DIY C1 with a twist
Moderator: Beheerdersteam
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: DIY C1 with a twist
'T begint een beetje off-topic te raken zo, maar Leon, welke versterker gebruikte je voordat je de Jungson kocht?
Re: DIY C1 with a twist
Tja, versterkers wisselen kan wat makkelijker als je luisterruimte verhuizen/wisselen.
Vanmiddag nog mee gemaakt in Hilversum, Demo Manger en Mola Mola, dat een ruimte met 30 man de luidsprekers veranderden in matige weergevers, en na de pauze, waar iedereen stond te kletsen in de naastgelegen ruimte, hoe dat nu kon, was inmiddels de weergave dusdanig verbeterd, en niemand die het in de gaten had, dat de oorzaak hun eigen aanwezigheid was.
Dus de ruimte heeft zeker enorme invloed op het beleven en ervaren van de weergave.
Destijds was dhr. H ven Hessen (Transtec) bekend om zijn uitspraak omtrent de invloed van de ruimte,
oftewel als de ruimte niet goed is, vergeet het dan maar.

Vanmiddag nog mee gemaakt in Hilversum, Demo Manger en Mola Mola, dat een ruimte met 30 man de luidsprekers veranderden in matige weergevers, en na de pauze, waar iedereen stond te kletsen in de naastgelegen ruimte, hoe dat nu kon, was inmiddels de weergave dusdanig verbeterd, en niemand die het in de gaten had, dat de oorzaak hun eigen aanwezigheid was.
Dus de ruimte heeft zeker enorme invloed op het beleven en ervaren van de weergave.
Destijds was dhr. H ven Hessen (Transtec) bekend om zijn uitspraak omtrent de invloed van de ruimte,
oftewel als de ruimte niet goed is, vergeet het dan maar.
Re: DIY C1 with a twist
Ik heb les gehad van mijnheer Rinsma uit Lippenhuizen; bron > versterker > luidsprekers.leonidas schreef:Ook is "synergie" , tussen versterker en speakers , een onderschat fenomeen.
Re: DIY C1 with a twist
Normaal , in de bouwakoestiek , iedere aangeklede volwassene is 1/3 vierkante meter "open raam" .
Dus bij 30 mensen gaat de zgn. auditorium factor echt meetellen !!
Vroeger gebruikte ik een Denon AV geval . Ik heb hier nog een NAD AV staan om demo's te doen voor highschool kids.
Als die iets bij mij gaan bouwen moet het hier goed op klinken.
Zou niet eerlijk zijn om ze te laten luisteren naar een amp set van meer dan 10.000
mvgr. Leon
Dus bij 30 mensen gaat de zgn. auditorium factor echt meetellen !!
Vroeger gebruikte ik een Denon AV geval . Ik heb hier nog een NAD AV staan om demo's te doen voor highschool kids.
Als die iets bij mij gaan bouwen moet het hier goed op klinken.
Zou niet eerlijk zijn om ze te laten luisteren naar een amp set van meer dan 10.000
mvgr. Leon
Re: DIY C1 with a twist
Nog maar een keer : voor Hans !!
Heeft niets met de ruimte te maken !!
Wel met de wisselende RT60
mvgr.leon
Heeft niets met de ruimte te maken !!
Wel met de wisselende RT60
mvgr.leon
-
Dynky
- Ook commercieel actief
- Berichten: 363
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 23:16
- Locatie: Antwerpen
Re: DIY C1 with a twist
Kleine update mbt mijn C1-clones...
Er kwam deze lente een aanvulling, meer bepaald een centerspeaker.
Ook deze is ontwikkeld & gefilterd door Jeroen, wat de integratie imo perfect maakt met de mains.
Maar de laatste maanden merk ik dat ik tegen steeds meer hardware beperkingen aan liep, omdat ik tot nog toe stereo en surround combineer in één (gemengde) setup.
Om die beperkingen quasi te elimineren, heb ik nu beslist dat alles 100% wordt gescheiden, weliswaar binnen één en dezelfde ruimte, maar alle hardware komt dus letterlijk en figuurlijk apart van elkaar...wat ook z'n gevolgen heeft voor deze C1-clone-center, want die mag alweer het veld ruimen.
Mocht er dus iemand zijn die hier specifiek interesse in heeft, dan laat je 't maar weten via PM.
fwiw; ook de C1 clones zelf (te zien op de vorige pagina, qua uiterlijk zijn ze nog identiek
) worden op termijn aangepast/vervangen door iets met een "dikkere" laagsectie, dus ook de 10" AT's zijn in principe beschikbaar als iemand die apart wenst over te nemen...of de hele OB's zoals ze hier nu staan te spelen, dan begin ik gewoon vanaf 0, da's ook een optie.
Er kwam deze lente een aanvulling, meer bepaald een centerspeaker.
Ook deze is ontwikkeld & gefilterd door Jeroen, wat de integratie imo perfect maakt met de mains.
Maar de laatste maanden merk ik dat ik tegen steeds meer hardware beperkingen aan liep, omdat ik tot nog toe stereo en surround combineer in één (gemengde) setup.
Om die beperkingen quasi te elimineren, heb ik nu beslist dat alles 100% wordt gescheiden, weliswaar binnen één en dezelfde ruimte, maar alle hardware komt dus letterlijk en figuurlijk apart van elkaar...wat ook z'n gevolgen heeft voor deze C1-clone-center, want die mag alweer het veld ruimen.
Mocht er dus iemand zijn die hier specifiek interesse in heeft, dan laat je 't maar weten via PM.
fwiw; ook de C1 clones zelf (te zien op de vorige pagina, qua uiterlijk zijn ze nog identiek
