Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door anonamemouse »

Barry2001 schreef:
Dat is wederzijds Bert, maar het is helaas even niet anders. Vwb de frees, ik stuur je een PB.
Mijn moeder woont in Neuenhaus, daar ga ik over een weekje naar toe... Ik kan hem effe langsbrengen?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door hannesie »

Net even met nog een kleine opzet geprobeert, een Nas/server/squeezebox met muziek, en dan een streamer, USB en omzetter naar S/PDif erbij, neemt niet al teveel ruimte in beslag, gaat dus mee, kan dus in een andere ruimte ook gebruikt worden. Er moet dus nog wel een dac aan.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door Barry2001 »

anonamemouse schreef:
Barry2001 schreef:
Dat is wederzijds Bert, maar het is helaas even niet anders. Vwb de frees, ik stuur je een PB.
Mijn moeder woont in Neuenhaus, daar ga ik over een weekje naar toe... Ik kan hem effe langsbrengen?
Het is al geregeld, hij wordt al meegenomen. Wel vriendelijk bedankt voor je aanbod :goedzo:
Jerry
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 14:50
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door Jerry »

Is er al iets als een indeling c.q. planning?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door ds23man »

Nee, Jan houdt het altijd tot op het laatste moment spannend.... :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door Shadow »

Ik zit ook al te kijken :rofl:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door Wowly »

Ik doe niet aan indelingen, behalve als mensen echt aangeven een ruimte te willen gebruiken/nodig hebben. Ik heb dit jaar nog geen verzoekjes gehad behalve dat er in ieder geval een spreker is (Fritz de With) en mogelijk een tweede :)

Vroegah hadden we echte luisterstints die helemaal tot het naadje gepland waren, maar gedurende de jaren bleek dat een anarchistische aanpak verrassend goed werkt bij deze club. En dan druk ik me nog vriendelijk uit......

Het is lastig om goede indeling te maken omdat gedurende dag er altijd veel veranderd. Soms een slechte match, soms een apparaat wat weigert mee te werken en meer van dat soort zaken. Daarbij klinken sommigen set hemels en anderen juist niet en is er net geen juiste balans gevonden. Zo kan ik me de match met de Refmon en de CA-versterker in Hengelo nog goed herinneren omdat dat een fijne match was hihi.

Maar, dus en voorwaar: als jullie wensen hebben qua ruimte/tijd etc: laat ete me weten dan blok ik wat af....
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door Wowly »

ff wat anders: Fritz wil graag een cd-speler gebruiken; is er een goede cd-speler aanwezig reeds en zo niet, is er iemand die zijn speler ter beschikking wil stellen?
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door satefan »

hannesie schreef:
Net even met nog een kleine opzet geprobeert, een Nas/server/squeezebox met muziek, en dan een streamer, USB en omzetter naar S/PDif erbij, neemt niet al teveel ruimte in beslag, gaat dus mee, kan dus in een andere ruimte ook gebruikt worden. Er moet dus nog wel een dac aan.
Kan zo aan de Hypexen geknoopt worden :rock:
Gebruikersavatar
kuiperik
Berichten: 502
Lid geworden op: vr 05 nov 2004, 17:52
Locatie: Omg. Eindhoven
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door kuiperik »

hannesie schreef:
Net even met nog een kleine opzet geprobeert, een Nas/server/squeezebox met muziek, en dan een streamer, USB en omzetter naar S/PDif erbij, neemt niet al teveel ruimte in beslag, gaat dus mee, kan dus in een andere ruimte ook gebruikt worden. Er moet dus nog wel een dac aan.
Het is geen zelfbouw, maar ik wil eventueel best mijn chord 2qute dac meenemen. Deze heeft een asynchrone USB, optische en BNC ingang. Ben op zich ook wel benieuwd naar verschillen tussen deze en andere dacs. Laat maar weten of je daar mee geholpen bent.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door Shadow »

hannesie schreef:
Net even met nog een kleine opzet geprobeert, een Nas/server/squeezebox met muziek, en dan een streamer, USB en omzetter naar S/PDif erbij, neemt niet al teveel ruimte in beslag, gaat dus mee, kan dus in een andere ruimte ook gebruikt worden. Er moet dus nog wel een dac aan.
Ik heb de AFDAC-lb + CA versterker bij Hans, plus de Yamaha streamer met losse CA Versterker, opties genoeg.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door Shadow »

Wowly schreef:
Ik doe niet aan indelingen, behalve als mensen echt aangeven een ruimte te willen gebruiken/nodig hebben. Ik heb dit jaar nog geen verzoekjes gehad behalve dat er in ieder geval een spreker is (Fritz de With) en mogelijk een tweede :)

Vroegah hadden we echte luisterstints die helemaal tot het naadje gepland waren, maar gedurende de jaren bleek dat een anarchistische aanpak verrassend goed werkt bij deze club. En dan druk ik me nog vriendelijk uit......

Het is lastig om goede indeling te maken omdat gedurende dag er altijd veel veranderd. Soms een slechte match, soms een apparaat wat weigert mee te werken en meer van dat soort zaken. Daarbij klinken sommigen set hemels en anderen juist niet en is er net geen juiste balans gevonden. Zo kan ik me de match met de Refmon en de CA-versterker in Hengelo nog goed herinneren omdat dat een fijne match was hihi.

Maar, dus en voorwaar: als jullie wensen hebben qua ruimte/tijd etc: laat ete me weten dan blok ik wat af....
Dat was in Alphen :lol:
Maar ik ben wel bereid een ruimte te beheren, dan neem ik de kleine ruimte rechts van de ingang wel, ik heb kleine speakers met een laag rendement.
Als je zo per ruimte wat apparatuur indeelt loopt de rest vanzelf wel hoor. Mensen willen toch een beetje houvast en weten wanneer de lezing is b.v.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door motoindo »

Ik ga proberen op tijd te zijn voor het hokje links in de gang waar we in 2017 onze eerste Little/One demos hielden :rock:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door Shadow »

Ja dat zal toch wel, ik ben op tijd dus dat komt wel goed :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door Henkjan »

Een beetje indeling is toch wel fijn, al was t maar om te zien hoe de dag gevuld gaat zijn, en om te borgen dat iedereen die de moeite heeft genomen wat mee te nemen, dat die ook aan bod is gekomen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door Henkjan »

Ik neem een complete set mee:
Streamer / pre / DSP met Dirac
Eindversterker
Satelietjes met FR125s
Subje met MFB

In een wat kleinere ruimte zal dat beter gaan denk ik.

Ik wil ook een vergelijk laten horen met Dirac alleen voor t laag vs over t hele bereik. Ik zal een beamer meenemen om te laten zien hoe e.e.a. met Dirac werkt

Ik neem ook nog wel een extra eindbak mee.
En een SACD speler kan ik ook nog wel meenemen
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door hannesie »

kuiperik schreef:
Het is geen zelfbouw, maar ik wil eventueel best mijn chord 2qute dac meenemen. Deze heeft een asynchrone USB, optische en BNC ingang. Ben op zich ook wel benieuwd naar verschillen tussen deze en andere dacs. Laat maar weten of je daar mee geholpen bent.
Best wel interessant, dan de optie met de Soekris en dan de 1541 van knuisje en de Chord, best een leuke, moeten we een tijd of ruimte voor reserveren via Wowly, lijkt mij.

JAN !! :lol:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door knuisje »

Lijkt mij ook leuk Hans.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door asterduc »

Henkjan schreef:
Ik neem een complete set mee:
Streamer / pre / DSP met Dirac
Eindversterker
Satelietjes met FR125s
Subje met MFB
Ik wil ook een vergelijk laten horen met Dirac alleen voor t laag vs over t hele bereik.
heel interessant HenkJan.
Ik breng mijn Verenter open baffles mee en ook een Lyngdorf met Room Perfect.
Bij interesse kunnen we Dirac en Room Perfect misschien eens naast elkaar zetten en een meting doen om de verschillen te bekijken.

Mocht iemand nog een eindtrap ter beschikking hebben om het laag aan te sturen, dat zou me een hoop ellende besparen.
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door Vinculum »

Ik had graag willen komen en heb zelfs een kleine speaker gemaakt (geprint uiteraard) maar ik ben toch verhinderd. Veel plezier iedereen!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door Henkjan »

asterduc schreef:
Henkjan schreef:
Ik neem een complete set mee:
Streamer / pre / DSP met Dirac
Eindversterker
Satelietjes met FR125s
Subje met MFB
Ik wil ook een vergelijk laten horen met Dirac alleen voor t laag vs over t hele bereik.
heel interessant HenkJan.
Ik breng mijn Verenter open baffles mee en ook een Lyngdorf met Room Perfect.
Bij interesse kunnen we Dirac en Room Perfect misschien eens naast elkaar zetten en een meting doen om de verschillen te bekijken.

Mocht iemand nog een eindtrap ter beschikking hebben om het laag aan te sturen, dat zou me een hoop ellende besparen.
lijkt me leuk en leerzaam Ed

een extra eindversterker kan ik wel mee nemen, 2*125W (Icepower) is dat voldoende?
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door motoindo »

Henkjan schreef:
Subje met MFB
8)
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door meanman64 »

asterduc schreef:
Henkjan schreef:
Ik neem een complete set mee:
Streamer / pre / DSP met Dirac
Eindversterker
Satelietjes met FR125s
Subje met MFB
Ik wil ook een vergelijk laten horen met Dirac alleen voor t laag vs over t hele bereik.
heel interessant HenkJan.
Ik breng mijn Verenter open baffles mee en ook een Lyngdorf met Room Perfect.
Bij interesse kunnen we Dirac en Room Perfect misschien eens naast elkaar zetten en een meting doen om de verschillen te bekijken.

Mocht iemand nog een eindtrap ter beschikking hebben om het laag aan te sturen, dat zou me een hoop ellende besparen.
Breng mijn Accusound wel mee , Ed .
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door Walt »

Wegens familie verplichtingen moet ik helaas afzeggen.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door asterduc »

meanman64 schreef:
asterduc schreef:
Mocht iemand nog een eindtrap ter beschikking hebben om het laag aan te sturen, dat zou me een hoop ellende besparen.
Breng mijn Accusound wel mee , Ed .
dat is zeker een goede match.
Heb je ze al omgebouwd?
Henkjan schreef:
asterduc schreef:
een extra eindversterker kan ik wel mee nemen, 2*125W (Icepower) is dat voldoende?
Henkjan schreef:
asterduc schreef:
Ik wil ook een vergelijk laten horen met Dirac alleen voor t laag vs over t hele bereik.
heel interessant HenkJan.
Bij interesse kunnen we Dirac en Room Perfect misschien eens naast elkaar zetten en een meting doen om de verschillen te bekijken.
lijkt me leuk en leerzaam Ed
Mooi. De Lyngdorf voorzie ik dan van de Room Perfect module.
10 minuten om de kamer door te meten en ready to go.

Heeft iemand meetapparatuur bij of breng ik ATB mee?

Icepower: aan 8 ohm? hangt er van af hoe luid het moet, maar ik denk het wel.
Als Patrick de Accusounds mee brengt dan zijn ze ruim voorzien.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”