DIY C1 met weinig karakter

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door jeroen_d »

4ohm. En zonder correctie is dat nogal frequentie afhankelijk.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door Walt »

Een open baffle geeft een heel schoon laag, is ook een bepaalde gewenning, boemende bassen zul je niet snel meer hebben.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door MechanicalAnimal »

Zweitse schreef:
Ik zit zelf te denken om aquarium luchtslang met een stuk touw erin in de baffle te verlijmen waardoor je later de kabel kan trekken.
ik heb ook eens met dat idee gespeeld, het is afhankelijk van de diameter die je kwijt kan en de radius van eventuele bochten maar hou er rekening mee dat veel van die slangen erg stroef zijn aan de binnenkant, het viel mij in elk geval tegen.

teflon tube/slang is allicht een beter idee, dat is veel gladder.

my 2 cents :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door Zweitse »

MechanicalAnimal schreef:
Zweitse schreef:
Ik zit zelf te denken om aquarium luchtslang met een stuk touw erin in de baffle te verlijmen waardoor je later de kabel kan trekken.
ik heb ook eens met dat idee gespeeld, het is afhankelijk van de diameter die je kwijt kan en de radius van eventuele bochten maar hou er rekening mee dat veel van die slangen erg stroef zijn aan de binnenkant, het viel mij in elk geval tegen.

teflon tube/slang is allicht een beter idee, dat is veel gladder.

my 2 cents :mrgreen:
Ik heb uiteindelijk gebruik gemaakt van 5mm Gardena bewatering slang.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door Thomox »

Ondertussen ben ik nog steeds aan het klussen aan dit setje, ik zal dit weekend nog wat foto's posten van de progressie afgelopen half jaar :mrgreen:
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door Thomox »

Ondertussen heet de set ongeveer een half jaar in lijmklemmen (zonder gelijmd te zijn :hide: ) gespeeld.

Zo stond de set (in het oude huis) te spelen voor een aantal maanden.. :mrgreen:
IMG_20180603_181839_HDR.jpg
Uiteindelijk de baffles verlijmd...
IMG_20181110_134533 (Large).jpg
De voetjes gelijmd...
IMG_20190128_193050.jpg
IMG_20190128_193107.jpg
IMG_20190128_193140.jpg
Ik heb toch besloten ze naar de spuiter te brengen zodat ze hoogglans zwart worden :lol: Daarom toch nog even 4mm MDF eromheen om de kopse kanten weg te werken..
IMG_20190512_102336.jpg
IMG_20190531_165852_1.jpg
IMG_20190531_165858.jpg
IMG_20190531_165904.jpg
IMG_20190531_212753.jpg
IMG_20190531_212759.jpg
IMG_20190530_225109_1.jpg
IMG_20190530_225123.jpg
Het 'hoesje' in z'n geheel om de baffle geplakt, zodat het niet meer kon schuiven :goedzo:
IMG_20190531_121357.jpg
IMG_20190531_121413.jpg
IMG_20190531_121452_1.jpg
IMG_20190531_121458.jpg
IMG_20190531_121501.jpg
IMG_20190531_150101.jpg
Het overtollige MDF grof (maar ruim) weggezaagd, vervolgens met een kopieerfreesje strak gemaakt :foto:
IMG_20190602_214617.jpg
IMG_20190602_214636.jpg
IMG_20190602_214702.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door Shadow »

Wow netjes hoor!
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door hardbats »

Super strak!
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door asterduc »

mooi opgelost !!
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door jeroen_d »

Heel fraai!
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door Thomox »

Dankuwel allen :)
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door Thomox »

Ze staan bij de spuiter :bakkie:

Nu afwachten wat het gaat worden.... =P~
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door Shadow »

Doe maar een kleurtje :mrgreen:
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door Thomox »

Morgenvroeg al ophalen....
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door Douwe84 »

waar blijven die foto's dan ? :P
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door Thomox »

Ik heb tot nu toe alleen nog maar foto's van het moment dat ze bij de spuiter stonden haha.

Hier een kiekje van de ingefreesde speakon connector.
IMG_20190609_203230.jpg
IMG_20190611_081551.jpg
:foto:
IMG_20190627_081034.jpg
IMG_20190627_081050.jpg
IMG_20190627_081055.jpg
IMG_20190627_081059_1.jpg
IMG_20190627_081102.jpg
IMG_20190627_081105.jpg
IMG_20190627_081113.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door Shadow »

Wat is dat voor leuk projectje links? American Iron?
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door Thomox »

Geen idee wat t voor n wagen is Joram..

Ben weer thuis van m'n werk, zojuist de speakers even goed bekeken, maar helaas moet ik bekennen dat ik zeer teleurgesteld ben.. het resultaat is echt schandalig slecht ](*,)

Zakkers, stukken waar het MDF nog (deels) zichtbaar is en de verf dus niet dekt, onzorgvuldigheden overal, doffe plekken..

Ik weet even niet wat ik nu moet doen #-o
Laatst gewijzigd door Thomox op vr 28 jun 2019, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door Walt »

Geld terug vragen!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door dre »

Gewoon contact opnemen en melden dat je niet tevreden ben.
Of je langs mag komen om het te laten zien.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door Thomox »

Ik heb er een lakpotje bij gekregen zodat ik eventuele puntjes een beetje bij kan werken.... ](*,)

IMG_20190628_194734 (Large).jpg
IMG_20190628_194752 (Large).jpg
IMG_20190628_194801 (Large).jpg
IMG_20190628_195221_1 (Large).jpg
IMG_20190628_195239_1 (Large).jpg
IMG_20190628_195250 (Large).jpg
IMG_20190628_195254 (Large).jpg
IMG_20190628_195335 (Large).jpg
IMG_20190628_195406_1 (Large).jpg
IMG_20190628_195419 (Large).jpg
IMG_20190628_195434_1 (Large).jpg
IMG-20190628-WA0004 (Large).jpeg
IMG-20190628-WA0006 (Large).jpeg
IMG-20190628-WA0008 (Large).jpeg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door ds23man »

Valt me nog mee dat de AMT's niet mee gespoten zijn....
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door Thomox »

die zijn toch wel behoorlijk onder gekliederd, hij heeft wel iets afgeplakt inderdaad....
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door ds23man »

Ik weet niet wat dit voor debiele kabouter is geweest, maar blijkbaar komt een grondlaag niet in zijn hoofd op. Maar ja een grondlaag op de kopse kanten van mdf betekent weer schuren en daarna weer een grondlaag. Verbaasde me al dat het zo snel klaar was.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: DIY C1 met eigen karakter

Bericht door dre »

Ja,eerst met flink verdunde spuitplamuut,dan met normale daarna kan je wel goed aflakken.
Erg matig inderdaad.

Wat mocht het kosten?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”