Dank voor het compliment
Ik wil juist de MKP op het laag en was dan ook zeer blij dat ik de 330uF voor een betaalbare prijs tegen kwam.
Er is mij vaker verteld dat bipolaire elco's eigenlijk niet thuis horen in een goed filter. Dit las ik onlangs ook op de voor mij onbekende site
breem.nl.
Citaat
"Het nadeel van elco's is dat ze polair zijn, d.w.z. de spanning mag maar in 1 richting staan. Dit maakt de gewone elco onbruikbaar voor een wisselfilter. Er zijn wel bipolaire elco's te koop, maar deze bestaan uit twee gewone elco's tegen elkaar in in serie. Bovendien komen elco's met een vrij grote tolerantie op de waarde, en die waarde loopt in de loop der jaren nog wel eens terug ook.
Niet gebruiken dus."
Jullie ervaring is anders en dat verschil is echt hoorbaar op het laag? Ik laat het (voorlopig) zo ondanks er verder niks meer te upgraden valt op de weerstanden na. Al wat hulp van Walt gehad. Op het hoog wil ik een Duelund Cast en mid een Mudorf supreme.
Ik heb al krimpkous over de uitstekende delen van de spoelen gedaan (ook over alle andere componenten) om sluiting te voorkomen en het wisselen van componenten makkelijker te maken door kleucodes
Moet nog even een mooie kleur halen voor de spoelen aangezien het nu rode en zwarte krimpkous is.
Gisteren het filter dus uit elkaar gehaald om te puzzelen voor de filterbak. De reference monitoren terug gezet en dat viel ineens vies tegen. Luisterplezier was gelijk helemaal weg ondanks het een en hele goede luidspreker is. Kan het niet anders omschrijven maar het levensechte geluid is er gelijk niet meer. Straks het filter misschien weer even met kroonsteentjes in elkaar zetten
