DIY C1 with a twist

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door Zweitse »

jeroen_d schreef:
Ik heb vorige week de C1 met schotten nog nagemeten, nu met AT woofers erin. Ze kunnen worden toegepast zonder filterwijziging. Levering aan Dynky is gedaan met speciaal aangepaste woofers op dit model. Fijn dat het naar volle tevredenheid speelt!
Het gaat dus niet om de standaard uitvoering van de 10 inch woofers, maar om een op specificatie gemaakte woofer?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door jeroen_d »

CoenvanDongen schreef:
jeroen_d schreef:
Ik heb vorige week de C1 met schotten nog nagemeten, nu met AT woofers erin. Ze kunnen worden toegepast zonder filterwijziging. Levering aan Dynky is gedaan met speciaal aangepaste woofers op dit model. Fijn dat het naar volle tevredenheid speelt!
Kan je iets vertellen over het geluid. Is er veel verschil met de scan speak woofers?
Is een heel ander verhaal. Al het wollige gaat ervan af. Maar dat is ook een keuze het is niet bij alle opnames fijner om naar te luisteren.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door jeroen_d »

Zweitse schreef:
jeroen_d schreef:
Ik heb vorige week de C1 met schotten nog nagemeten, nu met AT woofers erin. Ze kunnen worden toegepast zonder filterwijziging. Levering aan Dynky is gedaan met speciaal aangepaste woofers op dit model. Fijn dat het naar volle tevredenheid speelt!
Het gaat dus niet om de standaard uitvoering van de 10 inch woofers, maar om een op specificatie gemaakte woofer?
Dat schrijf ik ja :wink:
Ik heb voor hem in de group buy een uitzondering gemaakt omdat hij er speciaal om vroeg en wetende dat deze woofers voor het gros toch te duur zijn. Hij durfde het risico aan dat het filter wellicht niet optimaal zou zijn. Dit valt dus reuze mee gelukkig.
Laatst gewijzigd door jeroen_d op vr 15 mar 2019, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door Zweitse »

jeroen_d schreef:
Zweitse schreef:
jeroen_d schreef:
Ik heb vorige week de C1 met schotten nog nagemeten, nu met AT woofers erin. Ze kunnen worden toegepast zonder filterwijziging. Levering aan Dynky is gedaan met speciaal aangepaste woofers op dit model. Fijn dat het naar volle tevredenheid speelt!
Het gaat dus niet om de standaard uitvoering van de 10 inch woofers, maar om een op specificatie gemaakte woofer?
Dat schrijf ik ja :wink:
Zijn deze eventueel via jullie te bestellen?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door jeroen_d »

Natuurlijk! Stuur maar een PB
Dynky
Ook commercieel actief
Berichten: 363
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 23:16
Locatie: Antwerpen

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door Dynky »

CoenvanDongen schreef:
Dynky schreef:
Ze spelen naar volle tevredenheid.
Plan is wel deze vorig jaar gemaakte baffles op termijn te gaan vervangen door andere exemplaren (wslk 100% CNC), omdat ik toch wat foutjes heb gemaakt bij de afwerking (vandaar dat ik ook geen verdere foto's had geplaatst), maar het genieten is er niet minder om :wink:
:foto:
bij deze :)
Bijlagen
P1020064.jpg
P1020065.jpg
P1020066.jpg
P1020067.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door ray5150 »

Ik had die schotten dan ook zwart of wit gemaakt.
Voor de rest ziet het er keurig uit. :goedzo:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door Shadow »

Een Walter-plank :rock:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door Walt »

Hallo Joram,

Lijkt er technisch niet echt op hoor, namelijk ander type tweeter, andere mid en andere woofers. Die van mij kun je ook niet passief aansturen maar moet via ASP en dubbele stereo eindtrappen.

Gr. Walter
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door Shadow »

Misschien is deze door z’n simpelheid juist wel makkelijker?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door Walt »

Dat weet ik wel zeker.

Gr. Walter
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door Shadow »

Weet je vrouw dat ook al, of komt dat nog? :lol:
Dynky
Ook commercieel actief
Berichten: 363
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 23:16
Locatie: Antwerpen

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door Dynky »

ray5150 schreef:
Ik had die schotten dan ook zwart of wit gemaakt.
Voor de rest ziet het er keurig uit. :goedzo:
toen ik dit voor 't eerst geassembleerd zag staan zonder schotten had ik voor mezelf al uitgemaakt dat er die opvolger zou komen, vandaar dat ik ook niet meer de moeite nam om de later toegevoegde schotten nog te gaan verven.

verder is alles wat je ziet trouwens nog "in de primer", ttz het grijswitte is primer.
ik kan met deze look prima leven, wetend dat er nog wel eens wat mooiers (qua baffle dan) in de plaats komt :wink:

't enige waar ik wel eens aan denk is of een versie met 15" AT's niet mooi zou zijn, beetje à la S1 zeg maar...maar daar zal wel geen interesse voor zijn gok ik, al niet in het minst van Jeroen & Hans [-o<
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door jeroen_d »

Ik vermoed dat ons volgende ontwerp met 12” woofers wordt. Meer heb je eigenlijk niet nodig. 2x15” per kant lange slag zoals in de S1 ervaar ik als grenzeloos, de versterker geeft het eerder op dan de speakers en het kan harder dan wat nog aangenaam is.
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door CoenvanDongen »

Ik vind de woofers van AT voor het oog vele malen mooier, maar het verschil in prijs is behoorlijk vergeleken met de scan speak woofers. Ik denk dat ik het wollige wat Jeroen beschrijft ook juist wel erg mooi vind.

@ Dynky, Zie jij kans (of heb jij zin) om deze jongens een keer mee te slepen naar een luisterdag?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door Walt »

Hallo Jeroen,

Volgens mij had jij mij een keer verteld dat jullie 2x15 in OB dezelfde geluidsdruk kan produceren als 1x15 in gesloten kast. Nou een volwaardige 3-weg met 15 inch woofer daar kun je normaal gesproken zelfs PA werk mee doen in kleinere zalen, dus dat bevestigd wel jouw ervaring.

Groetjes Walter
Dynky
Ook commercieel actief
Berichten: 363
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 23:16
Locatie: Antwerpen

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door Dynky »

CoenvanDongen schreef:
@ Dynky, Zie jij kans (of heb jij zin) om deze jongens een keer mee te slepen naar een luisterdag?
Ik heb tegenwoordig geen eigen wagen meer (bewuste keuze sinds enkele jaren) en op de fiets is het wat lastig met 2 van die planken en wind als vandaag :wink:
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door meanman64 »

Dynky ,
Woon je in Antwerpen stad of in de randgemeentes ?
Dynky
Ook commercieel actief
Berichten: 363
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 23:16
Locatie: Antwerpen

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door Dynky »

net buiten de Ring (letterlijk, ik kijk uit op de Ring en 't stad)
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door Zweitse »

CoenvanDongen schreef:
Ik vind de woofers van AT voor het oog vele malen mooier, maar het verschil in prijs is behoorlijk vergeleken met de scan speak woofers.
Inderdaad zeer mooie units qua ontwerp en looks, maar de prijs is inderdaad fors, anders had ik het ook wel geweten. :sure:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door Walt »

Inderdaad prijzig, maar erg goed. Voor mensen met een eeuwige upgrade drang zeker een aanrader, dan ben je op woofer gebied gewoon klaar.

Gr. Walter
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door Pjotr »

Walt schreef:
Inderdaad prijzig, maar erg goed. Voor mensen met een eeuwige upgrade drang zeker een aanrader, dan ben je op woofer gebied gewoon klaar.

Gr. Walter
Dat is een beetje tegenstrijdig Walt. Waar moet je dan met je upgrade drang naar toe? :-s :relax:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door Walt »

Bijv. de versterker... Hele volksstammen van luidspreker hobbyisten blijven maar steeds nieuwe en betere speakers bouwen, terwijl ze dan wel continu met dezelfde versterker blijven spelen. Ook hier zit veel verbeter potentieel, net als bij de bron trouwens, en dan nog kabels, tweaks etc.

Gr. Walter
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door Shadow »

Kuch - luisteromgeving - kuch
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: DIY C1 with a twist

Bericht door leonidas »

Ben het weer eens met Walt eens.

Paar jaar geleden "begon" voor mij een nieuw tijdperk.
Een 2e hands Jungson JA88d gekocht.

Kwam er binnen een dag achter dat ik jaren heb liggen tweaken aan XO's om de tekortkomingen van versterkers te camoufleren !!
Ineens waren een stel van mijn eigen ontwerpen WEL goed.

Soms is een "goede" versterker aanschaffen , voordat je nieuwe speakers bouwt , echt een waardevolle tip !

Ook is "synergie" , tussen versterker en speakers , een onderschat fenomeen.

Op dit moment heb ik 4 VV , 3x 2monoblocks en nog diverse geintegreerde versterkers.

Met de ene versterker kan iets fenomenaal klinken en met een andere versterker een stuk minder !

mvgr. Leon
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”