Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door SpikyTim »

Ik besef me net dat er niet gereageerd kan worden in een Showcase. Daarom dit reactietopic.
Showcase
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door knuisje »

Ik heb dit ontwerp afgelopen keer in Breda mogen beluisteren en was zeer onder de indruk.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door Barry2001 »

In Hengelo afgelopen februari ook, fijne speaker, erg goede prijs-kwaliteit verhouding.
Bijlagen
FF11FBCC-D268-4ADD-970F-947C79001AD8.jpeg
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door Vinculum »

Heel mooi hoe je 3D printen gebruikt hebt hier! Complimenten. Perfect als freesmal.
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door SpikyTim »

Vinculum schreef:
Heel mooi hoe je 3D printen gebruikt hebt hier! Complimenten. Perfect als freesmal.
Dagje printen en enkele € later heb je gewoon een perfecte mal die perfect passend freeswerk afleverd. Waarom moeilijk doen als het makkelijk ook kan. Natuurlijk met een CNC kan het nog makkelijker maar die heb ik niet.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door ds23man »

Leuk die freesmallen maar waarom heb je de drivers niet verzonken? En met ronde drivers is het werken met een cirkelgeleider sneller en makkelijker. Met niet ronde gaten is het een ander verhaal, daar kan je niet zonder freesmal.
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door SpikyTim »

Op het ontwerp van Tony zijn ze ook niet verzonken. Daarbij kan ik met mijn cirkel geleider niet zo een kleine gaten maken. Enkel de woofer heb ik met de cirkel geleider uitgefreesd. Het is trouwens ook de bedoeling dat de zelfbouw er vanaf straalt ;-).
Gebruikersavatar
Kalimba
Berichten: 774
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 10:52
Locatie: Amstelveen

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door Kalimba »

Als ik die tweeter zie dan denk ik aan Bose/ Studiocraft of oude ghetto blaster :mrgreen: . Dat kan toch niet goed zijn.... (vooroordelen) maar, ik vind het zo'n ontzettend mooie luidspreker om te zien. Ik hoop deze ooit te kunnen beluisteren en misschien ook eens te bouwen.


Ben je er al verder mee en hoe ga je ze afwerken?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door Walt »

Dome tweeters zijn ooit een hype geworden en gebleven, maar zo slecht zijn de traditionele konus tweeters zeker niet hoor.
Gebruikersavatar
Kalimba
Berichten: 774
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 10:52
Locatie: Amstelveen

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door Kalimba »

Walt schreef:
Dome tweeters zijn ooit een hype geworden en gebleven, maar zo slecht zijn de traditionele konus tweeters zeker niet hoor.
Ik geloof dat nu ook wel gezien ze in een ontwerp van Tony zitten. Verder heb ik dit nooit in de betere luidsprekers zien zitten.
Misschien mijn jeugd trauma met Bose :rofl:
Hoe dan ook ben ik benieuwd naar de geluidskwaliteit van de Twenty Five en ben benieuwd hoe deze er uit komen te zien.
Bijlagen
Dit model als kind gehad (afdankertjes van een oom) met een konus tweeter
Dit model als kind gehad (afdankertjes van een oom) met een konus tweeter
$_1.jpg (25.3 KiB) 935 keer bekeken
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door meanman64 »

Kalimba schreef:
Walt schreef:
Dome tweeters zijn ooit een hype geworden en gebleven, maar zo slecht zijn de traditionele konus tweeters zeker niet hoor.
Ik geloof dat nu ook wel gezien ze in een ontwerp van Tony zitten. Verder heb ik dit nooit in de betere luidsprekers zien zitten.
Misschien mijn jeugd trauma met Bose :rofl:
Hoe dan ook ben ik benieuwd naar de geluidskwaliteit van de Twenty Five en ben benieuwd hoe deze er uit komen te zien.
Je zult verrast zijn over het geluid dat deze ten gehore brengen . In de goede zin dan .
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door wouter »

WLM gebruikt ook conustweeters in hun Stella
Screenshot_20190222-133428.png
En de Audio Physic Tempo 25 heeft ook een soort conustweeters.
Screenshot_20190222-133135.png
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door Geenius »

Kalimba schreef:
Hoe dan ook ben ik benieuwd naar de geluidskwaliteit van de Twenty Five........
Op afspraak te beluisteren in de Beemster :)
Gebruikersavatar
Kalimba
Berichten: 774
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 10:52
Locatie: Amstelveen

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door Kalimba »

Geenius schreef:
Kalimba schreef:
Hoe dan ook ben ik benieuwd naar de geluidskwaliteit van de Twenty Five........
Op afspraak te beluisteren in de Beemster :)
Dat wil ik graag een keer komen doen! :D
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20401
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door Shadow »

Hoef je gelijk die Faktum niet meer te bouwen als je bij Tony bent geweest :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door ray5150 »

Shadow schreef:
Hoef je gelijk die Faktum niet meer te bouwen als je bij Tony bent geweest :rofl:
Ik heb een voorgevoel dat de Calapamos wel eens goed zou kunnen passen bij de muzieksmaak van kalimba. :hide:
(kan er jammer genoeg geen mooie foto van vinden.)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door Leeuwarden »

Ik kwam een keer bij Tony om wat onderdeeltjes op te halen en ondanks dat ik tegensputterde liet hij de Calpamos toch even horen... dan ben je verloren... mooi hoor!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door pappaleo »

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door Leeuwarden »

Ja, die...
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door SpikyTim »

Deze worden afgewerkt in blanke hoogglans vernis. Morgen ga ik het filter monteren en de speakers. Dus als het goed is savonds de eerste inspeel en luister sessie.
Gebruikersavatar
Kalimba
Berichten: 774
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 10:52
Locatie: Amstelveen

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door Kalimba »

De Faktum komt er. Geen twijfel over haha. De Twenty five daarna hoop ik.

Maar on topic: Dat gaat snel met de bouw! Foto's? :mrgreen:
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door SpikyTim »

Ik ben nu aan het luisteren. Geen tijd voor foto's. Het stelt zeker niet teleur in ieder geval.
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door SpikyTim »

Er is een kleine update in de showcase.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20401
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door Shadow »

Je ziet die Stafford op de bank denken; 'tis gedaan met de rust' :lagge:
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Bericht door SpikyTim »

Shadow schreef:
Je ziet die Stafford op de bank denken; 'tis gedaan met de rust' :lagge:
Hij is dat gewoon hoor. Hij blijft daar best wel rustig onder, ookal gaat het volume af en toe op stevig :yeah:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”