Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl

Bericht door motoindo »

Laatst gewijzigd door motoindo op zo 01 dec 2024, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: StarBass / ClingOn test drivers

Bericht door Pjotr »

Een erg leuke review! Chapeau C&C :rock:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: StarBass / ClingOn test drivers

Bericht door pappaleo »

Goede review, en terecht :goedzo:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Review van Little/One op hifi.nl

Bericht door VintageHarry »

Prima review voor deze fijne speakers! :)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Review van Little/One op hifi.nl

Bericht door Shadow »

Goed werk :rock:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Review van Little/One op hifi.nl

Bericht door Shadow »

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Review van Little/One op hifi.nl

Bericht door Leeuwarden »

Gaaf! :rock:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Review van Little/One op hifi.nl

Bericht door Pjotr »

En zo is dat :rock:
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl

Bericht door motoindo »

Dank mannen, heb de draad naam aangepast :dank:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl

Bericht door Walt »

Mooie review!
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl

Bericht door VintageHarry »

Mooi resultaat, Chris! :)
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl

Bericht door pappaleo »

Mooi man :goedzo:
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2439
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl

Bericht door timpert »

Mooie reviews, en zeker verdiend!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl

Bericht door Leeuwarden »

Genoeg veren in de poepert voor nu.
Nu even een fijne vloerstaander fabrieken: Sky/Scraper 8)
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl

Bericht door motoindo »

Nu even een fijne vloerstaander fabrieken: Sky/Scraper 8)
Ja, was al begonnen met iets maar zit nog te prakkezeren over de kastvorm want deze protos uit hier eerder getoonde kasten hebben een waf die aardig richting de -1 gaat.

De ontwikkeling van de sky/scraper (leuk 8)) versterker module verloopt voorspoedig, het tweede proto doet het al erg fijn en het verrast mij nog iedere keer waar 4 stuks tpa3116 in pbtl aan ieder een eigen woofertje toe instaat zijn. Ik had ze in Hengelo nog serie/parallel aan een Grown/Up BMH3D module en vond dat al overtuigend maar aan dit geknoopt gaat het allemaal weer stapjes verder.
4BMH6D.photo.0.jpg

Qua kast ben ik er nog niet uit, wil de 4 woofers wel met de magneetjes tegen elkaar zetten om de kast rustig te houden maar ben er nog niet uit of ik dat aan de voor & achterzijde doe of links en rechts. Weet ook nog niet welke woofers ik ga gebruiken anders dat het weer 8 inch modellen worden. Qua mid/hoog gaat de voorkeur uit naar of een Joppostaat of een coaxial waarbij deze Celestion vooral ook door zijn vorm tot mijn verbeelding spreekt, vraag alleen is of die gezien zijn PA achtergrond (denk resolutie) bruikbaar is in de huiskamer.
Laatst gewijzigd door motoindo op ma 02 dec 2024, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl

Bericht door hardbats »

Een beetje Kef ls60 achtig?
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl

Bericht door motoindo »

Yup, zowiezo een rank smal ding om de vrouwen in ons midden tevreden te houden. Lelijke lompe kasten zijn er genoeg en vind die LS60 wel een snoepje voor het oog.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl

Bericht door hardbats »

Ben reuze benieuwd hoe dat uit pakt, maar dat is misschien voor een ander topic? :wink:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl

Bericht door Pjotr »

Zeker goed voor een nieuw bouwtopic! Een Joppostaat of een coax is geen vergelijk w.b. detail en resolutie. Twee heel verschillende typen weergave. Coaxen zijn leuk maar het blijven op dat vlak compromisdingen. En dat hoor je. Een elektrostaat als dipool i.c.m. cone woofer in een CB blijft ook lastig, al moet je met een DSP wel een heel eind kunnen komen. Of de elektrostaat in een CB stoppen. En dat kan zeker mooi rank!
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl

Bericht door motoindo »

Als het ontwerp eenmaal vast staat is een apart topic wel fijn denk ik maar voorlopig is het voornamelijk een fantasie festijn 8)
bmh3d.fp.2024.0.png
Dit is zoals het module frontje er nu nog uitziet maar afhankelijk van hoe diep de bass drivers zijn is een portrait versie misschien leuker.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl

Bericht door John P »

Deze Celestion TFX-0615 wordt goed getest: https://hifi-selbstbau.de/index.php/hsb ... Rpb24iXQ==
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl

Bericht door motoindo »

Pjotr schreef: ma 02 dec 2024, 11:37
Een Joppostaat of een coax is geen vergelijk w.b. detail en resolutie. Twee heel verschillende typen weergave. Coaxen zijn leuk maar het blijven op dat vlak compromisdingen. En dat hoor je. Een elektrostaat als dipool i.c.m. cone woofer in een CB blijft ook lastig, al moet je met een DSP wel een heel eind kunnen komen. Of de elektrostaat in een CB stoppen. En dat kan zeker mooi rank!
De cone + joppostaat heeft zeker potentie maar inderdaad luistert de keuze van cone driver in dat geval erg nauw zoals ook te horen was met eerdere tests, deze in combi met een grown/up woofer kwam een heel eind maar latere tests met een kleine combi met twee 5 inch polypropylene woofs mistte duidelijk een stuk aansluiting
SAOB.BMH3D.2024.1.png
John P schreef: ma 02 dec 2024, 11:43
Deze Celestion TFX-0615 wordt goed getest: https://hifi-selbstbau.de/index.php/hsb ... Rpb24iXQ==
ah dank :relax: die ga ik ff lezen.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl

Bericht door TTS »

Mogelijk dat i.h.k.v. de WAF, de naam First/Love toch wat pittige gesprekken zal opleveren....
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl

Bericht door motoindo »

TTS schreef: ma 02 dec 2024, 12:39
Mogelijk dat i.h.k.v. de WAF, de naam First/Love toch wat pittige gesprekken zal opleveren....
Moet wel meer uitgelegd worden dan Little/One en Grown/Up inderdaad maar qua je eerste liefde niet heel controversieel toch ?
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl

Bericht door TTS »

Moet wel meer uitgelegd worden dan Little/One en Grown/Up inderdaad maar qua je eerste liefde niet heel controversieel toch ?
Denk dat de meesten hier hem wel invoelen... Een beetje controverse is me niet vreemd hoor. Stir up the masses :-)

In een ver verleden wel eens dat kleintje Philips mfb gehoord. Viel me toen al op inderdaad.
Ik had ooit een prima setje 30cm mfb woofers, maar verkocht.... Nu een beetje spijt van....
Plaats reactie