JE labs Open Baffle
Moderator: Beheerdersteam
JE labs Open Baffle
Zijn er mensen op dit forum die dit concept hebben getest ?
Alle ervaringen zijn welkom.
mvgr. Leon.
Alle ervaringen zijn welkom.
mvgr. Leon.
Re: JE labs Open Baffle
Ik moest even googlen. Volgens mij is dat een heel oud principe, Altec uit de jaren '50? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik meen dat doordat de breedbander vrij laag in de baffle zit het laag daardoor erg vooruit gaat.
Ik kan me ook vergissen met de Wharfdale SFB, maar dat is een meerwegsysteem: http://www.troelsgravesen.dk/Wharfedale_SFB_1.htm
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: JE labs Open Baffle
Visaton levert de NoBox, lijkt er wel wat op.
hier een leuke journey:
https://6moons.com/audioreviews/ob/ob.html
Aziaten heb ik op de Messe zien werken met songs zo groot als kamerdeuren.
Trials Gravesen heeft zo'n grote baffle rondom een 15" met breedbandige 8" op z'n site, moest ik ook meteen aan denken.
hier een leuke journey:
https://6moons.com/audioreviews/ob/ob.html
Aziaten heb ik op de Messe zien werken met songs zo groot als kamerdeuren.
Trials Gravesen heeft zo'n grote baffle rondom een 15" met breedbandige 8" op z'n site, moest ik ook meteen aan denken.
Laatst gewijzigd door wouter op di 05 feb 2019, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: JE labs Open Baffle
Toevallig vandaag , op mijn FB pagina :
http://www.methe-family.de/schallwand_o ... NXzueVhTv8
Ja Richard : de Wharfedale en JE labs zijn "verwandt".
Ik zoek naar wat persoonlijke subjectieve ervaringen.
mvgr. Leon
http://www.methe-family.de/schallwand_o ... NXzueVhTv8
Ja Richard : de Wharfedale en JE labs zijn "verwandt".
Ik zoek naar wat persoonlijke subjectieve ervaringen.
mvgr. Leon
Re: JE labs Open Baffle
Ja Wouter 
Bij benadering gelijke TSP's als de Lii Audio Crystal die ik in huis heb.
Vandaar mijn interesse.
Bij benadering gelijke TSP's als de Lii Audio Crystal die ik in huis heb.
Vandaar mijn interesse.
Re: JE labs Open Baffle
Die kwamen onlangs op het 'groene' forum voorbij, ik had niet de indruk dat de eigenaar wist/weet wat hij in handen heeft:wouter schreef:Wow, PHY
https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=43730.0
Re: JE labs Open Baffle
Ik heb al eerder wat experimenten gedaan met een "brede" open baffle.
Dat beviel eigenlijk wel
Tijdje in de kast gelegd.
Maar nu met de Lii Audio Crystal een goede gelegenheid om een keertje te proberen om met slechts een driver een acceptabel geheel te krijgen.
Een paar foto's van eerdere experimenten.
Echt niemand hier die een JE labs heeft gebouwd??
Alle "persoonlijke" info is welkom !
(gelezen heb ik , ongeveer , alles al)
mvgr. Leon
Dat beviel eigenlijk wel
Tijdje in de kast gelegd.
Maar nu met de Lii Audio Crystal een goede gelegenheid om een keertje te proberen om met slechts een driver een acceptabel geheel te krijgen.
Een paar foto's van eerdere experimenten.
Echt niemand hier die een JE labs heeft gebouwd??
Alle "persoonlijke" info is welkom !
(gelezen heb ik , ongeveer , alles al)
mvgr. Leon
Re: JE labs Open Baffle
Bijgaande experimenten lijken meer op Wharfedale (meerder units).
Echt met een fr unit werken lijkt mij een uitdaging
Echt met een fr unit werken lijkt mij een uitdaging
Re: JE labs Open Baffle
Die ambiënt tweeter hoort ook bij het concept? Is dat een reden voor het horizontale plankje? Ik neem aan dat die niet voor de bloempot is bedoeld.
Re: JE labs Open Baffle
Tweeter is alleen bedoeld om looptijd verschillen te creëren.
Anders ervaar je geen 'ruimtelijkheid".
Als je FR een oplopende tendens heeft : ambient tweeter achter het plankje.(afstralend naar achter).
Anders , zowel naar voren als naar achteren.
Anders ervaar je geen 'ruimtelijkheid".
Als je FR een oplopende tendens heeft : ambient tweeter achter het plankje.(afstralend naar achter).
Anders , zowel naar voren als naar achteren.
Re: JE labs Open Baffle
Die "sok" is camouflage voor de foto 
De magneet van de unit is beplakt met daklood en bitumen en ziet er niet meer mooi uit.
mvgr. Leon
De magneet van de unit is beplakt met daklood en bitumen en ziet er niet meer mooi uit.
mvgr. Leon
Re: JE labs Open Baffle
Als ik mijn vraag nu anders formuleer :
Zijn er mensen hier , die hebben geexperimenteerd met "brede" open baffles ??
Luister ervaringen ?
Zijn er mensen hier , die hebben geexperimenteerd met "brede" open baffles ??
Luister ervaringen ?
Re: JE labs Open Baffle
Er zijn er nog wel een paar, maar die zijn meestal na wat experimenteren toch weer smaller gaan bouwen dacht ik 
Re: JE labs Open Baffle
Het betreffende draadje: viewtopic.php?f=3&t=15526Henkjan schreef:had Weidok niet zoiets gedaan met zo'n Senon driver?
Wel wonderlijk dat je met dat klankscherm waarbij je de woofers dwars op de luisteras zet je in theorie geen laag zou kunnen horen, terwijl dat in de praktijk ruimschoots voorhanden is.
Is de aarde misschien toch plat?

Laatst gewijzigd door richard op do 07 feb 2019, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: JE labs Open Baffle
Tony op de luisterdag, hield een mooi verhaal over het door hem bewust kiezen van brede baffles. Picje van afgelopen zaterdag van zijn Twentyfives (klonken trouwens erg lekker):
Re: JE labs Open Baffle
Ja ervaring met brede baffle. Klinkt erg lekker maar realistische weergave is niet mogelijk.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: JE labs Open Baffle
Kan.je daar wat verder over uitweiden?jeroen_d schreef:Ja ervaring met brede baffle. Klinkt erg lekker maar realistische weergave is niet mogelijk.
Re: JE labs Open Baffle
Dat kan wel, maar de TS vroeg specifiek naar persoonlijke subjectieve ervaringen. Als ik ga uitweiden wordt het technisch.
Re: JE labs Open Baffle
Jeroen , bedankt voor je reactie.
Tenminste een persoonlijke ervaring.
Shadow : Er zijn er nog wel een paar, maar die zijn meestal na wat experimenteren toch weer smaller gaan bouwen dacht ik .
Is er (buiten realistische weergave) nog een reden bekend waarom mensen naar smaller gaan ?
mvgr. Leon
Tenminste een persoonlijke ervaring.
Shadow : Er zijn er nog wel een paar, maar die zijn meestal na wat experimenteren toch weer smaller gaan bouwen dacht ik .
Is er (buiten realistische weergave) nog een reden bekend waarom mensen naar smaller gaan ?
mvgr. Leon
