UTracer 3,5

Alle tools voor werken aan elektro en elektronica

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Bert61 schreef:
Vooral majoor Kees van Paul van Vliet en van die Vlaming, vallen die Engelse dingen nogal mee :?: :rofl: :rofl:
Kan er weer om lachen :rofl:
Ja, dat was een soort doehetzelf schietgeweer :lol:
Maar Liberg is nog niet van zo lang geleden.Even gegoocheld, met "Jo met de dildo en Mien met een man of tien" en bingo ! grappen met muziek :shock:
Anne
Dat verklaart alles ik luister al geen tien twintig jaar meer naar de radio , ik zet hem meteen uit als hij aanstaat
Ik irriteer me mateloos aan die twee DJs met lach knoppen en vragen stellen waar ze het antwoord al van weten
En dat babbelt en babbelt maar, ze vinden zichzelf zo leuk , dan moet er tussen de reclame nog wat muziek gedraaid worden Dat wordt dan ritmisch praten. Rappen heet het :-& of iemand die niet op de juiste toon kan zingen dat lossen ze op met auto tune :-#
Je haalt opgelucht adem als er weer een reclame spotje komt .
Nee zelfs het nieuws is al in straat taal Ik erger me er aan En dat is verkeerd, Klik uit
Ohja nog een ergernis
Door een vraag gesprek gaan ze de slagerij van kampen los gaan met trom geroffel
Hoe idioot moet je dan zijn :boos:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: UTracer 3,5

Bericht door Shadow »

Bert61 schreef:
en van die Vlaming, vallen die Engelse dingen nogal mee :?: :rofl: :rofl:
Kan er weer om lachen :rofl:
Jos Ghysen - onder de wapenen :wink:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Shadow schreef:
Bert61 schreef:
en van die Vlaming, vallen die Engelse dingen nogal mee :?: :rofl: :rofl:
Kan er weer om lachen :rofl:
Jos Ghysen - onder de wapenen :wink:
Ja pcies Weet jullie in hoeveel seconden ik dit wapen ik elkaar zet
Geen idee Wij hadden daar 13 maanden voor :rofl:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: UTracer 3,5

Bericht door Henkjan »

Bert, moet je qua radio Pinguin radio eens proberen, internet station met als leus "No Bullshit, Great Music" ze hebben ook een Blues stream, lijkt me goed bij jouw muziekvoorkeur passen
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Henkjan schreef:
Bert, moet je qua radio Pinguin radio eens proberen, internet station met als leus "No Bullshit, Great Music" ze hebben ook een Blues stream, lijkt me goed bij jouw muziekvoorkeur passen
Bedankt HenkJan Mijn ega wil graag npo1 en Omroepbrabant. O:) die vind dat gezellig en als er een knopje anders staat is ze in paniek
Dus ik blijf er van af :D of 1 knop UIT :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: UTracer 3,5

Bericht door Shadow »

Henkjan schreef:
Bert, moet je qua radio Pinguin radio eens proberen, internet station met als leus "No Bullshit, Great Music" ze hebben ook een Blues stream, lijkt me goed bij jouw muziekvoorkeur passen
En bij Baars Classic Rock zitten er ook geniale stukjes cabaret tussen de nummers door!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Dankje Voor de kennisoverdracht , er schiet me nog wat te binnen, dat Arrows Classic Rock op de Middengolf zar en dat was leuk
Echt weer dat radio Verooonica gevoel O:) 192 goed idee etc.
Dat stond aan in Mn schuur Daarna was de MG leeg op 1 religieuze zender na
Die radio had een zwaar leven erna
Opstapje voor het witten plafond Zaagbank
En op laatst trafo eruit en de buizen en de rest in de container.


Utracer
Testen 6SL7 ging helemaal fout bij een spanning van 250 volt en -2-3 volt negatief ik had op eens wel twintig grafieken :shock:
De tester open gemaakt en er een tiental ferriet buisjes over alle draden behalve gloei geregen.
Daarna was dat gelukkig over en gedroeg de uTracer zich weer normaal
3 6SL7 getest en een 6J5WGGT
En in een YouTube filmpje een andere functie gevonden en wat mee gespeeld O:)
Daar in kan je distorsie zo laag mogelijk instellen ofwel het lineair gebied van de versterkende buis bepalen
Kweenie of ik er wat aan heb in de praktijk het is hardstikke leuk er mee te spelen
Maar lijkt me wel een mooie richt lijn van hoeveel negatief je erop zet met een kathode weerstand
Wat de anode stroom is en de Anode weerstand berekenen O:)
Morgen een EL34 en KT88 testen misschien ook een GU50
Daarna gaat de soldeerbout weer uit de mottenballen
Bijlagen
D7EDDF0F-5B5D-4062-8932-3C53F24B42B7.jpeg
E10DE8C4-4C88-4C2B-A6EA-C57963E120F3.jpeg
56A05894-9558-40B9-9328-F46C6AAEEC16.jpeg
41EE94A0-AC1E-4B3D-8B32-7A93803B762F.jpeg
66C4DF5E-389D-4DB8-B7AB-C0EB900403DE.jpeg
8379C893-E9FA-4F01-8355-5BD331D91CF9.jpeg
756FCDE1-CEF4-45A1-BE90-F7CDEBEC8B39.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Gaat goed met de tube tester
Anne als je tijd zin en energie hebt wil je eens kijken naar de plaatjes
Gemeten de EL84 , 6J5 , 6SL7 , 6SN7,
De EL12-375 ook getest een nieuwe en een die nog in de versterker zit en ongeveer 1,5 jaar 3 uur per dag gespeeld
De EL34B is uit een doos buizen welke ik paar jaar geleden gekocht heb
En een NOS mooie grafiek veel rechter dan de Chinese broeders die in het begin een rare hobbel in de grafiek
De KT88 kan ik niet echt goed testen de buispennen zitten maar net in de voet
De voet steunt op wat buisvoeten er omheen , dus daar moet ik een Tube Socket saver gebruiken
Ook de GU50 getest Waarbij me op viel de mooie rechte lijnen in de meting
Morgen ochtend nog een paar GU50 en de ECC99
Anne heb jij iets waarvan je denkt ik zou moeten meten aan die GU50 ? :?:

EL12-375
95D62CCF-3BDC-492A-B6C0-7167D95908AB.jpeg
EL34 gebruikt -Vg IA
D992B51F-ED1E-4E0A-81A0-0FA4BCB6E0DE.jpeg

EL34
BF4F800F-A927-4914-A00E-5D824F775062.jpeg

EL34. NOS PHILIPS ,
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: UTracer 3,5

Bericht door Ah!buis »

Je meet de EL34 wel op een laag pitje, zie je meer van de deuken door elektonen die teruggaan naar g2. Zal met de KT88 nog wel erger zijn.
De EL12 ziet er nog gezond uit :D
Wat de GU50 betreft, alles staat wel in het datablad, behalve als triode.
Kan soms van pas komen.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Bedankt dat je me weer helpt Anne
Dus als ik die rare deuk in het begin kwijt wil moet ik dan die G2 spanning verlgagen Zodat de electronen er langs schieten naar de Anode :-k
De EL12 -375 nieuw
5E9860C6-B1AB-4B35-8C4F-8E33671A0D6E.jpeg

Laag pitje van de EL34
Ik zit aan het maximum van de uTracer Anne
Als ik die 40 volt verlaag zit ik zo over de 200 mA en krijg ik een foutmelding
Iets van Complince :think:
de anode spanning kan niet hoger dan ca 350 volt
De Anodestroom niet meer dan 200 mA
Het negatief niet lager dan -40 volt
Binnen die gegevens kan ik dus meten aan de EL34 Anne

Hier nog een van de 6SL7 en EL84
Sla alle plaatjes op op de Laptob heeft ook er weinig geheugen en er kan geen SD schijf in
Maar wel een seriele poort
Alleen wilt het beestje niet echt vooruit , moet er wat geduld mee hebben O:) :bakkie: :relax:
Bijlagen
EL12N-375 gebruikt.bmp
EL12N-375 nieuw.bmp
Laatst gewijzigd door OpaBert op ma 29 jul 2019, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Rare buizen maken ze in Rusland
Twee gemeten en mooie grafiek de derde [-(
Gloeit wel ergens , maar niet dat ik het kan zien , zoals bij de Andere twee alleen de onderkant wordt heet
Even een voeding gebruikt 12 volt 0,7 Amp Dat is goed :think:
Maar geen emissie , lijkt wel of de gloeidraad onderin ligt 8-[
Mislukt of gesaboteerd bij de buizenfabrikant Reflektor .
Raar :-s
Beetje gespeeld met schermrooster spanning Anne
Die rare zak schuift wat op en de buis gaat wat meer stroom gebruiken
Bijlagen
A1E7FDBB-3817-45DE-A283-D22B69E1B535.jpeg
07849EFC-F117-46F8-AB37-857E55B24472.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: UTracer 3,5

Bericht door Ah!buis »

Bert61 schreef:
Rare buizen maken ze in Rusland
Twee gemeten en mooie grafiek de derde [-(
Gloeit wel ergens , maar niet dat ik het kan zien , zoals bij de Andere twee alleen de onderkant wordt heet
Even een voeding gebruikt 12 volt 0,7 Amp Dat is goed :think:
Maar geen emissie , lijkt wel of de gloeidraad onderin ligt 8-[
Welke buis mag dat wel zijn ?
Probeer ook 's of je kunt zien wat aan welk pinnetje zit, klopt misschien niet.
Zou misschien g1 en g3 verwisseld zijn ?
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Hoi Anne het zijn de Gu50 buizen
Er is weinig fatsoenlijks mee te bouwen ben ik bang
Er zijn een paar normale bij maar ook dromedaris :think:
Bijlagen
E8CFF203-9AC8-400A-948E-43E59F52A7E8.jpeg
FBF4766B-8093-4900-B308-0FA0F40D915F.jpeg
D6F89B3E-F9D5-4849-A729-4091C12A4FEB.jpeg
337A7BA0-3561-4603-B7DD-483C49FC7658.jpeg
E2AF78ED-F0D0-43FC-BC24-58EDC5D82E78.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: UTracer 3,5

Bericht door Ah!buis »

Hoeveel tijd geef je de buis om voor te verwarmen ?
Het lijkt nml wel alsof de buis eerst bijna geen stroom wil doorlaten en verderop in de meting, wat later, ineens wakker wordt.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Een minuut ongeveer Anne maar ik steek er eerste buis in Die is goed
Tweede buis ook goed
Derde buis kapot nummer die zit niet bij deze
Daar was helemaal geen stroom in te krijgen behalve de gloeidraad
Maar die kon ik nergens zien en bij de vorige twee wel :think:
Vierde is de nummer 3 geworden in de lijst die komt kakel vers uit de doos idem alle andere
Ik heb de buispennen met een mes schoon gekrast dat was net of er een laagje corrosie op zit licht Grijs
Dat hielp wel maar er zitten kamelen tussen met uitschieters heel vreemd :shock: :shock:
Nog nooit gezien bij een buis :-s
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Anne buis 9 nogmaals nu met ruim 2 minuten voorgloeien ( lijk wel een diesel :lol: )
Maar de rare knik is nu nog erger :shock:
Maar oordeel jij maar Anne
Bijlagen
528A5358-B5C7-4427-99A4-2507B4802BC7.jpeg
ACB82D1E-88F7-4119-9516-17CDB8EF7B87.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Nu buis 9 als Triode
Dat ziet er beter uit O:)
26D84E14-27BF-4000-AA78-486F30D08474.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Nog maar een paar buis10 en nummer 8
1 buis ging voorbij de 200 mA dan staat er complince error , zal het op zoeken 8-[ :?:
Bijlagen
E3733DA9-B214-4A44-8696-2EC4EF37685C.jpeg
4D671846-F8FE-4CD9-BE25-AFB0C323A08D.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Anne er zijn er een paar die niet echt open willen gaan
Ik heb in Oekraïne er nog 8 bij gekocht
Dan heb ik ruime keus om ze uit te selecteren
De buispennen is een probleem ze maken zonder er wat aan te doen geen elektrisch kontakt
De plaatjes naam heeft een nummer en op de buizen heb ik stickers geplakt met het nummer
Er zitten nog een paar functies in o.a. Quick test ,zal er een plaatje van bij doen
Misschien dat je mij er mee kan helpen , snap het niet precies. 8-[
Ik heb er een warrig geheel van gemaakt doordat ik met het negatief wijzigingen heb gedaan
Zo is het ene geval -30 en in ander plaatje -34 waar de stroom het hoogste is
Bij -30 volt negatief 180 mA kathode stroom
GU50 in triode buis 3
GU50 in triode buis 3
-36 Volt 140 mA

Oops :hide:
GU50 in triode buis 1
GU50 in triode buis 1

GU50 in triode buis 2
GU50 in triode buis 2
GU50 in triode buis 4
GU50 in triode buis 4
GU50 in triode buis 5
GU50 in triode buis 5
GU50 in triode buis 6
GU50 in triode buis 6
GU50 in triode buis 7
GU50 in triode buis 7
GU50 in triode buis 8
GU50 in triode buis 8
GU50 in triode buis 9
GU50 in triode buis 9
GU50 in triode buis 10
GU50 in triode buis 10
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: UTracer 3,5

Bericht door Ah!buis »

Zo, daar ben ik weer :D Gister hele dag buiten en 's avonds uitgeteld :-({|=
Wat die GU-50 testen betreft, nogal wisselende resultaten.
De nrs. 2, 4 en 5 zitten maar ong op de helft van de stroom die zou moeten, wel eigenaardig, alle 3 bijna hetzelfde.
Behalve dat er één niks doet is de rest wel goed, 7 de beste.Alleen die rare krabbels onderin, is bij kleine stroom, zou nog best van slecht kontakt kunnen zijn.
Als je ze meet met Vs=150V kan er wel van Vg 0 ... -25V gegaan zonder boven 200mA uit te komen.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Zo, daar ben ik weer :D Gister hele dag buiten en 's avonds uitgeteld :-({|=
Wat die GU-50 testen betreft, nogal wisselende resultaten.
De nrs. 2, 4 en 5 zitten maar ong op de helft van de stroom die zou moeten, wel eigenaardig, alle 3 bijna hetzelfde.
Behalve dat er één niks doet is de rest wel goed, 7 de beste.Alleen die rare krabbels onderin, is bij kleine stroom, zou nog best van slecht kontakt kunnen zijn.
Als je ze meet met Vs=150V kan er wel van Vg 0 ... -25V gegaan zonder boven 200mA uit te komen.
Anne
Zal ik gaan doen Anne Weet niet of het vanmiddag lukt maar vanavond zal wel gaan
Hoop dat die rare bult weg is dan
Er zitten nog 2 schermen met allerlei mogelijkheden oa quick test
Zal er Een plaatje van plaatsen
En inderdaad die buispennen zjn zwaar geoxideerd
En heb er al behoorlijk wat tijd aan besteed Het resultaat wat je ziet is na al dat schrapen en schuren
Ik heb in oekraine er 8 bij besteld op eBay Nu kreeg ik ze daarom voor 40€ incl verzenden
Daar koop je net een KT88 voor
Nu maar hopen dat er een hoop bruikbare bij zijn :D
Ik hoop eigenlijk 4 dezelfde te vinden welke ook in PP UL te gebruiken zijn
Zal dit weekend mezelf niet vaak in de schuur het is een sauna in de middag
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: UTracer 3,5

Bericht door molekuul »

Hoi Bert,

De compliance error betekend zoveel als, de stroom is hoger dan de maximale stroom die de uTracer standaard kan hebben. Maximaal is dit 200mA
Er zijn mogelijkheden om deze te verhogen maar dat kost wat extra werk kijk hier eens:
https://www.dos4ever.com/uTracerNotebook/Notebook.html

Ook kan de max spanning verhoogd worden naar 400Volt of heb je dit reeds?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

molekuul schreef:
Hoi Bert,

De compliance error betekend zoveel als, de stroom is hoger dan de maximale stroom die de uTracer standaard kan hebben. Maximaal is dit 200mA
Er zijn mogelijkheden om deze te verhogen maar dat kost wat extra werk kijk hier eens:
https://www.dos4ever.com/uTracerNotebook/Notebook.html

Ook kan de max spanning verhoogd worden naar 400Volt of heb je dit reeds?
Hoi Joris en Anne O:)

De spanning : Va
Dat las ik ook vanmiddag dus inderdaad 400 volt kan ook O:)
Negatief Vg
Nu om de -100 volt te halen moet er een andere pic in geprogrammeerd en een transistor
Als dat alles is wat ik moet wijzigen dan doe ik dat
Alleen moet ik een andere pic hebben
Die zal Ronald Dekker misschien hebben ook las ik dat ze moeilijk te vinden zijn
Klopt het dat ik alles dat moet doen :?: Joris
Mijn Engels en gewoon lezen heb ik moeite mee
Plaatjes kijken gaat wel =; :sure:
Die nieuwere software is nog een Beta versie gebruik jij die Joris ?



Op zijn homepage utracer test hij een EL34 :think: 600 ma en andere software 12,3 :?:
Hiervan kan ik alleen maar dromen O:)
EL34 test
EL34 test
Dan moet er een hoop er bij gehangen worden dat durf ik niet aan ,
ik begrijp er te weinig van om die modificatie te doen!
En ook weer software :-s op een PIC aan Ronald vragen
Ps staat die software online wat in de pic moet ?
Dat instaleren gaat wel lukken op de pc
Gewoon overal ja op klikken :sure:




Anne wil misschien ook mee kijken
Nu terug naar die GU50
Rare grafieken Anne buis 7 vooral

Buis 2
Buis 2
Buis 2


Buis 4
Buis 4
Buis 4

Buis 7
Buis 7
Buis 7
Laatst gewijzigd door OpaBert op vr 28 jun 2019, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: UTracer 3,5

Bericht door Ah!buis »

Ja, blijven rare sprongen.
Als je dezelfde buis opnieuw doet (buis eruit- buis erin), zitten die sprongen dan op dezelfde plaats ?
En waarom niet 0 -5 -10 -15 -20 ? Met Vs=150V loop je niet boven 200mA.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Ja, blijven rare sprongen.
Als je dezelfde buis opnieuw doet (buis eruit- buis erin), zitten die sprongen dan op dezelfde plaats ?
En waarom niet 0 -5 -10 -15 -20 ? Met Vs=150V loop je niet boven 200mA.
Anne
Zal ik morgen doen Anne die andere negatieve spanningen
Weer bedankt Anne :dank:

Hoop dat Joris nog wat goed nieuws voor me heeft betreffende de mods van de uTracer
Ik kan er niet goed wijs uit Joris Anne
Voor wat betreft die stroom :-k met minder negatief
Ik dacht wat het nut is als ik in de schakeling toch niet boven 60 mA kom bij 500 volt
Die rare sprong blijft inderdaad op dezelfde plaats zitten
Gister drie keer de buis er uit getrokken en de buispennen verder afgeschraapt
Maar die rare knik blijft er in zitten
Hier bij andere spanningen gister gemeten Anne maar zal morgen die buis op nieuw proberen , maar het is maar eigenaardig
Bijlagen
A7977102-99B0-402C-9E60-D52A389CB75B.jpeg
Plaats reactie

Terug naar “Elektronicagereedschap”