Dat is dan wat moeizamer met die afstand.
DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Moderator: Beheerdersteam
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Ben dan benieuwd, zou het wel willen vergelijken.
Dat is dan wat moeizamer met die afstand.
Dat is dan wat moeizamer met die afstand.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Even een vraagje tussendoor. Ik heb nog een zak kleine condensatoren en wat gaatjesprint.
Is het leuk en zinvol om zo'n print vol te gooien met die condensatoren, en te gebruiken als buffer voor het een of ander?
Of is dat alleen bezigheidstherapie?
Is het leuk en zinvol om zo'n print vol te gooien met die condensatoren, en te gebruiken als buffer voor het een of ander?
Of is dat alleen bezigheidstherapie?
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Je kunt het proberen,zolang het geen elco,s zijn maar filmcondensatoren en in ieder geval totaal >100uF.
Zo ben ik ook gaan experimenteren.
En jawel,je bent dan leuk bezig
Zo ben ik ook gaan experimenteren.
En jawel,je bent dan leuk bezig
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Klinkt het met de LT anders dan met een Salas voeding? Vanavond toevallig een voedingsprint met kicad gemaakt en meteen maar besteld bij de Chinees. Ben benieuwd.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Heh bah, het zijn gewoon elco's. Maar wel 100µf per stuk.democles schreef:Je kunt het proberen,zolang het geen elco,s zijn maar filmcondensatoren en in ieder geval totaal >100uF.
Zo ben ik ook gaan experimenteren.
En jawel,je bent dan leuk bezig
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
@3kes
Mooi dat je zelf wat geprobeerd hebt
Al doende leer je,en de weg is..................
Een Salas is mooi voor het specifiek voeden van onderdelen in een schakeling.
Een LT voeding is mooi als je gedwongen bent om een gehele schakeling te voeden.
Mooi dat je zelf wat geprobeerd hebt
Al doende leer je,en de weg is..................
Een Salas is mooi voor het specifiek voeden van onderdelen in een schakeling.
Een LT voeding is mooi als je gedwongen bent om een gehele schakeling te voeden.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
@ Hans
De laatste print is nog te vers moet nog even.
Daarna kan ik het wel opsturen als jij het maar weer terugstuurt.
Een beetje feedback is altijd goed.
De laatste print is nog te vers moet nog even.
Daarna kan ik het wel opsturen als jij het maar weer terugstuurt.
Een beetje feedback is altijd goed.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Maar inderdaad , ik kan mij voorstellen dat we iets dergelijks doen, lijkt mij wel spannend.
Maar ik zou ook dan je de arbeid kunnen betalen, uiteraard met de materiaal en bezorgkosten, ik ben wel heel nieuwsgierig altijd om dit soort dingen te onderzoeken, en...........of ik het hoor!!!
Ik sprak dan afgelopen zaterdag Bruno Putzeys, en fronste zijn wenkbrauwen toen ik het over voedingen had in de streamer e.d. , maar het gezicht klaarde op toen ik aangaf dat het bij de DAC's wel meer impact gaf.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Wel blijven opletten chef...................!!!Maar inderdaad , ik kan mij voorstellen dat we iets dergelijks doen, lijkt mij wel spannend.
Maar ik zou ook dan je de arbeid kunnen betalen, uiteraard met de materiaal en bezorgkosten, ik ben wel heel nieuwsgierig altijd om dit soort dingen te onderzoeken, en...........of ik het hoor!!!
Ik sprak dan afgelopen zaterdag Bruno Putzeys, en fronste zijn wenkbrauwen toen ik het over voedingen had in de streamer e.d. , maar het gezicht klaarde op toen ik aangaf dat het bij de DAC's wel meer impact gaf.![]()
The ground is on the my backside , oftewel lekkere muziek om heel relaxed te beoordelen.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Maar uiteraard, dat is deel van de hobby lijkt mijdemocles schreef:@3kes
Mooi dat je zelf wat geprobeerd hebt![]()
![]()
Al doende leer je,en de weg is..................
Een Salas is mooi voor het specifiek voeden van onderdelen in een schakeling.
Een LT voeding is mooi als je gedwongen bent om een gehele schakeling te voeden.
Zal hier eens wat testjes uitvoeren met de verschillende voedingen. Voor de streamertjes pak ik meestal een LT1084 voeding, werkt uitstekend.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Tja,dan staat er nog een windmolen
Mijn laatste (ja zal wel
) ontwerp 5v voeding met extra mayo.
Aanvallen en bouwen dat ding
Printje al gefabriekt,nog even wachten op wat onderdeeltjes en dan gaan we weer los,
Even een test of het wat uit maakt t.o.v. de dikke MKP dingen.
Kwa budget maakt het niet veel uit maar kwa ruimte wel.
Tot nu toe is mijn test met de dikke MKP condensatoren me niet tegen gevallen.
Later..............
Mijn laatste (ja zal wel
Aanvallen en bouwen dat ding
Printje al gefabriekt,nog even wachten op wat onderdeeltjes en dan gaan we weer los,
Even een test of het wat uit maakt t.o.v. de dikke MKP dingen.
Kwa budget maakt het niet veel uit maar kwa ruimte wel.
Tot nu toe is mijn test met de dikke MKP condensatoren me niet tegen gevallen.
Later..............
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Het ziet er in ieder geval spannend uit, dadelijk de spanning erop.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Nee, dag of 2 schat ik.
Ondertussen verder geluisterd naar de Khadas dac met de al gemaakte voedingen.
Ondertussen verder geluisterd naar de Khadas dac met de al gemaakte voedingen.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Zat laatst te pielen met 3,3v shunt voeding (zoals gebruikt in de Dac End). Ik kreeg dat ding niet lekker aan de praat. Uiteindelijk maar vervangen door een Hongkong lt3042 bordje.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
DAC end gebruikt 5v shunt,s!!, 3,3v gaat je niet lukken met die dingen, moet toch echt ander schema!
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Misschien dat dit helpt.
Zo bouw ik ze voor 3,3v.
Waarom werkte het niet bij jouw ?
Zo bouw ik ze voor 3,3v.
Waarom werkte het niet bij jouw ?
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Heb de pcb nog niet gesloopt dus ga deze veranderingen uitproberen. Bij het origineel wordt R1 kokend heet en is de uitgangsspanning niet stabiel.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Let op gebruik andere FET ! (IRFP9240)
Wordt R1 te warm dan trek je te veel mA.
Doven de Led,s ook? dan weet je dat R1 te groot is
Let op heb 500mA door deze schakeling gejaagd, is echt veel hier voor, wordt alles lekker warm
100/200mA max!! probeer 15R (2x33R parallel) voor R1 of kleiner als de LED,s doven.
Maar eerst kijken of je een stabiele 3,3v hebt
Wordt R1 te warm dan trek je te veel mA.
Doven de Led,s ook? dan weet je dat R1 te groot is
Let op heb 500mA door deze schakeling gejaagd, is echt veel hier voor, wordt alles lekker warm
100/200mA max!! probeer 15R (2x33R parallel) voor R1 of kleiner als de LED,s doven.
Maar eerst kijken of je een stabiele 3,3v hebt
Laatst gewijzigd door democles op wo 24 apr 2019, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
R1 heb ik gewisseld met verschillende waarden maar het probleem bleef. De schakeling achter de voeding vraagt bijna niets, daar zit het probleem niet in ieder geval.
Zo even de print verbouwen, ik laat het weten.
Zo even de print verbouwen, ik laat het weten.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Bingo! Nog geen belasting aan gehangen maar de voortekenen zijn goed! De 10R weerstand zat al in m’n ontwerpje zag ik en door de irfp9240 ipv de irf9540 valt er 2v minder over R1. Geen warmte probleem meer dus.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Ook het originele trafotje kan ik nu weer gebruiken. Deze werd natuurlijk ook ernstig warm.
Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M
Vanavond,DHL aan de deur met de rest van de onderdelen
De boel in elkaar gezet en getest,die doet het
Morgen testen met wat digitale stroomslurpers er aan.........
De boel in elkaar gezet en getest,die doet het
Morgen testen met wat digitale stroomslurpers er aan.........
