Het is m'n 3e zelfbouwproject, en deze moest uiteraard de voorgaande weer verbeteren.
In m'n huidige fronts gebruik ik de Tangband W4-657SC full-range. In de nieuwe set zal ik wederom deze units gebruiken, maar dan van boven aangevuld met een Vifa XT25BG51-04 ringradiator. Dit zijn tweeters welke Vifa heeft gebouwd voor Acoustic Research, in de frontplaat van deze tweeters zit dan ook een AR logo verwerkt.
Het begon allemaal met het idee om een luidspreker uit laagjes op te bouwen. Hiervoor moest een mal komen. Aangezien ik meer dan 150 laagjes moet gaan maken, leek een houten mal me geen goed idee (ivm het werken, mogelijk slijten). Daarom heeft een kennis mijn tekening vertaald naar een DWG-bestand, waarna het met een CNC-lasercut-machine uit een plaatje RVS is gesneden.

Inmiddels heb ik al een aantal laagjes kunnen frezen, en ook alle baffles zijn zo goed als klaar. (Pics zijn nie zo best, zijn van m'n telefoon)

Daarna ben ik eens aan de slag gegaan met het programma SketchUp, wat een ideaal programma bleek te zijn om speakers te kunnen tekenen (zodat ook de vrouw zich wat beter voor kan stellen wat al die rare wcbril-vormige dingetjes toch worden).

Op deze tekening zijn de spikes nog niet zichtbaar, elke speaker krijgt er 3 (2 voor, 1 midden achter). Ik was erg gecharmeerd van de spikes van Eltax, dus die besteld. Ik heb wel de zilverkleurige versie.

Zodra er weer vorderingen zijn, worden ze hier gepost!