DIY C1 met weinig karakter
Moderator: Beheerdersteam
Re: DIY C1 met eigen karakter
Een open baffle geeft een heel schoon laag, is ook een bepaalde gewenning, boemende bassen zul je niet snel meer hebben.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: DIY C1 met eigen karakter
ik heb ook eens met dat idee gespeeld, het is afhankelijk van de diameter die je kwijt kan en de radius van eventuele bochten maar hou er rekening mee dat veel van die slangen erg stroef zijn aan de binnenkant, het viel mij in elk geval tegen.Zweitse schreef:Ik zit zelf te denken om aquarium luchtslang met een stuk touw erin in de baffle te verlijmen waardoor je later de kabel kan trekken.
teflon tube/slang is allicht een beter idee, dat is veel gladder.
my 2 cents
Re: DIY C1 met eigen karakter
Ik heb uiteindelijk gebruik gemaakt van 5mm Gardena bewatering slang.MechanicalAnimal schreef:ik heb ook eens met dat idee gespeeld, het is afhankelijk van de diameter die je kwijt kan en de radius van eventuele bochten maar hou er rekening mee dat veel van die slangen erg stroef zijn aan de binnenkant, het viel mij in elk geval tegen.Zweitse schreef:Ik zit zelf te denken om aquarium luchtslang met een stuk touw erin in de baffle te verlijmen waardoor je later de kabel kan trekken.
teflon tube/slang is allicht een beter idee, dat is veel gladder.
my 2 cents
Re: DIY C1 met eigen karakter
Ondertussen ben ik nog steeds aan het klussen aan dit setje, ik zal dit weekend nog wat foto's posten van de progressie afgelopen half jaar 
Re: DIY C1 met eigen karakter
Ondertussen heet de set ongeveer een half jaar in lijmklemmen (zonder gelijmd te zijn
) gespeeld.
Zo stond de set (in het oude huis) te spelen voor een aantal maanden..
Uiteindelijk de baffles verlijmd...
De voetjes gelijmd...
Ik heb toch besloten ze naar de spuiter te brengen zodat ze hoogglans zwart worden
Daarom toch nog even 4mm MDF eromheen om de kopse kanten weg te werken..
Het 'hoesje' in z'n geheel om de baffle geplakt, zodat het niet meer kon schuiven
Het overtollige MDF grof (maar ruim) weggezaagd, vervolgens met een kopieerfreesje strak gemaakt
Zo stond de set (in het oude huis) te spelen voor een aantal maanden..
Re: DIY C1 met eigen karakter
Ik heb tot nu toe alleen nog maar foto's van het moment dat ze bij de spuiter stonden haha.
Hier een kiekje van de ingefreesde speakon connector.
Hier een kiekje van de ingefreesde speakon connector.
Re: DIY C1 met eigen karakter
Geen idee wat t voor n wagen is Joram..
Ben weer thuis van m'n werk, zojuist de speakers even goed bekeken, maar helaas moet ik bekennen dat ik zeer teleurgesteld ben.. het resultaat is echt schandalig slecht
Zakkers, stukken waar het MDF nog (deels) zichtbaar is en de verf dus niet dekt, onzorgvuldigheden overal, doffe plekken..
Ik weet even niet wat ik nu moet doen
Ben weer thuis van m'n werk, zojuist de speakers even goed bekeken, maar helaas moet ik bekennen dat ik zeer teleurgesteld ben.. het resultaat is echt schandalig slecht
Zakkers, stukken waar het MDF nog (deels) zichtbaar is en de verf dus niet dekt, onzorgvuldigheden overal, doffe plekken..
Ik weet even niet wat ik nu moet doen
Laatst gewijzigd door Thomox op vr 28 jun 2019, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: DIY C1 met eigen karakter
Gewoon contact opnemen en melden dat je niet tevreden ben.
Of je langs mag komen om het te laten zien.
Of je langs mag komen om het te laten zien.
Re: DIY C1 met eigen karakter
Ik heb er een lakpotje bij gekregen zodat ik eventuele puntjes een beetje bij kan werken.... ](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Re: DIY C1 met eigen karakter
die zijn toch wel behoorlijk onder gekliederd, hij heeft wel iets afgeplakt inderdaad....
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: DIY C1 met eigen karakter
Ik weet niet wat dit voor debiele kabouter is geweest, maar blijkbaar komt een grondlaag niet in zijn hoofd op. Maar ja een grondlaag op de kopse kanten van mdf betekent weer schuren en daarna weer een grondlaag. Verbaasde me al dat het zo snel klaar was.
Re: DIY C1 met eigen karakter
Ja,eerst met flink verdunde spuitplamuut,dan met normale daarna kan je wel goed aflakken.
Erg matig inderdaad.
Wat mocht het kosten?
Erg matig inderdaad.
Wat mocht het kosten?
