Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

Beste zelfbouw audio forum leden,

Bij deze wil ik mezelf voorstellen als beginnend audio enthousiasteling.

Ik ben Bas, 24 jaar uit Etten-Leur.
Mijn ervaring op audio gebeid is niet meer dan een paar sub-woofer kisten voor in de auto, een 3D geprinte koptelefoon en een 3D geprinte Bluetooth speaker. Dit zijn tevens ook mijn andere hobby's, auto's en innovatieve technologie.

Bij belangstelling aan foto's zal ik deze plaatsen.
Ook ben ik van plan om 26 mei naar de luisterdag te gaan in Breda, dichtbij en dan kan ik een indruk krijgen van de forumleden en wat er zoals gemaakt wordt!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door Henkjan »

Hallo Bas, welkom hier!
hardbats schreef:
Bij belangstelling aan foto's zal ik deze plaatsen.
hoe raad je het :mrgreen: we zijn dol op foto's
:foto:
we hebben er zelfs een smiley voor
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door Shadow »

Welkom Bas!
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

Bij deze dan foto's :D

De 3d geprinte bluetooth speaker. Het was meer een 3D ontwerp en print oefening dan dat er veel berekend en gesimuleerd is dus over het geluid hebben we het niet...
De 3D geprinte Bluetooth speaker
De 3D geprinte Bluetooth speaker
En de geprinte koptelefoon, deze valt qua geluid niet tegen al zeg ik het zelf. Niet dat ik een getraind audio oor heb maar toch :oops:
3D geprinte koptelefoon
3D geprinte koptelefoon
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door Shadow »

Ha als je de hoek van de mondingen op die geprinte speaker een stuk flauwer maakt dan heb je nog geen slecht ontwerp denk ik zo :think:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

Shadow schreef:
Ha als je de hoek van de mondingen op die geprinte speaker een stuk flauwer maakt dan heb je nog geen slecht ontwerp denk ik zo :think:
Ik kan hem eventueel mee nemen naar de luisterdag, hebben we nog wat te lachen eventueel en kunnen we het er over hebben. eventuele verbeteringen wil ik graag doorvoeren :wink:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door Barry2001 »

Doen! Leuk hoor. Vorig jaar heeft Ardon al wat mogelijkheden laten zien in 3D speaker behuizing printen. Heeft zeker toekomst.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door Shadow »

Jazeker! Doen!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door OpaBert »

:bakkie: Hoi Bas Van harte welkom hier en leuk iemand vlakbij Oudenbosch
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

Bert61 schreef:
:bakkie: Hoi Bas Van harte welkom hier en leuk iemand vlakbij Oudenbosch
Dat is zeker dichtbij!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Bert61 schreef:
:bakkie: Hoi Bas Van harte welkom hier en leuk iemand vlakbij Oudenbosch
Dat is zeker dichtbij!
Kom er regelmatig bij Jukebox revival voor onderdelen buizen spul wat ik bouw
Geweldig je 3D projecten :goeie: :goeie:
Ik je een pb gestuurd O:) ivm een restoratie project van me :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door ray5150 »

hardbats schreef:

En de geprinte koptelefoon, deze valt qua geluid niet tegen al zeg ik het zelf. Niet dat ik een getraind audio oor heb maar toch :oops:
20190118_181328.jpg
Hoe apart, dat zie je niet iedere dag. ik vraag me nu af of de behuizing om de units is geprint, of zijn die er naderhand ingebouwd ?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door Shadow »

Goeie, had ik me nog niet afgevraagd :lol:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

ray5150 schreef:
hardbats schreef:

En de geprinte koptelefoon, deze valt qua geluid niet tegen al zeg ik het zelf. Niet dat ik een getraind audio oor heb maar toch :oops:
20190118_181328.jpg
Hoe apart, dat zie je niet iedere dag. ik vraag me nu af of de behuizing om de units is geprint, of zijn die er naderhand ingebouwd ?
Naderhand omheen gebouwd. Ze zijn volledig uit elkaar te halen.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door Thomox »

Welkom hier!

Leuk design van beide objecten.

Welke drivers heb je in de BT headphone gebouwd? En welk ontvangertje?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

Thomox schreef:
Welke drivers heb je in de BT headphone gebouwd? En welk ontvangertje?
Alle componenten komen uit een Beats koptelefoon die ik niet had liggen. Hiervan was de hoofdband kapot dus kon ideaal gebruikt worden als kannibaal apparaat.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door Douwe84 »

Welkom!

Mooie projecten hoor :)
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

Score van afgelopen weekend:

Philips 877 en little bear t7
20190526_145012.jpg
En een sonos connect
IMG-20190526-WA0008.jpeg
Morgen even schoonmaken, bekabeling van de platenspeler vervangen denk ik.
En wat interconnect kabels maken.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door satefan »

Vandaag de kwaliteit van de geprinte luidspreker bekeken (dus hoe ie geprint is), maar helaas niet geluisterd. Hij is echt zeer strak geprint, zo netjes heb ik het met mijn chinese printer nog zeker niet voor mekaar!

De Sonos Connect gebruik ik hier ook. Optische uitgang aan de Hypex en spelen maar. Werkt prima!

Satefan
Laatst gewijzigd door satefan op ma 27 mei 2019, 9:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

satefan schreef:
Vandaag de kwaliteit van de geprinte luidspreker tekenen (dus hoe ie geprint is), maar helaas niet geluisterd. Hij is echt zeer strak geprint, zo netjes heb ik het met mijn chinese printer nog zeker niet voor mekaar!

De Sonos Connect gebruik ik hier ook. Optische uitgang aan de Hypex en spelen maar. Werkt prima!

Satefan
Wij zullen het nog is hebben over wat print werk en over jouw speakers, die vond ik zeer interessant en goed klinken!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door Shadow »

=D>
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door ray5150 »

hardbats schreef:
Score van afgelopen weekend:

Philips 877 en little bear t7
20190526_145012.jpg

En een sonos connect
IMG-20190526-WA0008.jpeg

Morgen even schoonmaken, bekabeling van de platenspeler vervangen denk ik.
En wat interconnect kabels maken.
Gefeliciteerd, veel plezier ermee.
(zou er wel een leuk meubeltje voor regelen, voor je het weet verstap je jezelf...)
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door SARK »

Een zeer geslaagde score!
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

Bij deze hebben de platenspeler en de preamp hun plaatsje gevonden in de woonkamer!
20190529_193757.jpg
20190529_193620.jpg
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur

Bericht door hardbats »

Na een keer bij Bert te zijn geweest en daar het geluid van zijn KEF Q7 gehoord te hebben was ik daar best over te spreken!
Vandaar dat ik na een tijdje op marktplaats zoeken mezelf vandaag ook een setje kado gedaan heb (ben 13 juni jarig dus dan mag dat vind ik :oops: )

Dus zo zegt, zo gedaan. Vandaag een nette set KEF Q11 opgehaald en een Cambridge audio azur 540R.
Eindelijk kan ik goed luisteren ipv op de sonos :rock:

Plaatjes!
20190610_121400.jpg
IMG-20190610-WA0000.jpeg
IMG-20190610-WA0002.jpeg
Plaats reactie