Je hebt een pbhardbats schreef:Laat die speakers binnekort maar is horen bert
ff raam open zetten
Moderator: Beheerdersteam
Je hebt een pbhardbats schreef:Laat die speakers binnekort maar is horen bert
Dat is inderdaad de tweeter, ik denk dat je dat beter zo kunt laten.Shadow schreef:Bolletje in het midden is je tweeter toch Bert?
Begrijpelijk, Maar in feite gaat die mid als een soort trillende waveguide werken?toetertje schreef:De tweeter zit in dit geval in de mid verwerkt, die zal zeker niet wapperen, daar zijn
de woofers voor.
Ja, maar dat het echte coaxen zijn, met de tweet in t akoestisch centrum vam de mid zorgt voor een mooi plaatje dat het beste van een breedbander en een meerweg combineert. Ik heb er wel een zwak, al.sinds de eerste Keff met dit principesatefan schreef:Ik heb ze nooit gehoord, en het principe van het systeem snap ik. Maar een groot wapperend membraam om de hele tweeter heen kan volgens mij toch niet bevorderend zijn voor de afstraling en moet invloed hebben op de geluidsgolven die de tweeter voorbrengt?
Dat kan ik helemaal snappen hoor! Het is een geniale vondst.Henkjan schreef:Ja, maar dat het echte coaxen zijn, met de tweet in t akoestisch centrum vam de mid zorgt voor een mooi plaatje dat het beste van een breedbander en een meerweg combineert. Ik heb er wel een zwak, al.sinds de eerste Keff met dit principesatefan schreef:Ik heb ze nooit gehoord, en het principe van het systeem snap ik. Maar een groot wapperend membraam om de hele tweeter heen kan volgens mij toch niet bevorderend zijn voor de afstraling en moet invloed hebben op de geluidsgolven die de tweeter voorbrengt?
Dat klusje zoals jij voor steld durf ik echt niet aan.Kalimba schreef:O.a. de grote Tannoy's zijn ook coaxiaal. Echt ontzettend mooie luidsprekers (ook qua looks vind ik).
Kun je het diafragma van de tweeter en niet5 uithalen? Meestal zit de tweeter aan de onderkant van de magneet vast met een inbus.
Wel kans dat het diafragma gelijmd is bij deze modellen. Zoniet dan er uit halen en met een stukje schone doek en wattenstaafje (of een knikker) het deukje eruit werken. Helemaal weg krijg je het helaas niet.
Noem is een zelfbouw winkel Vroeger kocht ik zo iets bij de electronica winkel Electra in BredaKalimba schreef:Ik weet niet of je die zo kan kopen. Het vervangen is makkelijk maar ben bang dat ze niet zomaar los te bestellen zijn. Even 1 van de zelfbouw winkels bellen misschien?
Zou het op prijs stellen als je mee kijkt HarryVintageHarry schreef:De complete units komen een enkele keer wel eens langs op Marktplaats etc. En ze zijn ook in andere Kef boxen te vinden. Maar verder sluit ik me geheel aan bij bovenstaande uitspraak, als je het niet hoort dan niets aan doen.