Mijn moeder woont in Neuenhaus, daar ga ik over een weekje naar toe... Ik kan hem effe langsbrengen?Barry2001 schreef:Dat is wederzijds Bert, maar het is helaas even niet anders. Vwb de frees, ik stuur je een PB.
Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Net even met nog een kleine opzet geprobeert, een Nas/server/squeezebox met muziek, en dan een streamer, USB en omzetter naar S/PDif erbij, neemt niet al teveel ruimte in beslag, gaat dus mee, kan dus in een andere ruimte ook gebruikt worden. Er moet dus nog wel een dac aan.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Het is al geregeld, hij wordt al meegenomen. Wel vriendelijk bedankt voor je aanbodanonamemouse schreef:Mijn moeder woont in Neuenhaus, daar ga ik over een weekje naar toe... Ik kan hem effe langsbrengen?Barry2001 schreef:Dat is wederzijds Bert, maar het is helaas even niet anders. Vwb de frees, ik stuur je een PB.
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Is er al iets als een indeling c.q. planning?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Nee, Jan houdt het altijd tot op het laatste moment spannend.... 
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Ik doe niet aan indelingen, behalve als mensen echt aangeven een ruimte te willen gebruiken/nodig hebben. Ik heb dit jaar nog geen verzoekjes gehad behalve dat er in ieder geval een spreker is (Fritz de With) en mogelijk een tweede 
Vroegah hadden we echte luisterstints die helemaal tot het naadje gepland waren, maar gedurende de jaren bleek dat een anarchistische aanpak verrassend goed werkt bij deze club. En dan druk ik me nog vriendelijk uit......
Het is lastig om goede indeling te maken omdat gedurende dag er altijd veel veranderd. Soms een slechte match, soms een apparaat wat weigert mee te werken en meer van dat soort zaken. Daarbij klinken sommigen set hemels en anderen juist niet en is er net geen juiste balans gevonden. Zo kan ik me de match met de Refmon en de CA-versterker in Hengelo nog goed herinneren omdat dat een fijne match was hihi.
Maar, dus en voorwaar: als jullie wensen hebben qua ruimte/tijd etc: laat ete me weten dan blok ik wat af....
Vroegah hadden we echte luisterstints die helemaal tot het naadje gepland waren, maar gedurende de jaren bleek dat een anarchistische aanpak verrassend goed werkt bij deze club. En dan druk ik me nog vriendelijk uit......
Het is lastig om goede indeling te maken omdat gedurende dag er altijd veel veranderd. Soms een slechte match, soms een apparaat wat weigert mee te werken en meer van dat soort zaken. Daarbij klinken sommigen set hemels en anderen juist niet en is er net geen juiste balans gevonden. Zo kan ik me de match met de Refmon en de CA-versterker in Hengelo nog goed herinneren omdat dat een fijne match was hihi.
Maar, dus en voorwaar: als jullie wensen hebben qua ruimte/tijd etc: laat ete me weten dan blok ik wat af....
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
ff wat anders: Fritz wil graag een cd-speler gebruiken; is er een goede cd-speler aanwezig reeds en zo niet, is er iemand die zijn speler ter beschikking wil stellen?
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Kan zo aan de Hypexen geknoopt wordenhannesie schreef:Net even met nog een kleine opzet geprobeert, een Nas/server/squeezebox met muziek, en dan een streamer, USB en omzetter naar S/PDif erbij, neemt niet al teveel ruimte in beslag, gaat dus mee, kan dus in een andere ruimte ook gebruikt worden. Er moet dus nog wel een dac aan.
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Het is geen zelfbouw, maar ik wil eventueel best mijn chord 2qute dac meenemen. Deze heeft een asynchrone USB, optische en BNC ingang. Ben op zich ook wel benieuwd naar verschillen tussen deze en andere dacs. Laat maar weten of je daar mee geholpen bent.hannesie schreef:Net even met nog een kleine opzet geprobeert, een Nas/server/squeezebox met muziek, en dan een streamer, USB en omzetter naar S/PDif erbij, neemt niet al teveel ruimte in beslag, gaat dus mee, kan dus in een andere ruimte ook gebruikt worden. Er moet dus nog wel een dac aan.
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Ik heb de AFDAC-lb + CA versterker bij Hans, plus de Yamaha streamer met losse CA Versterker, opties genoeg.hannesie schreef:Net even met nog een kleine opzet geprobeert, een Nas/server/squeezebox met muziek, en dan een streamer, USB en omzetter naar S/PDif erbij, neemt niet al teveel ruimte in beslag, gaat dus mee, kan dus in een andere ruimte ook gebruikt worden. Er moet dus nog wel een dac aan.
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Dat was in AlphenWowly schreef:Ik doe niet aan indelingen, behalve als mensen echt aangeven een ruimte te willen gebruiken/nodig hebben. Ik heb dit jaar nog geen verzoekjes gehad behalve dat er in ieder geval een spreker is (Fritz de With) en mogelijk een tweede
Vroegah hadden we echte luisterstints die helemaal tot het naadje gepland waren, maar gedurende de jaren bleek dat een anarchistische aanpak verrassend goed werkt bij deze club. En dan druk ik me nog vriendelijk uit......
Het is lastig om goede indeling te maken omdat gedurende dag er altijd veel veranderd. Soms een slechte match, soms een apparaat wat weigert mee te werken en meer van dat soort zaken. Daarbij klinken sommigen set hemels en anderen juist niet en is er net geen juiste balans gevonden. Zo kan ik me de match met de Refmon en de CA-versterker in Hengelo nog goed herinneren omdat dat een fijne match was hihi.
Maar, dus en voorwaar: als jullie wensen hebben qua ruimte/tijd etc: laat ete me weten dan blok ik wat af....
Maar ik ben wel bereid een ruimte te beheren, dan neem ik de kleine ruimte rechts van de ingang wel, ik heb kleine speakers met een laag rendement.
Als je zo per ruimte wat apparatuur indeelt loopt de rest vanzelf wel hoor. Mensen willen toch een beetje houvast en weten wanneer de lezing is b.v.
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Ik ga proberen op tijd te zijn voor het hokje links in de gang waar we in 2017 onze eerste Little/One demos hielden 
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Ja dat zal toch wel, ik ben op tijd dus dat komt wel goed 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Een beetje indeling is toch wel fijn, al was t maar om te zien hoe de dag gevuld gaat zijn, en om te borgen dat iedereen die de moeite heeft genomen wat mee te nemen, dat die ook aan bod is gekomen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Ik neem een complete set mee:
Streamer / pre / DSP met Dirac
Eindversterker
Satelietjes met FR125s
Subje met MFB
In een wat kleinere ruimte zal dat beter gaan denk ik.
Ik wil ook een vergelijk laten horen met Dirac alleen voor t laag vs over t hele bereik. Ik zal een beamer meenemen om te laten zien hoe e.e.a. met Dirac werkt
Ik neem ook nog wel een extra eindbak mee.
En een SACD speler kan ik ook nog wel meenemen
Streamer / pre / DSP met Dirac
Eindversterker
Satelietjes met FR125s
Subje met MFB
In een wat kleinere ruimte zal dat beter gaan denk ik.
Ik wil ook een vergelijk laten horen met Dirac alleen voor t laag vs over t hele bereik. Ik zal een beamer meenemen om te laten zien hoe e.e.a. met Dirac werkt
Ik neem ook nog wel een extra eindbak mee.
En een SACD speler kan ik ook nog wel meenemen
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Best wel interessant, dan de optie met de Soekris en dan de 1541 van knuisje en de Chord, best een leuke, moeten we een tijd of ruimte voor reserveren via Wowly, lijkt mij.kuiperik schreef:Het is geen zelfbouw, maar ik wil eventueel best mijn chord 2qute dac meenemen. Deze heeft een asynchrone USB, optische en BNC ingang. Ben op zich ook wel benieuwd naar verschillen tussen deze en andere dacs. Laat maar weten of je daar mee geholpen bent.
JAN !!
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
heel interessant HenkJan.Henkjan schreef:Ik neem een complete set mee:
Streamer / pre / DSP met Dirac
Eindversterker
Satelietjes met FR125s
Subje met MFB
Ik wil ook een vergelijk laten horen met Dirac alleen voor t laag vs over t hele bereik.
Ik breng mijn Verenter open baffles mee en ook een Lyngdorf met Room Perfect.
Bij interesse kunnen we Dirac en Room Perfect misschien eens naast elkaar zetten en een meting doen om de verschillen te bekijken.
Mocht iemand nog een eindtrap ter beschikking hebben om het laag aan te sturen, dat zou me een hoop ellende besparen.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Ik had graag willen komen en heb zelfs een kleine speaker gemaakt (geprint uiteraard) maar ik ben toch verhinderd. Veel plezier iedereen!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
lijkt me leuk en leerzaam Edasterduc schreef:heel interessant HenkJan.Henkjan schreef:Ik neem een complete set mee:
Streamer / pre / DSP met Dirac
Eindversterker
Satelietjes met FR125s
Subje met MFB
Ik wil ook een vergelijk laten horen met Dirac alleen voor t laag vs over t hele bereik.
Ik breng mijn Verenter open baffles mee en ook een Lyngdorf met Room Perfect.
Bij interesse kunnen we Dirac en Room Perfect misschien eens naast elkaar zetten en een meting doen om de verschillen te bekijken.
Mocht iemand nog een eindtrap ter beschikking hebben om het laag aan te sturen, dat zou me een hoop ellende besparen.
een extra eindversterker kan ik wel mee nemen, 2*125W (Icepower) is dat voldoende?
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Breng mijn Accusound wel mee , Ed .asterduc schreef:heel interessant HenkJan.Henkjan schreef:Ik neem een complete set mee:
Streamer / pre / DSP met Dirac
Eindversterker
Satelietjes met FR125s
Subje met MFB
Ik wil ook een vergelijk laten horen met Dirac alleen voor t laag vs over t hele bereik.
Ik breng mijn Verenter open baffles mee en ook een Lyngdorf met Room Perfect.
Bij interesse kunnen we Dirac en Room Perfect misschien eens naast elkaar zetten en een meting doen om de verschillen te bekijken.
Mocht iemand nog een eindtrap ter beschikking hebben om het laag aan te sturen, dat zou me een hoop ellende besparen.
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Wegens familie verplichtingen moet ik helaas afzeggen.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
dat is zeker een goede match.meanman64 schreef:Breng mijn Accusound wel mee , Ed .asterduc schreef:Mocht iemand nog een eindtrap ter beschikking hebben om het laag aan te sturen, dat zou me een hoop ellende besparen.
Heb je ze al omgebouwd?
Mooi. De Lyngdorf voorzie ik dan van de Room Perfect module.Henkjan schreef:asterduc schreef:een extra eindversterker kan ik wel mee nemen, 2*125W (Icepower) is dat voldoende?lijkt me leuk en leerzaam EdHenkjan schreef:heel interessant HenkJan.asterduc schreef:Ik wil ook een vergelijk laten horen met Dirac alleen voor t laag vs over t hele bereik.
Bij interesse kunnen we Dirac en Room Perfect misschien eens naast elkaar zetten en een meting doen om de verschillen te bekijken.
10 minuten om de kamer door te meten en ready to go.
Heeft iemand meetapparatuur bij of breng ik ATB mee?
Icepower: aan 8 ohm? hangt er van af hoe luid het moet, maar ik denk het wel.
Als Patrick de Accusounds mee brengt dan zijn ze ruim voorzien.
