DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door hannesie »

Ben dan benieuwd, zou het wel willen vergelijken.
Dat is dan wat moeizamer met die afstand. 8-[
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door toetertje »

Even een vraagje tussendoor. Ik heb nog een zak kleine condensatoren en wat gaatjesprint.
Is het leuk en zinvol om zo'n print vol te gooien met die condensatoren, en te gebruiken als buffer voor het een of ander?
Of is dat alleen bezigheidstherapie?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door democles »

Je kunt het proberen,zolang het geen elco,s zijn maar filmcondensatoren en in ieder geval totaal >100uF.
Zo ben ik ook gaan experimenteren.

En jawel,je bent dan leuk bezig :lol:
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door 3kes »

Klinkt het met de LT anders dan met een Salas voeding? Vanavond toevallig een voedingsprint met kicad gemaakt en meteen maar besteld bij de Chinees. Ben benieuwd.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door toetertje »

democles schreef:
Je kunt het proberen,zolang het geen elco,s zijn maar filmcondensatoren en in ieder geval totaal >100uF.
Zo ben ik ook gaan experimenteren.

En jawel,je bent dan leuk bezig :lol:
Heh bah, het zijn gewoon elco's. Maar wel 100µf per stuk. :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door democles »

@3kes

Mooi dat je zelf wat geprobeerd hebt :goedzo: :goedzo:

Al doende leer je,en de weg is.................. :mrgreen:

Een Salas is mooi voor het specifiek voeden van onderdelen in een schakeling.
Een LT voeding is mooi als je gedwongen bent om een gehele schakeling te voeden.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door democles »

@ Hans

De laatste print is nog te vers moet nog even.

Daarna kan ik het wel opsturen als jij het maar weer terugstuurt.

Een beetje feedback is altijd goed.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door hannesie »

:rofl: Je loopt dan wel het gevaar dat ik het zo goed vindt dat ik hem niet terug stuur.

Maar inderdaad , ik kan mij voorstellen dat we iets dergelijks doen, lijkt mij wel spannend.

Maar ik zou ook dan je de arbeid kunnen betalen, uiteraard met de materiaal en bezorgkosten, ik ben wel heel nieuwsgierig altijd om dit soort dingen te onderzoeken, en...........of ik het hoor!!!

Ik sprak dan afgelopen zaterdag Bruno Putzeys, en fronste zijn wenkbrauwen toen ik het over voedingen had in de streamer e.d. , maar het gezicht klaarde op toen ik aangaf dat het bij de DAC's wel meer impact gaf. :mrgreen: :rofl:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door democles »

Niks kwa arbeid?
Gewoon ik stuur op en jij stuurt terug.
Als je uitgefreubeld bent :lol:
Laatst gewijzigd door democles op ma 18 mar 2019, 0:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door hannesie »

Maar inderdaad , ik kan mij voorstellen dat we iets dergelijks doen, lijkt mij wel spannend.

Maar ik zou ook dan je de arbeid kunnen betalen
, uiteraard met de materiaal en bezorgkosten, ik ben wel heel nieuwsgierig altijd om dit soort dingen te onderzoeken, en...........of ik het hoor!!!

Ik sprak dan afgelopen zaterdag Bruno Putzeys, en fronste zijn wenkbrauwen toen ik het over voedingen had in de streamer e.d. , maar het gezicht klaarde op toen ik aangaf dat het bij de DAC's wel meer impact gaf. :mrgreen: :rofl:
Wel blijven opletten chef...................!!! :rofl: :rofl: :rofl:

The ground is on the my backside , oftewel lekkere muziek om heel relaxed te beoordelen. :kwijl:
grd.JPG
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door 3kes »

democles schreef:
@3kes

Mooi dat je zelf wat geprobeerd hebt :goedzo: :goedzo:

Al doende leer je,en de weg is.................. :mrgreen:

Een Salas is mooi voor het specifiek voeden van onderdelen in een schakeling.
Een LT voeding is mooi als je gedwongen bent om een gehele schakeling te voeden.
Maar uiteraard, dat is deel van de hobby lijkt mij ;)

Zal hier eens wat testjes uitvoeren met de verschillende voedingen. Voor de streamertjes pak ik meestal een LT1084 voeding, werkt uitstekend.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door democles »

Tja,dan staat er nog een windmolen :-k
Don Quichot .jpg
Don Quichot .jpg (19.94 KiB) 667 keer bekeken
Mijn laatste (ja zal wel :wink: ) ontwerp 5v voeding met extra mayo. :lol:
ESS voeding 5v.JPG


Aanvallen en bouwen dat ding :rock:

Printje al gefabriekt,nog even wachten op wat onderdeeltjes en dan gaan we weer los, :lol:
last.jpg
Even een test of het wat uit maakt t.o.v. de dikke MKP dingen.
Kwa budget maakt het niet veel uit maar kwa ruimte wel.

Tot nu toe is mijn test met de dikke MKP condensatoren me niet tegen gevallen.

Later.............. :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door hannesie »

Het ziet er in ieder geval spannend uit, dadelijk de spanning erop.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door democles »

Nee, dag of 2 schat ik.

Ondertussen verder geluisterd naar de Khadas dac met de al gemaakte voedingen. :D
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door 3kes »

Zat laatst te pielen met 3,3v shunt voeding (zoals gebruikt in de Dac End). Ik kreeg dat ding niet lekker aan de praat. Uiteindelijk maar vervangen door een Hongkong lt3042 bordje.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door democles »

DAC end gebruikt 5v shunt,s!!, 3,3v gaat je niet lukken met die dingen, moet toch echt ander schema!
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door 3kes »

klopt:
Bijlagen
FFE88B2C-6D83-4050-A4D6-2A6E299D27FE.jpeg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door democles »

Misschien dat dit helpt.
Zo bouw ik ze voor 3,3v.
111234.jpg
Waarom werkte het niet bij jouw ?
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door 3kes »

Heb de pcb nog niet gesloopt dus ga deze veranderingen uitproberen. Bij het origineel wordt R1 kokend heet en is de uitgangsspanning niet stabiel.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door democles »

Let op gebruik andere FET ! (IRFP9240)

Wordt R1 te warm dan trek je te veel mA.

Doven de Led,s ook? dan weet je dat R1 te groot is :D

Let op heb 500mA door deze schakeling gejaagd, is echt veel hier voor, wordt alles lekker warm :lol:

100/200mA max!! probeer 15R (2x33R parallel) voor R1 of kleiner als de LED,s doven.

Maar eerst kijken of je een stabiele 3,3v hebt O:)
Laatst gewijzigd door democles op wo 24 apr 2019, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door 3kes »

R1 heb ik gewisseld met verschillende waarden maar het probleem bleef. De schakeling achter de voeding vraagt bijna niets, daar zit het probleem niet in ieder geval.

Zo even de print verbouwen, ik laat het weten.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door 3kes »

Bingo! Nog geen belasting aan gehangen maar de voortekenen zijn goed! De 10R weerstand zat al in m’n ontwerpje zag ik en door de irfp9240 ipv de irf9540 valt er 2v minder over R1. Geen warmte probleem meer dus.
Bijlagen
B22D6354-1CAC-434B-9FA6-68AC1816D0E2.jpeg
42D83FBD-23B2-43DA-87D0-76D9E87C400E.jpeg
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door 3kes »

Ook het originele trafotje kan ik nu weer gebruiken. Deze werd natuurlijk ook ernstig warm.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door democles »

=D> =D> =D>
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door democles »

Vanavond,DHL aan de deur met de rest van de onderdelen \:D/

De boel in elkaar gezet en getest,die doet het :yeah:

Morgen testen met wat digitale stroomslurpers er aan......... :mrgreen:
Bijlagen
1.jpg
3.jpg
2.jpg
4.jpg
5.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”