De eerste laag Osmo zit er op en ik vind het echt Wauw!
Dank naar Maarten voor het advies en de foto's van de Galactica's.
En bericht gekregen dat deze week de trafokernen binnen gaan komen. Dan kan ik aan de slag met de filters.
De "solder tag" / weerstandbordje Kan ik bij de plaatselijke elektronica boer Stevab halen dus dat scheelt een hoop geld aan verzendkosten
Net de 2de en dus laatste laag aangebracht na licht opschuren. Misschien morgen nog met een super fijne korrel spiegelglad schuren en dan kan dit weekend alles er in
Het filter zal nog even een puzzel worden om dit uiteindelijk in een bescheiden bak te krijgen.
Ik zal het eerst (toch) met kroonsteentjes doen op een stuk MDF totdat ik uit ge-experimenteert ben met de upgrades.
Het filter zal nog even een puzzel worden om dit uiteindelijk in een bescheiden bak te krijgen.
Ik zal het eerst (toch) met kroonsteentjes doen op een stuk MDF totdat ik uit ge-experimenteert ben met de upgrades.
Een plaatje:
Zou het filter ook lekker op 3 aparte plankjes maken: Voor ieder kanaal een aparte! Overigens kun je ook prima "hard wired" de losse componenten direct aan elkaar solderen.
Het moet uiteindelijk allemaal in een deels doorzichtige kast komen met een zwart plexiglazen printplaat die ik bij Kees/ Audiomaniacs zal laten maken. Een deel ga ik upgraden (copper caps op het hoog en een aantal wax spoelen) maar voor nu even niet solderen en los op een plank. Kroonsteentjes werken ook wat sneller met het vergelijken van de componenten die ik nog ga aanschaffen.
@Ray 2 plexiglas printplaten is misschien wel een idee mocht ik later willen veranderen om ze achter de luidsprekers te kunnen leggen.
Hoe is dat eigenlijk in de oorspronkelijke exemplaren gedaan, alles in de kast gepropt ?
Overigens was er vroegâh ook een band genaamd Southern Death Cult.
Links op de foto is de versie die ik bouw van Speaker & Co. Filter onderin (uitneembare bodemplaat) en de trafokern op de achterkant van de middenkamer. Mid heeft ook iets meer ademruimte. Rechts de Hobby hifi versie met uitneembare achterwand en filter bovenin achter de tweeter en trafokern ook op de achterwand van de middenkamer.
De kasten zijn klaar! En spelend met het basis filter op een 2x 35 watt Rotel (De Accuphase staat in onderhoud). M'n mond viel gelijk weer open van verbazing toen daar de stem van Diana Krall klonk. Zo'n ongelooflijk realistische afbeelding en kan niet meer stoppen met luisteren.
Ook veel nieuwe details die ineens opvallen zoals korte adem aanloop bij Edward Elgar (zie youtube link). En ook met zwaar snel werk van Entombed blijft het als een huis overeind staan met die zo bijzondere realistische stage. En zoveel meer maar ga weer terug naar de luisterplek
Een paar eerste foto's:
Bijlagen
Filter opstelling is tijdelijk. Na de upgrades komt er een mooie kast.