Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Moderator: Beheerdersteam
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Leuke aanwinsten, maar zelf bouwen zit er voorlopig niet in dus 
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Dat is nog wel een keer de planning hoor. Ik weet alleen nog niet wat, ik had ook nog een complete stereo dus ook geen referentie.
En ik ga eerst een buizenversterker, of 2, bouwen;)
En ik ga eerst een buizenversterker, of 2, bouwen;)
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Dan ben je bij Bert in goed gezelschap als je hulp zoekt 
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Daar ben ik ook al 2 keer geweest en daar zal ik ook nog wel vaker langs gaan
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Mooie Set Luidsprekers en een Q11 Wouw Ziet er zeer uitnodigend uit Bas
Heb hier nog een halve schoenen doos met buizen uit ca 1950 of misschien eerder zelfs
Piet heeft de Buizen met helderglas meegenomen
Maar ik vond in een doosje nog een AZ huppeldepup met prachtig binnenwerk
En Joram die 3D printer van hem levert prachtig werk
Hij heeft voor mij een stuk of 5 knoppen geprint Super

Heb hier nog een halve schoenen doos met buizen uit ca 1950 of misschien eerder zelfs
Piet heeft de Buizen met helderglas meegenomen
Maar ik vond in een doosje nog een AZ huppeldepup met prachtig binnenwerk
En Joram die 3D printer van hem levert prachtig werk
Hij heeft voor mij een stuk of 5 knoppen geprint Super
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Kom maar is luisteren Bert
Kom goed de volgende keer met de buizen, ik heb nu een versterker dus ik kan rustig aan de gang met de hf10's en toch genieten van de Q11's
Als iemand iets te ontwerpen of te printen heeft doe ik dat graag
Kom goed de volgende keer met de buizen, ik heb nu een versterker dus ik kan rustig aan de gang met de hf10's en toch genieten van de Q11's
Als iemand iets te ontwerpen of te printen heeft doe ik dat graag
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Daar hou ik je aan Bas.hardbats schreef:Kom maar is luisteren Bert![]()
Kom goed de volgende keer met de buizen, ik heb nu een versterker dus ik kan rustig aan de gang met de hf10's en toch genieten van de Q11's![]()
Als iemand iets te ontwerpen of te printen heeft doe ik dat graag
Vind het wel leuk een mede hobbyist zo dichtbij
Samen kunnen we veel hier op het forum
Een paar dingen wat hier ontwikkeld zijn die ik me herinner ( niet door mij hoor !, wel gebouwd )
De BiasAutomaat ,
Een Regelbare Hoogspanning,s voeding
De BillyJean UL PP met CFB en NFB ( waar je bij mij naar hebt geluisterd aan de Q7)
De EL12. PP UL met NFB .
De CTA 4,3
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
van hartehardbats schreef:Na een keer bij Bert te zijn geweest en daar het geluid van zijn KEF Q7 gehoord te hebben was ik daar best over te spreken!
Vandaar dat ik na een tijdje op marktplaats zoeken mezelf vandaag ook een setje kado gedaan heb (ben 13 juni jarig dus dan mag dat vind ik)
Dus zo zegt, zo gedaan. Vandaag een nette set KEF Q11 opgehaald en een Cambridge audio azur 540R.
Eindelijk kan ik goed luisteren ipv op de sonos![]()
Plaatjes!
20190610_121400.jpg
IMG-20190610-WA0000.jpeg
IMG-20190610-WA0002.jpeg
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Vandaag voor de Philips 877 een extra headshell met gp406 mk2 en nieuwe mk2 naald gescoord voor zero euro. Ik een blij man want dit geeft een veel beter geluid dan de orginele gp401 mk2 met oude mk2 naald.
De hifi set wordt nog eens wat!
De hifi set wordt nog eens wat!
Laatst gewijzigd door hardbats op di 17 sep 2019, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
En ook voor zero euro een lp van pinkfloyd Gaat goed daar Bashardbats schreef:Vandaag voor de Philips 877 een extra headshell met gp406 mk2 en nieuwe mk2 naald gescoord voor zero euro. Ik een blij mam want dit geeft een veel beter geluid dan de orginele gp401 mk2 met oude mk2 naald.
De hifi set wordt nog eens wat!
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Het hangt bij mij van koopjes en hebbedingetjes aan elkaar 
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Heeft niks je hebt een Prima set speakers en Draaitafel en Streamerhardbats schreef:Het hangt bij mij van koopjes en hebbedingetjes aan elkaar
Nu nog een buizenbak dan is de cirkel rond
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Ja denk het ook Bas , zien er wel mooi uit hoor , Maar hoe is de klank t.o.v. De KEF Q9 ?
Ze zijn heel wat compacter , denk ik al snel minder laag , meer power nodig voor dezelfde bakherriemuziek bedoel ik ,En wat vind de wederhelft ervan , dat is ook belangrijk.

Ze zijn heel wat compacter , denk ik al snel minder laag , meer power nodig voor dezelfde bak
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Ik ben ze gaan halen omdat de wederhelft ze juist mooi vond vergeleken met de Q11 dus de goedkeuring zat nu wel goed.
Ze klinken zeker heel anders dan de grote 4 weg maar zeker niet slecht, stemmen en hogere instrumenten klinken naar mijn idee veel beter waartegen je in het laag wel wat inlevert, ze stoppen bij 48hz waar de Q11 door gaat tot 35hz.
Qua gevoeligheid valt het mee, 89db voor de tannoy 633 t.o.v. 91db voor de Q11. Nog steeds voldoende voor een buizenbak denk ik.
Ik ga ze deze weer even proberen en wat vergelijken om een keuze te maken. De vrouw zit de tannoy 633 nu al meer zitten dan de Q11 iig
Ze klinken zeker heel anders dan de grote 4 weg maar zeker niet slecht, stemmen en hogere instrumenten klinken naar mijn idee veel beter waartegen je in het laag wel wat inlevert, ze stoppen bij 48hz waar de Q11 door gaat tot 35hz.
Qua gevoeligheid valt het mee, 89db voor de tannoy 633 t.o.v. 91db voor de Q11. Nog steeds voldoende voor een buizenbak denk ik.
Ik ga ze deze weer even proberen en wat vergelijken om een keuze te maken. De vrouw zit de tannoy 633 nu al meer zitten dan de Q11 iig
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Tannoy is ook een Top merk voor zover ik weet Het was in 1975 geen radio modern spulhardbats schreef:Ik ben ze gaan halen omdat de wederhelft ze juist mooi vond vergeleken met de Q11 dus de goedkeuring zat nu wel goed.
Ze klinken zeker heel anders dan de grote 4 weg maar zeker niet slecht, stemmen en hogere instrumenten klinken naar mijn idee veel beter waartegen je in het laag wel wat inlevert, ze stoppen bij 48hz waar de Q11 door gaat tot 35hz.
Qua gevoeligheid valt het mee, 89db voor de tannoy 633 t.o.v. 91db voor de Q11. Nog steeds voldoende voor een buizenbak denk ik.
Ik ga ze deze weer even proberen en wat vergelijken om een keuze te maken. De vrouw zit de tannoy 633 nu al meer zitten dan de Q11 iig
Maar dan zou ik nu toch voor de Q9 kiezen Dat laag ga je missen
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
We gaan het komende week even aanhoren.
De vriendin vroeg al of er een grotere versie van de tannoys was, het is ook nooit goed
De vriendin vroeg al of er een grotere versie van de tannoys was, het is ook nooit goed
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Grotere Tannoy's? Da's mazzel! Die bestaan inderdaad! 
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
ze vond de 638 wel wat hebben, maar dan wel de rosewood plus gold die dus haast niet te vinden zijn 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Zo groot komt er ook weer niet in. Ze zullen wel kleiner moeten blijven dan de KEF Q11.
En zn budget heb ik ook niet haha
En zn budget heb ik ook niet haha
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Dan zet je ze toch gewoon wat verder weg Bas , en budget is uit gevonden om te worden overschredenhardbats schreef:Zo groot komt er ook weer niet in. Ze zullen wel kleiner moeten blijven dan de KEF Q11.
En zn budget heb ik ook niet haha
