Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Moderator: Beheerdersteam
-
SpikyTim
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 153
- Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
- Locatie: Meeuwen
Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Ik besef me net dat er niet gereageerd kan worden in een Showcase. Daarom dit reactietopic.
Showcase
Showcase
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Ik heb dit ontwerp afgelopen keer in Breda mogen beluisteren en was zeer onder de indruk.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
In Hengelo afgelopen februari ook, fijne speaker, erg goede prijs-kwaliteit verhouding.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Heel mooi hoe je 3D printen gebruikt hebt hier! Complimenten. Perfect als freesmal.
-
SpikyTim
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 153
- Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
- Locatie: Meeuwen
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Dagje printen en enkele € later heb je gewoon een perfecte mal die perfect passend freeswerk afleverd. Waarom moeilijk doen als het makkelijk ook kan. Natuurlijk met een CNC kan het nog makkelijker maar die heb ik niet.Vinculum schreef:Heel mooi hoe je 3D printen gebruikt hebt hier! Complimenten. Perfect als freesmal.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Leuk die freesmallen maar waarom heb je de drivers niet verzonken? En met ronde drivers is het werken met een cirkelgeleider sneller en makkelijker. Met niet ronde gaten is het een ander verhaal, daar kan je niet zonder freesmal.
-
SpikyTim
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 153
- Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
- Locatie: Meeuwen
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Op het ontwerp van Tony zijn ze ook niet verzonken. Daarbij kan ik met mijn cirkel geleider niet zo een kleine gaten maken. Enkel de woofer heb ik met de cirkel geleider uitgefreesd. Het is trouwens ook de bedoeling dat de zelfbouw er vanaf straalt
.
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Als ik die tweeter zie dan denk ik aan Bose/ Studiocraft of oude ghetto blaster
. Dat kan toch niet goed zijn.... (vooroordelen) maar, ik vind het zo'n ontzettend mooie luidspreker om te zien. Ik hoop deze ooit te kunnen beluisteren en misschien ook eens te bouwen.
Ben je er al verder mee en hoe ga je ze afwerken?
Ben je er al verder mee en hoe ga je ze afwerken?
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Dome tweeters zijn ooit een hype geworden en gebleven, maar zo slecht zijn de traditionele konus tweeters zeker niet hoor.
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Ik geloof dat nu ook wel gezien ze in een ontwerp van Tony zitten. Verder heb ik dit nooit in de betere luidsprekers zien zitten.Walt schreef:Dome tweeters zijn ooit een hype geworden en gebleven, maar zo slecht zijn de traditionele konus tweeters zeker niet hoor.
Misschien mijn jeugd trauma met Bose
Hoe dan ook ben ik benieuwd naar de geluidskwaliteit van de Twenty Five en ben benieuwd hoe deze er uit komen te zien.
- Bijlagen
-
- Dit model als kind gehad (afdankertjes van een oom) met een konus tweeter
- $_1.jpg (25.3 KiB) 947 keer bekeken
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Je zult verrast zijn over het geluid dat deze ten gehore brengen . In de goede zin dan .Kalimba schreef:Ik geloof dat nu ook wel gezien ze in een ontwerp van Tony zitten. Verder heb ik dit nooit in de betere luidsprekers zien zitten.Walt schreef:Dome tweeters zijn ooit een hype geworden en gebleven, maar zo slecht zijn de traditionele konus tweeters zeker niet hoor.
Misschien mijn jeugd trauma met Bose![]()
Hoe dan ook ben ik benieuwd naar de geluidskwaliteit van de Twenty Five en ben benieuwd hoe deze er uit komen te zien.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
WLM gebruikt ook conustweeters in hun Stella
En de Audio Physic Tempo 25 heeft ook een soort conustweeters.
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Op afspraak te beluisteren in de BeemsterKalimba schreef:Hoe dan ook ben ik benieuwd naar de geluidskwaliteit van de Twenty Five........
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Dat wil ik graag een keer komen doen!Geenius schreef:Op afspraak te beluisteren in de BeemsterKalimba schreef:Hoe dan ook ben ik benieuwd naar de geluidskwaliteit van de Twenty Five........
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Hoef je gelijk die Faktum niet meer te bouwen als je bij Tony bent geweest 
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Ik heb een voorgevoel dat de Calapamos wel eens goed zou kunnen passen bij de muzieksmaak van kalimba.Shadow schreef:Hoef je gelijk die Faktum niet meer te bouwen als je bij Tony bent geweest
(kan er jammer genoeg geen mooie foto van vinden.)
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Ik kwam een keer bij Tony om wat onderdeeltjes op te halen en ondanks dat ik tegensputterde liet hij de Calpamos toch even horen... dan ben je verloren... mooi hoor!
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
-
SpikyTim
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 153
- Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
- Locatie: Meeuwen
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Deze worden afgewerkt in blanke hoogglans vernis. Morgen ga ik het filter monteren en de speakers. Dus als het goed is savonds de eerste inspeel en luister sessie.
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
De Faktum komt er. Geen twijfel over haha. De Twenty five daarna hoop ik.
Maar on topic: Dat gaat snel met de bouw! Foto's?
Maar on topic: Dat gaat snel met de bouw! Foto's?
-
SpikyTim
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 153
- Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
- Locatie: Meeuwen
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Ik ben nu aan het luisteren. Geen tijd voor foto's. Het stelt zeker niet teleur in ieder geval.
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Je ziet die Stafford op de bank denken; 'tis gedaan met de rust' 
-
SpikyTim
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 153
- Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
- Locatie: Meeuwen
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Hij is dat gewoon hoor. Hij blijft daar best wel rustig onder, ookal gaat het volume af en toe op stevigShadow schreef:Je ziet die Stafford op de bank denken; 'tis gedaan met de rust'
