Dat is wel een goed idee als de units zelf al een aardig vlakke respons hebben, wat ook eigenlijk mijn doel was..Shadow schreef:Bovendien zie ik meerdere ontwerpers een minder strakke meetgrafiek prefereren als er daardoor componenten uit de signaalweg kunnen. (Troels Gravesen’s SB Acoustics speakers b.v.)
Verder is mijn ervaring (met name met PA speaker systemen) dat passief filteren, inderdaad al gauw het leven uit het geluid kan halen.
Het klinkt dan een beetje 'ver weg'.
Hoe uitgebreider het filter, hoe meer dit effect op treedt, was mijn globale conclusie.
Zodoende mijn plan om actief te filteren en te multi ampen.
Lineaire voedingen voor de versterkers maken het nog wat levendiger.
Maar ik heb wel gemerkt dat de Chinese printjes en modules (waar ik mee wilde werken) vaak gewoon te goedkoop zijn gemaakt.
"Quality fade" ook.
Slechte en te kleine elco's bijvoorbeeld, slechte implementaties, vereenvoudigde schema's enz...
Wel erg goedkoop natuurlijk.
Maargoed, dat is een heel ander onderwerp...
Ja, ik ben het wel met je eens.architect schreef:je kunt toch beter gewoon eerst die alixpress neo8 eens uitproberen. even los van mogelijke afwijkingen zou het geluid op zich best goed kunnen zijn; lees ook de links die ik gepost heb. je eerste idee is zo gek niet; je bent alleen wat onzeker geworden en dat hoort bij het proces; laat je niet te snel afschrikken zou ik zeggen
Ik weet niet precies wat je met die links wilde duidelijk maken.
De neo3 is iig een goede tweeter.
Maar verder klikkend ook duidelijk geworden dat domes en ring radiators net zo goed zijn, over het algemeen (en dat ze niet duur hoeven te zijn).