Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door Shadow »

Leuke aanwinsten, maar zelf bouwen zit er voorlopig niet in dus [-(
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

Dat is nog wel een keer de planning hoor. Ik weet alleen nog niet wat, ik had ook nog een complete stereo dus ook geen referentie.
En ik ga eerst een buizenversterker, of 2, bouwen;)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door Shadow »

Dan ben je bij Bert in goed gezelschap als je hulp zoekt :goedzo:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

Daar ben ik ook al 2 keer geweest en daar zal ik ook nog wel vaker langs gaan
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door dre »

Ze passen er prima bij! :goedzo:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door OpaBert »

Mooie Set Luidsprekers en een Q11 Wouw Ziet er zeer uitnodigend uit Bas
Heb hier nog een halve schoenen doos met buizen uit ca 1950 of misschien eerder zelfs
Piet heeft de Buizen met helderglas meegenomen
Maar ik vond in een doosje nog een AZ huppeldepup met prachtig binnenwerk
En Joram die 3D printer van hem levert prachtig werk
Hij heeft voor mij een stuk of 5 knoppen geprint Super :goedzo: :dank:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

Kom maar is luisteren Bert :wink:
Kom goed de volgende keer met de buizen, ik heb nu een versterker dus ik kan rustig aan de gang met de hf10's en toch genieten van de Q11's :D

Als iemand iets te ontwerpen of te printen heeft doe ik dat graag :D
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Kom maar is luisteren Bert :wink:
Kom goed de volgende keer met de buizen, ik heb nu een versterker dus ik kan rustig aan de gang met de hf10's en toch genieten van de Q11's :D

Als iemand iets te ontwerpen of te printen heeft doe ik dat graag :D
Daar hou ik je aan Bas.
Vind het wel leuk een mede hobbyist zo dichtbij
Samen kunnen we veel hier op het forum
Een paar dingen wat hier ontwikkeld zijn die ik me herinner ( niet door mij hoor !, wel gebouwd )
De BiasAutomaat ,
Een Regelbare Hoogspanning,s voeding
De BillyJean UL PP met CFB en NFB ( waar je bij mij naar hebt geluisterd aan de Q7)
De EL12. PP UL met NFB .
De CTA 4,3
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door Douwe84 »

hardbats schreef:
Na een keer bij Bert te zijn geweest en daar het geluid van zijn KEF Q7 gehoord te hebben was ik daar best over te spreken!
Vandaar dat ik na een tijdje op marktplaats zoeken mezelf vandaag ook een setje kado gedaan heb (ben 13 juni jarig dus dan mag dat vind ik :oops: )

Dus zo zegt, zo gedaan. Vandaag een nette set KEF Q11 opgehaald en een Cambridge audio azur 540R.
Eindelijk kan ik goed luisteren ipv op de sonos :rock:

Plaatjes!

20190610_121400.jpg

IMG-20190610-WA0000.jpeg

IMG-20190610-WA0002.jpeg
van harte ;)
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

Dankje!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door OpaBert »

Hee Bas van Harte hoor :bakkie: :bakkie: :bakkie: :bakkie: en een plakje cake :lol:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

Vandaag voor de Philips 877 een extra headshell met gp406 mk2 en nieuwe mk2 naald gescoord voor zero euro. Ik een blij man want dit geeft een veel beter geluid dan de orginele gp401 mk2 met oude mk2 naald.
De hifi set wordt nog eens wat!
Laatst gewijzigd door hardbats op di 17 sep 2019, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Vandaag voor de Philips 877 een extra headshell met gp406 mk2 en nieuwe mk2 naald gescoord voor zero euro. Ik een blij mam want dit geeft een veel beter geluid dan de orginele gp401 mk2 met oude mk2 naald.
De hifi set wordt nog eens wat!
En ook voor zero euro een lp van pinkfloyd Gaat goed daar Bas :D
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

Het hangt bij mij van koopjes en hebbedingetjes aan elkaar :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Het hangt bij mij van koopjes en hebbedingetjes aan elkaar :lol:
Heeft niks je hebt een Prima set speakers en Draaitafel en Streamer :goedzo:
Nu nog een buizenbak dan is de cirkel rond :D
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

Volgens mij loopt er iets uit de hand :sure:
20190701_220901.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door OpaBert »

Ja denk het ook Bas , zien er wel mooi uit hoor , Maar hoe is de klank t.o.v. De KEF Q9 ?
Ze zijn heel wat compacter , denk ik al snel minder laag , meer power nodig voor dezelfde bak herriemuziek bedoel ik ,En wat vind de wederhelft ervan , dat is ook belangrijk. :kwijl: O:)
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

Ik ben ze gaan halen omdat de wederhelft ze juist mooi vond vergeleken met de Q11 dus de goedkeuring zat nu wel goed.
Ze klinken zeker heel anders dan de grote 4 weg maar zeker niet slecht, stemmen en hogere instrumenten klinken naar mijn idee veel beter waartegen je in het laag wel wat inlevert, ze stoppen bij 48hz waar de Q11 door gaat tot 35hz.
Qua gevoeligheid valt het mee, 89db voor de tannoy 633 t.o.v. 91db voor de Q11. Nog steeds voldoende voor een buizenbak denk ik.
Ik ga ze deze weer even proberen en wat vergelijken om een keuze te maken. De vrouw zit de tannoy 633 nu al meer zitten dan de Q11 iig :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Ik ben ze gaan halen omdat de wederhelft ze juist mooi vond vergeleken met de Q11 dus de goedkeuring zat nu wel goed.
Ze klinken zeker heel anders dan de grote 4 weg maar zeker niet slecht, stemmen en hogere instrumenten klinken naar mijn idee veel beter waartegen je in het laag wel wat inlevert, ze stoppen bij 48hz waar de Q11 door gaat tot 35hz.
Qua gevoeligheid valt het mee, 89db voor de tannoy 633 t.o.v. 91db voor de Q11. Nog steeds voldoende voor een buizenbak denk ik.
Ik ga ze deze weer even proberen en wat vergelijken om een keuze te maken. De vrouw zit de tannoy 633 nu al meer zitten dan de Q11 iig :lol:
Tannoy is ook een Top merk voor zover ik weet Het was in 1975 geen radio modern spul
Maar dan zou ik nu toch voor de Q9 kiezen Dat laag ga je missen
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

We gaan het komende week even aanhoren.
De vriendin vroeg al of er een grotere versie van de tannoys was, het is ook nooit goed :lol:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door Leeuwarden »

Grotere Tannoy's? Da's mazzel! Die bestaan inderdaad! 8)
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

ze vond de 638 wel wat hebben, maar dan wel de rosewood plus gold die dus haast niet te vinden zijn :roll:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door Leeuwarden »

Ik zou even verder kijken...

https://www.tannoy.com/Categories/Tanno ... #googtrans(en|en)
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

Zo groot komt er ook weer niet in. Ze zullen wel kleiner moeten blijven dan de KEF Q11.
En zn budget heb ik ook niet haha
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Zo groot komt er ook weer niet in. Ze zullen wel kleiner moeten blijven dan de KEF Q11.
En zn budget heb ik ook niet haha
Dan zet je ze toch gewoon wat verder weg Bas , en budget is uit gevonden om te worden overschreden O:)
Plaats reactie