Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
Confused
In het artikel van Ruud Janssen over upgrade Quad 303 op de site van Quadrevisie staat:
Om de stroombegrenzing van de 303 een factor 2 keer hoger te leggen moeten per kanaal de 1S920 diodes MR105 en MR106 worden vervangen voor elk 3 in serie geschakelde 1N4148 diodes. Let hier goed op dat de anodes van de diodes aan de kathodes komen en de drie in een rij goed om in de schakeling worden gesoldeerd. De ongeveer 2,5 ampère stroombegrenzing in de belasting wordt door deze ingreep ongeveer 5 A maximaal.
IS920 dus vervangen door 1N4148.
Op de site van Dada electronics staat bij de upgrade van de Quad 50E :
IS920 vervangen door 1N400X (geeft Anne ook aan).
IS922 vervangen door 1N4148.
Wat is wijsheid??
Groet van Bert
In het artikel van Ruud Janssen over upgrade Quad 303 op de site van Quadrevisie staat:
Om de stroombegrenzing van de 303 een factor 2 keer hoger te leggen moeten per kanaal de 1S920 diodes MR105 en MR106 worden vervangen voor elk 3 in serie geschakelde 1N4148 diodes. Let hier goed op dat de anodes van de diodes aan de kathodes komen en de drie in een rij goed om in de schakeling worden gesoldeerd. De ongeveer 2,5 ampère stroombegrenzing in de belasting wordt door deze ingreep ongeveer 5 A maximaal.
IS920 dus vervangen door 1N4148.
Op de site van Dada electronics staat bij de upgrade van de Quad 50E :
IS920 vervangen door 1N400X (geeft Anne ook aan).
IS922 vervangen door 1N4148.
Wat is wijsheid??
Groet van Bert
Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
Bij de 50E is er geen sprake van stroombegrenzen, komt dan ook niet in aanmerking.
De diodes tussen basis-emitter eindtorren voorkomen dat de max -Vbe niet overschreden wordt, mag best 1N4001, komt nauwelijks spanning over.
De diodes vanuit de collector-UGT verbinding krijgen tot meer dan dubbele voedingsspanning te verduren. Is wel binnen de 1N4148 spec's maar ik had de BAV19 voorgesteld, mag 120volt hebben, voor wat meer speling.
Anne
De diodes tussen basis-emitter eindtorren voorkomen dat de max -Vbe niet overschreden wordt, mag best 1N4001, komt nauwelijks spanning over.
De diodes vanuit de collector-UGT verbinding krijgen tot meer dan dubbele voedingsspanning te verduren. Is wel binnen de 1N4148 spec's maar ik had de BAV19 voorgesteld, mag 120volt hebben, voor wat meer speling.
Anne
Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
Bedankt Anne!!
heel langzaam aan gaat het kwartje te vallen
,
BAV 19 had ik gezien, maar niet in het assortiment van Farnell, daarom zocht ik naar alternatief!
Groet van Bert
heel langzaam aan gaat het kwartje te vallen
BAV 19 had ik gezien, maar niet in het assortiment van Farnell, daarom zocht ik naar alternatief!
Groet van Bert
Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
Die BAV19 hoor bij een rijtje 19-20-21 met oplopende max sperspanning, zijn alle drie te gebruiken.Apeldoorn schreef:BAV 19 had ik gezien, maar niet in het assortiment van Farnell, daarom zocht ik naar alternatief!
Eigenlijk elke capaciteits-arme diode van boven 100V kan, erg veel stroom is daar niet nodig.
Evt zelfs een UF4003 en hoger.
Anne
Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
Vraagje, kan ik de ingang condensator van 0.68u vervangen door 1u, dit ivm rastermaat van 5mm op de print?
Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
Geen bezwaar, misschien wel beterApeldoorn schreef:Vraagje, kan ik de ingang condensator van 0.68u vervangen door 1u, dit ivm rastermaat van 5mm op de print?
Anne
Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
WOW, bedankt voor de snelle reactie Anne, kan ik verder met bestellijst maken.
Bestellen, het minst leuke gedeelte, sommige onderdelen heeft Conrad niet in het assortiment, kom je uit bij Farnell, maar die heeft de BAV19 bv weer niet, kom je uit bij RS-online etc. etc.
Oja en het is ook nog eens slecht voor de bankrekening
Kun je nu wel of niet bestellen bij EOO, op de site staat dat er geen bestellingen meer worden aangenomen!
Groet van Bert.
Bestellen, het minst leuke gedeelte, sommige onderdelen heeft Conrad niet in het assortiment, kom je uit bij Farnell, maar die heeft de BAV19 bv weer niet, kom je uit bij RS-online etc. etc.
Kun je nu wel of niet bestellen bij EOO, op de site staat dat er geen bestellingen meer worden aangenomen!
Groet van Bert.
Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
Farnell heeft wel de BAV21. Iszelfde met hogere V_br.
Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
Bij Eoo kun je nog wel bestellen, maar per mail. Niet via de webwinkel.
Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
BD139 toch geen goed idee voor BC125 en 142 (pootjes te dik voor de printgaten) dus dan toch maar de door Anne voorgestelde 2N1613 en 1711 bestellen via Ali, zal wel even duren dus voordat het draadje verder gaat. Ondertussen maar een ander project beginnen 
Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
De 2N1711 65cent bij EOO, kan ook ipv de 2N1613.
Als het zo gaat als weleer, vandaag besteld morgen in de bus.
Anne
Als het zo gaat als weleer, vandaag besteld morgen in de bus.
Anne
Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
Kijk daar word ik blij van, bedankt Anne!
Maar.................... waarom zijn er zoveel verschillende transistoren??
Als ik bv op alltransistors.com kijk staan er voor 2N1711 >10 equivalenten aangegeven.
Groet van Bert
Maar.................... waarom zijn er zoveel verschillende transistoren??
Als ik bv op alltransistors.com kijk staan er voor 2N1711 >10 equivalenten aangegeven.
Groet van Bert
Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
Omdat er zoveel verschillende toepassingen zijn en om dat er veel verschillende fabrikantenApeldoorn schreef:Kijk daar word ik blij van, bedankt Anne!
Maar.................... waarom zijn er zoveel verschillende transistoren??
Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
De 2N2222 zit ineen TO-18 huis, wat klein hier.
In die serie zit ook de 2N2218 en 2N2219 (allemaal TI) wel in TO-5/TO39 maar max 40V, ook wat te weinig.
Die 1613 en 1711 ken ik, had er een heleboel van (zijn er nog als m'n neef ze niet heeft weggemieterd), vandaar.
Anne
In die serie zit ook de 2N2218 en 2N2219 (allemaal TI) wel in TO-5/TO39 maar max 40V, ook wat te weinig.
Die 1613 en 1711 ken ik, had er een heleboel van (zijn er nog als m'n neef ze niet heeft weggemieterd), vandaar.
Anne
Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
Dat is wel V_ceo met open base. De 2N2219A mag normaliter, dus met aangesloten basis 75V hebben. Maar goed de 1613/1711 kan ook. Heb ik veel in Quad 303 achtige versterkers gebruikt.Ah!buis schreef:De 2N2222 zit ineen TO-18 huis, wat klein hier.
In die serie zit ook de 2N2218 en 2N2219 (allemaal TI) wel in TO-5/TO39 maar max 40V, ook wat te weinig.
Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
Pjotr schreef:Omdat er zoveel verschillende toepassingen zijn en om dat er veel verschillende fabrikantenApeldoorn schreef:Kijk daar word ik blij van, bedankt Anne!
Maar.................... waarom zijn er zoveel verschillende transistoren??zijnwaren en omdat ze ook steeds beter werden. Alhoewel een 2N2222 een ware Mohikaan is die vanaf begin jaren '60 al gemaakt wordt en nog steeds in productie is. Naar verluidt ook de eerste transistor die op de maan geweest is![]()
Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
Gisteravond een mailtje naar EOO, met mijn bestelling, vanochtend al een mailtje terug. Helaas kun je niet meer met Ideal betalen
Bedrag inmiddels per bank overgemaakt maar het zal dus wel na het weekend worden voor ik de spullen in huis heb.
Wel een fijne site om te bestellen overigens, werkt vele malen beter en sneller dan Conrad!
Straks maar eens een nieuw draadje openen om de tijd te doden
bedoeld om me verder te verdiepen in Eagle
Groet van Bert.
Bedrag inmiddels per bank overgemaakt maar het zal dus wel na het weekend worden voor ik de spullen in huis heb.
Wel een fijne site om te bestellen overigens, werkt vele malen beter en sneller dan Conrad!
Straks maar eens een nieuw draadje openen om de tijd te doden
Groet van Bert.
Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
Daar over hebben we hier een heel (langApeldoorn schreef:Straks maar eens een nieuw draadje openen om de tijd te dodenbedoeld om me verder te verdiepen in Eagle
![]()
Anne
