KT88 Single-Ended DIY KIT uit China
Moderator: Beheerdersteam
KT88 Single-Ended DIY KIT uit China
Hi all,
Je kunt tegenwoordig voor een redelijke prijs bouw kitjes uit China bestellen via Alie of Amazon.
Ik heb mijn oog laten vallen op deze:
KT88 Single-Ended Class A Stereo Tube Amplifier Power Amp DIY KIT
hebben jullie ervaring met deze zelfbouw versterkertjes?
M.v.g.
Ruud.
Je kunt tegenwoordig voor een redelijke prijs bouw kitjes uit China bestellen via Alie of Amazon.
Ik heb mijn oog laten vallen op deze:
KT88 Single-Ended Class A Stereo Tube Amplifier Power Amp DIY KIT
hebben jullie ervaring met deze zelfbouw versterkertjes?
M.v.g.
Ruud.
Re: KT88 Single-Ended DIY KIT uit China
Ziet er best mooi uit , heb al wel een filmpje gezien van een Chinese Buizenversterker de Maddison
Al het glas voor de sier en onder de trafo kap zat een koelblok met stereoIC
Al het glas voor de sier en onder de trafo kap zat een koelblok met stereoIC
Re: KT88 Single-Ended DIY KIT uit China
Hoi Ruud, laat je niet gek maken door Bert hoor, ik heb vorig jaar ook zo'n kitje gebouwd. Een EL34 SE, kijk hier maar eens even: viewtopic.php?f=7&t=25595&hilit=aliexpr ... versterker
Ik vond het zelf wel redelijk geslaagd en je kunt ook leuk upgraden. Ik heb de koppel C's vervangen en alle buizen verNOSt.
EL34 zijn Philips, de 6SL7 voorversterker buizen van Ken-Rad en soms van RCA als ik zin heb om te veranderen en de gelijkrichter is een hele oude 5Z3GT ook van Ken-Rad geloof ik. Het klinkt heel leuk maar wil het goedkope volumepotmetertje nog wel vervangen door een ALPS.
Veel succes met de bouw en graag vééééél foto's
Ik vond het zelf wel redelijk geslaagd en je kunt ook leuk upgraden. Ik heb de koppel C's vervangen en alle buizen verNOSt.
EL34 zijn Philips, de 6SL7 voorversterker buizen van Ken-Rad en soms van RCA als ik zin heb om te veranderen en de gelijkrichter is een hele oude 5Z3GT ook van Ken-Rad geloof ik. Het klinkt heel leuk maar wil het goedkope volumepotmetertje nog wel vervangen door een ALPS.
Veel succes met de bouw en graag vééééél foto's
Re: KT88 Single-Ended DIY KIT uit China
Als ik ga beginnen heb ik zeker jullie hulp nodig want enkel van een schema iets bouwen is toch iets anders dan de Bil van Triode Dick want daar wordt het met veel foto's en stap voor stap uitgelegd. Foto's zal ik zeker maken!!
Bij deze kitjes zit niet veel meer dan een schema dacht ik.
Zal nu jou topic gaan lezen.
Bij deze kitjes zit niet veel meer dan een schema dacht ik.
Zal nu jou topic gaan lezen.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: KT88 Single-Ended DIY KIT uit China
Zelf ook wel eens een soort gelijk bouwpakket in elkaar gezet.. De componenten kunnen wel wat upgrade gebruiken. De Chinese buisjes klinken wat schraal, maar die kan je gelukkig zo omprikken. Verrassend wat je met een paar andere weerstanden, condensatoren en buisjes toch uit zo'n bakje haalt..
Als je nooit zelf een buizenversterker gemaakt hebt, laat staan ontworpen, dan is zo'n kitje gewoon erg leuk om op een zondagmiddag even een versterker in elkaar te schroeien. En als het niet te veel kost...…
Kees
Als je nooit zelf een buizenversterker gemaakt hebt, laat staan ontworpen, dan is zo'n kitje gewoon erg leuk om op een zondagmiddag even een versterker in elkaar te schroeien. En als het niet te veel kost...…
Kees
Re: KT88 Single-Ended DIY KIT uit China
Als je maar op let wat je Koopt
Rein heeft gelijk met die kit !
Bij KIT zal dat wel snor zitten , maar als je een Chinese versterker koopt dus kant en klaar Kijk dan maar heel goed uit.
Rein heeft gelijk met die kit !
Bij KIT zal dat wel snor zitten , maar als je een Chinese versterker koopt dus kant en klaar Kijk dan maar heel goed uit.
Re: KT88 Single-Ended DIY KIT uit China
Deze bouw topic gevonden....
https://www.diyaudio.com/forums/tubes-v ... tions.html
https://www.diyaudio.com/forums/tubes-v ... tions.html
Re: KT88 Single-Ended DIY KIT uit China
Ik vind het een mooie uitdaging Ruud, koop dat ding en samen met ons roemruchte forum komen we er zeker uit 
