Kalimba schreef:Dank voor de heldere uitleg Henk-Jan.
Ton, Ik vind de poort aan de zijkant ook niet mooi en begrijp goed dat je deze verplaatst. Prachtig die Next monitoren! Nooit spijt van de snelle wisselingen qua kast/ luidsprekers? (ik wil altijd alles houden/ bewaren haha )
Snelle wisselingen...echt mijn ding.....die behuizing van de Next monitor...dat is nu mijn testkast geworden.....
Altijd op zoek naar een nog mooie kast...andere afwerking.
Ik heb nog voor 20 jaar aan fineer op zolder liggen dus ik kan vooruit
Ik loop wel eens een winkel binnen of ben aan het rond zoeken op het internet en dan zie ik iets wat ik mooi vind.
Het duurt dan meestal niet lang voordat de eerste tekeningen en berekeningen in mijn LS boekje staan.
Vaak bedenk ik iets als ik op zaterdag ochtend in de serre zit...ga dan naar de bouwmarkt en soms zitten de speakers er zondagavond al in...heerlijk
Als je eens wist hoeveel bouwwerken nog klaar staan om af te maken....
De inspiratie....deze is al bijna klaar...staat te wachten op de vakantie met de camper
Word wel met Wenge en Esdoorn (geen Alu)
Versie 2...ook al aan gewerkt...deze word Kersen met esdoorn streepjes
Versie 3...is een stuk groter en zou de volgende DXT Nexus kunnen worden
Alle 3 dus met buigtriplex en eigen gemaakte buig MDF....ronde vormen ipv rechthoeken...een keer wat anders.
Gezien de history duurt het 3 tot 4 bouwvormen voordat ik ze met rust laat
Voordeel als je 5 verschillende setjes hebt....altijd wel eentje die een nieuwe huisje nodig heeft.
Zonder gekheid....mijn hersenen moeten druk bezig zijn...mijn handen doen het werk...en dan heb ik rust.
Ontspanning heet dat en dit is het enigste wat bij mij werkt.