: :rock:

Is dit snel? :rofl:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door hannesie »

Best wel! :goeie: :kwijl: :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

YES.......... :yeah:
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door RobertD »

Dit lijkt me wel een leuke upgrade voor mijn NAS, waar koop je zo'n Odroid N2?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Heb hem hier gekocht,ze hebben ook 16GB eMMc module,zeer snelle levering.
Ik heb de 4GB versie van de odroid N2.

https://www.odroid.co.uk/index.php?rout ... y&path=239
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door hannesie »

Bij Reichelt zijn die ook te krijgen zie ik, maar de Engelse jongens zijn dan wat goedkoper, maar bij de bezorgkosten kunnen de verschillen zitten.
Wel een beetje dom dat ze dan de eMMC modules er niet bij laten zien.

https://www.reichelt.nl/Computer-met-n- ... 06cafccf5d

Dat doen ze bij Antratek wel..!!
https://www.antratek.nl/odroid-n2-amlog ... 5MQAvD_BwE
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Dit waren de kosten vanuit Engeland.
Bij Antrec bieden ze alleen een 32GB EMMC module,wordt het een stuk duurder. :?
Bijlagen
Kosten.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door hannesie »

Duidelijke opzetten om even rekening mee te houden, als je dan zonder eMMC werkt is het een heel ander verhaal,
en een microSDcard is dan wel weer goedkoper, maar wel wat trager.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Marp schreef:
Eigenlijk is een headless* Debian-distributie veel efficiënter/sneller voor een mediaserver als LMS. Meer heb je niet nodig, vooral niet als je inderdaad ook Webmin installeert.
  • *) dus zonder desktop, maar ook zonder andere toeters en bellen zoals office, gimp, browser, enz.
Deze heb ik ook geprobeerd,kreeg het niet lekker werkend met LMS,aan deze distro moet nog veel gesleuteld worden. [-X
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Dan heeft de server een onderkomen nodig.

Dus kastje gemaakt 21x32cm.
Plaatwerk komt nog.
Eerst genoeg voor vandaag.
Bijlagen
DSC07379.JPG
DSC07380.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Zou nog een ding willen toevoegen,maar weet niet hoe ik dat moet doen :think:

Zou met een druk schakelaar de N2 willen uitschakelen,maar niet gewoon de power er af,zou willen dat de computer dan normaal afsluit.

Aansluiten ergens op de GPIO herder neem ik aan, maar dan de software :?

Had al iets gevonden maar weet niet hoe ik dat verander in de Boot.ini?

https://wiki.odroid.com/odroid-n2/appli ... key_wakeup

Onder punt 3 staat wat ik moet veranderen,maar wat en hoe? :(
Bijlagen
aan uit.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door hannesie »

Over wat voor een stroomverbruik praten we nu.........???

Boot.ini is een text bestandje, je kunt het na eerst te hebben bewaart als boot. res b.v. wijzigen met de editor in Webmin.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Oke,maak eerst een back-up,

En dan wat stoeien met iets waar ik geen kaas van lust.

Sorry Hans ,stroomverbruik? weet niet wat je bedoeld?

Gaat me hier om een manier om de N2 normaal af te sluiten zonder de power er af te halen,shut down dus,geen harde reset.

En ik weet niet wat ik moet doen?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Heb van het eMMC kaartje een kopie gemaakt van het boot.ini bestandje in kladblok zie ik dit tekstbestand.
boot.ini N2.jpg
iemand enig idee hoe ik dit er in verander?aanvul?
aan uit.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door hannesie »

fstab2.JPG
Je hebt het nu in de Windowseditor/klembord geopend, en dat kan ook met een menu, en edit in webmin.
Dat menu-tje krijg je met de rechtermuisknop indrukken.
fstab1.JPG
fstab.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Bedankt Hans :goedzo:

Eens even kijken :-k

Ik denk dat ik de regel heb gevonden,deze veranderen en de rest er onder zetten?
dit veranderen.png
Bijlagen
aan uit.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door hannesie »

En je hebt in een terminal ook de commando's als setenv gpiopower "479" ook uit gevoerd vooraf?


en het na de opzet sluiten met de 2e opzet: setenv ....
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Je gaat te snel Hans,
Laatst gewijzigd door democles op ma 08 jul 2019, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Oke, de drie regels er in gekopieerd.
Even drukken op opslaan (rechts bovenin webmin) en dan reboot.
Dan weer opstarten en kijken of de regels er nog staan.

Nu testen of het werkt :hide:
Bijlagen
aangepast.jpg
Laatst gewijzigd door democles op ma 08 jul 2019, 22:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”