Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Daar moeten wel redelijk hoog rendements speakers aan, mijn Coppers met 80dB komen niet echt in aanmerking denk ik 
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Ik vergeet er nog bij te zetten dat het een kloontje is.
Wat speakers betreft,... Valt het wel mee hoor.
Thuis draai ik met een paar Celestion's 6SL6 Si en dat gaat best goed.
En als het moet kunnen die ook wel mee.
Heb ik nog wel een bron en voorversterker van iemand te leen nodig.
Dus als die beschikbaar gesteld kunnen worden, wordt het toch nog leuk.
Groetsels
Hans
Wat speakers betreft,... Valt het wel mee hoor.
Thuis draai ik met een paar Celestion's 6SL6 Si en dat gaat best goed.
En als het moet kunnen die ook wel mee.
Heb ik nog wel een bron en voorversterker van iemand te leen nodig.
Dus als die beschikbaar gesteld kunnen worden, wordt het toch nog leuk.
Groetsels
Hans
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Vergeet niet dat je in grotere ruimtes draait dan thuis en dat je veel meer vermogen weg stookt, dat heb ik afgelopen jaar in Alphen gemerkt waar m'n CA met meer dan 50W/kanaal gewoon vol open stond de helft van de tijd.
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Alle Hiraga le Monstre is toch een kloon? Een hele fijne versterker maar je moet er i.d.d. wel speakers aan hangen met een rendement van meer da 90 dB met die 8 wattjes.
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Op die zelfbouw Tangband moet het lukken samen met Le monstere ,en welke kloon heeft u.
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Het is een zelfbouw kloontje, had destijds de nodige onderdelen op de plank liggen.
Dus waarom niet een paar pcb-tjes van E-bay halen en lekker knutselen.
Wellicht dat goede vriend Reinout zijn speaker ter beschikking wil stellen voor een uurtje of zo.
Dan ga je nog wat meemaken met die onnozele 8W.
Groetsels
Hans
Dus waarom niet een paar pcb-tjes van E-bay halen en lekker knutselen.
Wellicht dat goede vriend Reinout zijn speaker ter beschikking wil stellen voor een uurtje of zo.
Dan ga je nog wat meemaken met die onnozele 8W.
Groetsels
Hans
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Reinout heeft de boel met 2,7 watt al eens op z'n kop gezet...
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Helemaal goed, want ik neem alleen de luidsprekers mee en heb dus nog een versterker en bron nodig!wol5455 schreef:Op die zelfbouw Tangband moet het lukken samen met Le monstere ,en welke kloon heeft u.
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Kan ook 2 eindtrappen meebrengen als er behoefte is aan wat meer high power versterker vermogen .
Deze zijn mijn Maya 200 van Aspen Amps en de alom bekende Accusound 100 van Thel Audio ( overgenomen van Asterduc) .
Deze zijn mijn Maya 200 van Aspen Amps en de alom bekende Accusound 100 van Thel Audio ( overgenomen van Asterduc) .
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Goedemiddag BUIZERD/Hans,
natuurlijk ben je meer dan welkom om je Le Monstre aan de Supravox/Faital-Karlson (96 dB) te verknopen.
Ik sta met een complete set (dus je hoeft geen voortrap of bron mee te nemen)
LEUK
Zoals al boven aangehaald draai ik met minder dan 3 watt dus jouw aardbeving-schokkend 8 watt vermogen zal meeeeeer dan genoeg zijn.
Zonder gekheid: er zijn een aantal mooi (laag vermogen) transistor-ontwerpen in de wereld en Le Monstre en enkele Pass-ontwerpen behoren tot die groep.
We treffen elkaar wel in Breda en maken aldaar wel een speel-afspraak wie wanneer wat "demonstreert". Graag ook eigen muziek meenemen. Kunnen we mooi van elkaars CD-stapel gebruik maken.
Het blijft wel bij CD's; heb geen phonotrap of platenspelert voor "transport". Jammer, want thuis is dat toch wel de meest gebruikte bron.
Nogmaals: LEUK
Met muzikale groet,
Reinout
natuurlijk ben je meer dan welkom om je Le Monstre aan de Supravox/Faital-Karlson (96 dB) te verknopen.
Ik sta met een complete set (dus je hoeft geen voortrap of bron mee te nemen)
LEUK
Zoals al boven aangehaald draai ik met minder dan 3 watt dus jouw aardbeving-schokkend 8 watt vermogen zal meeeeeer dan genoeg zijn.
Zonder gekheid: er zijn een aantal mooi (laag vermogen) transistor-ontwerpen in de wereld en Le Monstre en enkele Pass-ontwerpen behoren tot die groep.
We treffen elkaar wel in Breda en maken aldaar wel een speel-afspraak wie wanneer wat "demonstreert". Graag ook eigen muziek meenemen. Kunnen we mooi van elkaars CD-stapel gebruik maken.
Het blijft wel bij CD's; heb geen phonotrap of platenspelert voor "transport". Jammer, want thuis is dat toch wel de meest gebruikte bron.
Nogmaals: LEUK
Met muzikale groet,
Reinout
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Ha Reinout,
Gaat helemaal goed komen.
Ik neem wel wat cd-tjes mee en natuurlijk die ik van jou te leen heb.
Neem ook voor de zekerheid mijn voorversterkertje mee, altijd handig als er nog iemand wat wil spelen met de Hiraga.
We zien elkaar daar in Breda
Wordt leuk.
Groetsels
Hans
Gaat helemaal goed komen.
Ik neem wel wat cd-tjes mee en natuurlijk die ik van jou te leen heb.
Neem ook voor de zekerheid mijn voorversterkertje mee, altijd handig als er nog iemand wat wil spelen met de Hiraga.
We zien elkaar daar in Breda
Wordt leuk.
Groetsels
Hans
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Bij deze meld ik mij ook aan!
Ik neem mijn 3d print projectjes mee, de vreemde bescheiden eend in de bijt.
Ik neem mijn 3d print projectjes mee, de vreemde bescheiden eend in de bijt.
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Zo, na wat jaartjes afwezigheid op het forum en zelfbouw in de koelkast vrieskist begint er weer wat tijd en ruimte in mijn leven te komen om e.e.a. weer eens op te pakken. Ik heb nog een FedZilla ready to build liggen in onderdelen. Nu nog wat inspiratie en motivatie. Daarmee beloof ik deze keer niets
maar ik dacht wel... Hoe beter te beginnen dan met een toffe ZBA meeting met mooie zelfbouw projecten en toffe mensen om het weer te laten tintelen... Ik heb er zin in, zet mij maar op de lijst!
Enige puntje voor mij is vervoer die dag, maar als alles goed loopt spring ik bij RobertD in de auto naar Breda
Enige puntje voor mij is vervoer die dag, maar als alles goed loopt spring ik bij RobertD in de auto naar Breda
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Breda is volgende week al en ik heb me nog niet aangemeld.
Bij deze meld ik mij aan.
Paul.
Bij deze meld ik mij aan.
Paul.
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Haaaa fijn, kan nog wel wat aanmeldingen gebruiken. Mochten er mensen zijn die twijfelen om wat mee te nemen, gewoon doen!!!! Laat je zeker niet weerhouden door het niveau wat sommigen van de projecten hebben, iedereen die komt is ergens begonnen, en persoonlijk kan ik altijd erg genieten van deze projecten!!!!
Hoe zitten we ondertussen met het bronmateriaal? (Cdspelers, netwerkstreamers, platenspelers etc...)
Hoe zitten we ondertussen met het bronmateriaal? (Cdspelers, netwerkstreamers, platenspelers etc...)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Zullen we Hans weer de taak geven om de streaming te verzorgen? Eens zou dat toch een keer goed moeten gaan.Wowly schreef:Hoe zitten we ondertussen met het bronmateriaal? (Cdspelers, netwerkstreamers, platenspelers etc...)
Ik neem zelf geen bronnen mee.
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Mijn maat komt denk ik ook mee. Dat is op zich geen bronmateriaal echterWowly schreef:Haaaa fijn, kan nog wel wat aanmeldingen gebruiken. Mochten er mensen zijn die twijfelen om wat mee te nemen, gewoon doen!!!! Laat je zeker niet weerhouden door het niveau wat sommigen van de projecten hebben, iedereen die komt is ergens begonnen, en persoonlijk kan ik altijd erg genieten van deze projecten!!!!
Hoe zitten we ondertussen met het bronmateriaal? (Cdspelers, netwerkstreamers, platenspelers etc...)
Ik neem mijn Mac mee met optisch out en een stapel muziek daar op....
groet,
Satefan
PS: Voor de demo van mijn twee-weg heb ik aan een middelgrote ruimte voldoende denk ik!
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Bij de laatste keer bij de AVMN stond het spul met de microserver in een oogwenk klaar, ik ga nu ook nog een 8 poort switch meenemen. De vergelijking met de verschillende voedingen kan makkelijk in een set of tijd.
Ik heb ook nog een voeding van democles die heeft hij opgestuurd, dus een vergelijking is dan mogelijk met de setjes van Meanwell e.d. De RelaiXed VV en 2 X Soekris, en het kan dan ook gekoppeld worden aan de dac van knuisje b.v., eventueel anderen.
Ik heb ook nog een voeding van democles die heeft hij opgestuurd, dus een vergelijking is dan mogelijk met de setjes van Meanwell e.d. De RelaiXed VV en 2 X Soekris, en het kan dan ook gekoppeld worden aan de dac van knuisje b.v., eventueel anderen.
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Ik neem definitief de opmaat luidsprekers mee. Puristische budget speakers, 87dB bij 4 ohm. De impedantie is vlak genoeg voor een buizenbak. Ik laat het aan de hoge heren van het internationale organisatiecomite (Jan) over waar en wanneer deze geplaatst worden. Gelieve echter pas na 11 uur vanwege de reistijd.
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Is er nog een Buizenversterker nodig Wil Mn KT88 monoblokken wel weer mee nemen en Mn PCL86 stereo
Maar ik denk niet dat ik lang kan blijven
Maar ik denk niet dat ik lang kan blijven
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Nog even voor de duidelijkheid, ik neem mee:
2 Soekris dac's waarvan 1 met streamer/netwerk
1 RelaiXed VV
3 streamer/voedingen
1 ROON server met netwerk faciliteiten/ kabels/switch/ router/access point e.d./tablets /telefoon voor bediening.
Om dan geluid te krijgen nog naar smaak toevoegen:
1 eindversterker
en luidsprekers die dan tevens nog wel een kabeltjes nodig hebben.
2 Soekris dac's waarvan 1 met streamer/netwerk
1 RelaiXed VV
3 streamer/voedingen
1 ROON server met netwerk faciliteiten/ kabels/switch/ router/access point e.d./tablets /telefoon voor bediening.
Om dan geluid te krijgen nog naar smaak toevoegen:
1 eindversterker
en luidsprekers die dan tevens nog wel een kabeltjes nodig hebben.
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Neem aan lang genoeg om je "Russen" mee te nemen?Bert61 schreef:Is er nog een Buizenversterker nodig Wil Mn KT88 monoblokken wel weer mee nemen en Mn PCL86 stereo
Maar ik denk niet dat ik lang kan blijven
groet,
Aat
Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Ja die kan ik wel op een plankje plaatsen met een Velleman transitor ding eronderAatV schreef:Neem aan lang genoeg om je "Russen" mee te nemen?Bert61 schreef:Is er nog een Buizenversterker nodig Wil Mn KT88 monoblokken wel weer mee nemen en Mn PCL86 stereo
Maar ik denk niet dat ik lang kan blijven![]()
groet,
Aat
Hans indien nodig zorg ik voor de versterker met KT88
Zijn er weergevers in tafelblad
