Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019

Bericht door Shadow »

Daar moeten wel redelijk hoog rendements speakers aan, mijn Coppers met 80dB komen niet echt in aanmerking denk ik :lol:
BUIZERD
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 18:00

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019

Bericht door BUIZERD »

Ik vergeet er nog bij te zetten dat het een kloontje is.

Wat speakers betreft,... Valt het wel mee hoor.
Thuis draai ik met een paar Celestion's 6SL6 Si en dat gaat best goed.
En als het moet kunnen die ook wel mee.

Heb ik nog wel een bron en voorversterker van iemand te leen nodig.
Dus als die beschikbaar gesteld kunnen worden, wordt het toch nog leuk.

Groetsels
Hans
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019

Bericht door Shadow »

Vergeet niet dat je in grotere ruimtes draait dan thuis en dat je veel meer vermogen weg stookt, dat heb ik afgelopen jaar in Alphen gemerkt waar m'n CA met meer dan 50W/kanaal gewoon vol open stond de helft van de tijd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019

Bericht door Pjotr »

Alle Hiraga le Monstre is toch een kloon? Een hele fijne versterker maar je moet er i.d.d. wel speakers aan hangen met een rendement van meer da 90 dB met die 8 wattjes.
wol5455
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 17:40

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019

Bericht door wol5455 »

Op die zelfbouw Tangband moet het lukken samen met Le monstere ,en welke kloon heeft u.
BUIZERD
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 18:00

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019

Bericht door BUIZERD »

Het is een zelfbouw kloontje, had destijds de nodige onderdelen op de plank liggen.
Dus waarom niet een paar pcb-tjes van E-bay halen en lekker knutselen.

Wellicht dat goede vriend Reinout zijn speaker ter beschikking wil stellen voor een uurtje of zo.
Dan ga je nog wat meemaken met die onnozele 8W.

Groetsels
Hans
Bijlagen
IMG 42.JPG
IMG 41.JPG
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019

Bericht door Shadow »

Reinout heeft de boel met 2,7 watt al eens op z'n kop gezet...
BUIZERD
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 18:00

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019

Bericht door BUIZERD »

Dat bedoel ik :yeah: :yeah:

Groetsels
Hans
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019

Bericht door MH »

wol5455 schreef:
Op die zelfbouw Tangband moet het lukken samen met Le monstere ,en welke kloon heeft u.
Helemaal goed, want ik neem alleen de luidsprekers mee en heb dus nog een versterker en bron nodig!
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019

Bericht door meanman64 »

Kan ook 2 eindtrappen meebrengen als er behoefte is aan wat meer high power versterker vermogen .
Deze zijn mijn Maya 200 van Aspen Amps en de alom bekende Accusound 100 van Thel Audio ( overgenomen van Asterduc) .
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019

Bericht door rdv300b833 »

Goedemiddag BUIZERD/Hans,

natuurlijk ben je meer dan welkom om je Le Monstre aan de Supravox/Faital-Karlson (96 dB) te verknopen.
Ik sta met een complete set (dus je hoeft geen voortrap of bron mee te nemen)

LEUK

Zoals al boven aangehaald draai ik met minder dan 3 watt dus jouw aardbeving-schokkend 8 watt vermogen zal meeeeeer dan genoeg zijn.
Zonder gekheid: er zijn een aantal mooi (laag vermogen) transistor-ontwerpen in de wereld en Le Monstre en enkele Pass-ontwerpen behoren tot die groep.

We treffen elkaar wel in Breda en maken aldaar wel een speel-afspraak wie wanneer wat "demonstreert". Graag ook eigen muziek meenemen. Kunnen we mooi van elkaars CD-stapel gebruik maken.
Het blijft wel bij CD's; heb geen phonotrap of platenspelert voor "transport". Jammer, want thuis is dat toch wel de meest gebruikte bron.

Nogmaals: LEUK

Met muzikale groet,
Reinout
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019

Bericht door Shadow »

Ha mooi! :rock:
BUIZERD
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 18:00

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019

Bericht door BUIZERD »

Ha Reinout,

Gaat helemaal goed komen.
Ik neem wel wat cd-tjes mee en natuurlijk die ik van jou te leen heb.
Neem ook voor de zekerheid mijn voorversterkertje mee, altijd handig als er nog iemand wat wil spelen met de Hiraga.

We zien elkaar daar in Breda
Wordt leuk.

Groetsels
Hans
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019

Bericht door hardbats »

Bij deze meld ik mij ook aan!
Ik neem mijn 3d print projectjes mee, de vreemde bescheiden eend in de bijt.
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019

Bericht door avdboom »

Zo, na wat jaartjes afwezigheid op het forum en zelfbouw in de koelkast vrieskist begint er weer wat tijd en ruimte in mijn leven te komen om e.e.a. weer eens op te pakken. Ik heb nog een FedZilla ready to build liggen in onderdelen. Nu nog wat inspiratie en motivatie. Daarmee beloof ik deze keer niets :-# maar ik dacht wel... Hoe beter te beginnen dan met een toffe ZBA meeting met mooie zelfbouw projecten en toffe mensen om het weer te laten tintelen... Ik heb er zin in, zet mij maar op de lijst!

Enige puntje voor mij is vervoer die dag, maar als alles goed loopt spring ik bij RobertD in de auto naar Breda \:D/
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door pvanlingen »

Breda is volgende week al en ik heb me nog niet aangemeld.

Bij deze meld ik mij aan.

Paul.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door Wowly »

Haaaa fijn, kan nog wel wat aanmeldingen gebruiken. Mochten er mensen zijn die twijfelen om wat mee te nemen, gewoon doen!!!! Laat je zeker niet weerhouden door het niveau wat sommigen van de projecten hebben, iedereen die komt is ergens begonnen, en persoonlijk kan ik altijd erg genieten van deze projecten!!!!

Hoe zitten we ondertussen met het bronmateriaal? (Cdspelers, netwerkstreamers, platenspelers etc...)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door ds23man »

Wowly schreef:
Hoe zitten we ondertussen met het bronmateriaal? (Cdspelers, netwerkstreamers, platenspelers etc...)
Zullen we Hans weer de taak geven om de streaming te verzorgen? Eens zou dat toch een keer goed moeten gaan. :mrgreen:

Ik neem zelf geen bronnen mee.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door satefan »

Wowly schreef:
Haaaa fijn, kan nog wel wat aanmeldingen gebruiken. Mochten er mensen zijn die twijfelen om wat mee te nemen, gewoon doen!!!! Laat je zeker niet weerhouden door het niveau wat sommigen van de projecten hebben, iedereen die komt is ergens begonnen, en persoonlijk kan ik altijd erg genieten van deze projecten!!!!

Hoe zitten we ondertussen met het bronmateriaal? (Cdspelers, netwerkstreamers, platenspelers etc...)
Mijn maat komt denk ik ook mee. Dat is op zich geen bronmateriaal echter :rofl:

Ik neem mijn Mac mee met optisch out en een stapel muziek daar op....

groet,

Satefan

PS: Voor de demo van mijn twee-weg heb ik aan een middelgrote ruimte voldoende denk ik!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door hannesie »

Bij de laatste keer bij de AVMN stond het spul met de microserver in een oogwenk klaar, ik ga nu ook nog een 8 poort switch meenemen. De vergelijking met de verschillende voedingen kan makkelijk in een set of tijd.
Ik heb ook nog een voeding van democles die heeft hij opgestuurd, dus een vergelijking is dan mogelijk met de setjes van Meanwell e.d. De RelaiXed VV en 2 X Soekris, en het kan dan ook gekoppeld worden aan de dac van knuisje b.v., eventueel anderen. :-({|=
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door John P »

Ik neem definitief de opmaat luidsprekers mee. Puristische budget speakers, 87dB bij 4 ohm. De impedantie is vlak genoeg voor een buizenbak. Ik laat het aan de hoge heren van het internationale organisatiecomite (Jan) over waar en wanneer deze geplaatst worden. Gelieve echter pas na 11 uur vanwege de reistijd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door OpaBert »

Is er nog een Buizenversterker nodig Wil Mn KT88 monoblokken wel weer mee nemen en Mn PCL86 stereo
Maar ik denk niet dat ik lang kan blijven
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door hannesie »

Nog even voor de duidelijkheid, ik neem mee:
2 Soekris dac's waarvan 1 met streamer/netwerk
1 RelaiXed VV
3 streamer/voedingen
1 ROON server met netwerk faciliteiten/ kabels/switch/ router/access point e.d./tablets /telefoon voor bediening.

Om dan geluid te krijgen nog naar smaak toevoegen:

1 eindversterker
en luidsprekers die dan tevens nog wel een kabeltjes nodig hebben. :kwijl:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door AatV »

Bert61 schreef:
Is er nog een Buizenversterker nodig Wil Mn KT88 monoblokken wel weer mee nemen en Mn PCL86 stereo
Maar ik denk niet dat ik lang kan blijven
Neem aan lang genoeg om je "Russen" mee te nemen? :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving

Bericht door OpaBert »

AatV schreef:
Bert61 schreef:
Is er nog een Buizenversterker nodig Wil Mn KT88 monoblokken wel weer mee nemen en Mn PCL86 stereo
Maar ik denk niet dat ik lang kan blijven
Neem aan lang genoeg om je "Russen" mee te nemen? :mrgreen:

groet,
Aat
Ja die kan ik wel op een plankje plaatsen met een Velleman transitor ding eronder
Hans indien nodig zorg ik voor de versterker met KT88
Zijn er weergevers in tafelblad :lol: met kringen van de Fanta Flesjes :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”