KT88 Single-Ended DIY KIT uit China

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Cesar
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 12:45

KT88 Single-Ended DIY KIT uit China

Bericht door Cesar »

Hi all,

Je kunt tegenwoordig voor een redelijke prijs bouw kitjes uit China bestellen via Alie of Amazon.
Ik heb mijn oog laten vallen op deze:
KT88 Single-Ended Class A Stereo Tube Amplifier Power Amp DIY KIT

hebben jullie ervaring met deze zelfbouw versterkertjes?

M.v.g.
Ruud.
Bijlagen
s-l1600 (1).jpg
s-l1600 (2).jpg
s-l1600.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 Single-Ended DIY KIT uit China

Bericht door OpaBert »

Ziet er best mooi uit , heb al wel een filmpje gezien van een Chinese Buizenversterker de Maddison
Al het glas voor de sier en onder de trafo kap zat een koelblok met stereoIC
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: KT88 Single-Ended DIY KIT uit China

Bericht door PA4URK »

Hoi Ruud, laat je niet gek maken door Bert hoor, ik heb vorig jaar ook zo'n kitje gebouwd. Een EL34 SE, kijk hier maar eens even: viewtopic.php?f=7&t=25595&hilit=aliexpr ... versterker
Ik vond het zelf wel redelijk geslaagd en je kunt ook leuk upgraden. Ik heb de koppel C's vervangen en alle buizen verNOSt.
EL34 zijn Philips, de 6SL7 voorversterker buizen van Ken-Rad en soms van RCA als ik zin heb om te veranderen en de gelijkrichter is een hele oude 5Z3GT ook van Ken-Rad geloof ik. Het klinkt heel leuk maar wil het goedkope volumepotmetertje nog wel vervangen door een ALPS.
Veel succes met de bouw en graag vééééél foto's 8)
Cesar
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 12:45

Re: KT88 Single-Ended DIY KIT uit China

Bericht door Cesar »

Als ik ga beginnen heb ik zeker jullie hulp nodig want enkel van een schema iets bouwen is toch iets anders dan de Bil van Triode Dick want daar wordt het met veel foto's en stap voor stap uitgelegd. Foto's zal ik zeker maken!!
Bij deze kitjes zit niet veel meer dan een schema dacht ik.
Zal nu jou topic gaan lezen.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: KT88 Single-Ended DIY KIT uit China

Bericht door audiomanics »

Zelf ook wel eens een soort gelijk bouwpakket in elkaar gezet.. De componenten kunnen wel wat upgrade gebruiken. De Chinese buisjes klinken wat schraal, maar die kan je gelukkig zo omprikken. Verrassend wat je met een paar andere weerstanden, condensatoren en buisjes toch uit zo'n bakje haalt..
Als je nooit zelf een buizenversterker gemaakt hebt, laat staan ontworpen, dan is zo'n kitje gewoon erg leuk om op een zondagmiddag even een versterker in elkaar te schroeien. En als het niet te veel kost...…
Kees
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 Single-Ended DIY KIT uit China

Bericht door OpaBert »

Als je maar op let wat je Koopt
Rein heeft gelijk met die kit !
Bij KIT zal dat wel snor zitten , maar als je een Chinese versterker koopt dus kant en klaar Kijk dan maar heel goed uit.
Cesar
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 12:45

Re: KT88 Single-Ended DIY KIT uit China

Bericht door Cesar »

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT88 Single-Ended DIY KIT uit China

Bericht door OpaBert »

Kijk ziet er best leuk uit Succes Ruud
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: KT88 Single-Ended DIY KIT uit China

Bericht door PA4URK »

Ik vind het een mooie uitdaging Ruud, koop dat ding en samen met ons roemruchte forum komen we er zeker uit :yeah:
Plaats reactie