8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ik heb *veel* foto's, komen er zo aan. Moet eerst ff koffie hebben anders komt dat niet goed 
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Van wie is dat indrukwekkende systeem met de houten hoorns? Klonk dat goed?
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Goedemorgen allemaal,
was weer gezellig & interessant.
Nu moet de boel de trappen weer op....zucht....da's weer effe minder na zo'n ZBA-dagje (als je spullen meeneemt).
Barry: dank voor het mogelijk maken van dit audio-treffen.
Met muzikale groet,
Reinout
was weer gezellig & interessant.
Nu moet de boel de trappen weer op....zucht....da's weer effe minder na zo'n ZBA-dagje (als je spullen meeneemt).
Barry: dank voor het mogelijk maken van dit audio-treffen.
Met muzikale groet,
Reinout
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Audio Creative, ik heb het 2 nummers gehoord en kon er goed naar luisteren hoor!Walt schreef:Van wie is dat indrukwekkende systeem met de houten hoorns? Klonk dat goed?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Beste mensen,
Heb me prima vermaakt gisteren, dankzij het grote aantal demonstrateurs, hulde! Een groot dankjewel aan iedereen die met spullen heeft lopen sjouwen en de moeite heeft willen nemen
Het aantal bezoekers zijn er wel eens meer geweest, zullen er ongeveer 100 zijn geweest. Misschien het weer? Weet wel dat er in mijn eigen vrienden/kennissenkring veel zieken zijn, speelt misschien ook. Daardoor wel veel ruimte bij de demonstraties, alhoewel het in de kamer waar Reinout / Hans / Sander stonden het juist weer erg vol was, dat had ik achteraf gezien anders moeten plannen. Iets voor volgend jaar.
Opvallend vond ik de kwaliteit van de 'low budget' systemen als ik dat zo oneerbiedig mag zeggen: de Twentyfive van Tony. Prachtige speaker, wat onconventioneel om te zien, met een opvallend mooi stereo beeld. Zat wat uit het midden, ook daar erg prettig. Copper project van Joram, de verwachtingen waren natuurlijk ook hoog gespannen, maar zijn meer dan waar gemaakt. Prachtige speaker, mooi uitgebalanceerd, deed het prima in kamer 2 waar ze stonden. Ook om te zien een plaatje, complimenten voor de afwerking. Dan de No Budget monitor van Sander, die ook liet horen at je met een laag budget iets goed klinkends neer kunt zetten.
Ton stond samen met Elko in een kamer en hadden samen *veel* sets staan, super dat jullie de moeite hebben genomen dit allemaal mee te nemen.
In kamer 6 de meetsessie met het opbouwende commentaar en tips voor verbetering van Jeroen. Leerzaam, Jeroen was eigenlijk ziek maar met de flesjes neusdruppels in de aanslag is hij de dag door gekomen.
En dan het systeem waar Jeroen, Stephan en Erik aan hebben gewerkt. Enigszins gebaseerd op het Omniwave systeem van Leo de Klerk, vond dit veel en veel beter (eigenlijk 'gewoon' klassiek d'Appolito). Gisteren op de luisterdag heeft het systeem eigenlijk voor het eerst gedraaid, en er kwamen wat kinderziektes naar voren: een ring/baffle die niet goed aansluit, en 1 vd woofers lijkt niet helemaal lekker, Jeroen vermoedt iets met de spreekspoel. Maar een ontzettend gaaf project, 3D prints van Stephan in woofer ring en voet, laat zien dat dit z'n intrede heeft gedaan in de luidspreker wereld. Versterking/DSP Hypex Fusion amps in deze demo.
Ik denk dat we de komende jaren hier veel van gaan horen, heeft ontzettend veel potentie. Een systeem waar niet alleen Omni wordt beloofd maar waar je dit ook hoort. Was erg onder de indruk, goed werk!
Graag wil ik tot slot Joop bedanken, de beheerder van het wijkcentrum, ook voor hem is het een dag waarop 'ie normaal gesproken niet werkt. Michiel en Robertjan voor hun hulp, en natuurlijk de kassadames die me hebben geholpen. Joram en echtgenote ook nog voor de versnapering, had niet gehoeven, maar komt zeker op
Genoeg gepraat, foto's. Tot volgend jaar allemaal!
Heb me prima vermaakt gisteren, dankzij het grote aantal demonstrateurs, hulde! Een groot dankjewel aan iedereen die met spullen heeft lopen sjouwen en de moeite heeft willen nemen
Het aantal bezoekers zijn er wel eens meer geweest, zullen er ongeveer 100 zijn geweest. Misschien het weer? Weet wel dat er in mijn eigen vrienden/kennissenkring veel zieken zijn, speelt misschien ook. Daardoor wel veel ruimte bij de demonstraties, alhoewel het in de kamer waar Reinout / Hans / Sander stonden het juist weer erg vol was, dat had ik achteraf gezien anders moeten plannen. Iets voor volgend jaar.
Opvallend vond ik de kwaliteit van de 'low budget' systemen als ik dat zo oneerbiedig mag zeggen: de Twentyfive van Tony. Prachtige speaker, wat onconventioneel om te zien, met een opvallend mooi stereo beeld. Zat wat uit het midden, ook daar erg prettig. Copper project van Joram, de verwachtingen waren natuurlijk ook hoog gespannen, maar zijn meer dan waar gemaakt. Prachtige speaker, mooi uitgebalanceerd, deed het prima in kamer 2 waar ze stonden. Ook om te zien een plaatje, complimenten voor de afwerking. Dan de No Budget monitor van Sander, die ook liet horen at je met een laag budget iets goed klinkends neer kunt zetten.
Ton stond samen met Elko in een kamer en hadden samen *veel* sets staan, super dat jullie de moeite hebben genomen dit allemaal mee te nemen.
In kamer 6 de meetsessie met het opbouwende commentaar en tips voor verbetering van Jeroen. Leerzaam, Jeroen was eigenlijk ziek maar met de flesjes neusdruppels in de aanslag is hij de dag door gekomen.
En dan het systeem waar Jeroen, Stephan en Erik aan hebben gewerkt. Enigszins gebaseerd op het Omniwave systeem van Leo de Klerk, vond dit veel en veel beter (eigenlijk 'gewoon' klassiek d'Appolito). Gisteren op de luisterdag heeft het systeem eigenlijk voor het eerst gedraaid, en er kwamen wat kinderziektes naar voren: een ring/baffle die niet goed aansluit, en 1 vd woofers lijkt niet helemaal lekker, Jeroen vermoedt iets met de spreekspoel. Maar een ontzettend gaaf project, 3D prints van Stephan in woofer ring en voet, laat zien dat dit z'n intrede heeft gedaan in de luidspreker wereld. Versterking/DSP Hypex Fusion amps in deze demo.
Ik denk dat we de komende jaren hier veel van gaan horen, heeft ontzettend veel potentie. Een systeem waar niet alleen Omni wordt beloofd maar waar je dit ook hoort. Was erg onder de indruk, goed werk!
Graag wil ik tot slot Joop bedanken, de beheerder van het wijkcentrum, ook voor hem is het een dag waarop 'ie normaal gesproken niet werkt. Michiel en Robertjan voor hun hulp, en natuurlijk de kassadames die me hebben geholpen. Joram en echtgenote ook nog voor de versnapering, had niet gehoeven, maar komt zeker op
Genoeg gepraat, foto's. Tot volgend jaar allemaal!
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Inderdaad, ik denk dat ze het traditionele "Hannesie hannest aan zijn wifi streamer tijdens de luisterdag" best hebben gemist gisteren...hannesie schreef:Techniek laat je soms achter de oren krabbelen, nou ja, maak jij het ook eens mee.![]()
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Barry weer bedankt voor het organiseren.
Verder iedereen die aanwezig was bedankt voor de leuke/gezellige dag, weer mooie dingen gezien en gehoord en leuke gesprekken gehad.
Verder iedereen die aanwezig was bedankt voor de leuke/gezellige dag, weer mooie dingen gezien en gehoord en leuke gesprekken gehad.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Spijt komt altijd achterafdre schreef:Gelukkig heb ik niets gemist!
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Breda in aantocht Dre, da’s op zondag he?
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Barry weer bedankt voor de prima organisatie. Het was weer als vanouds.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
+1 Bedankt, Barry! Was een fijne en leerzame dag gisteren. Voor mij met name ook het hele meetproces van waar Jeroen steeds uitleg bij gaf. En veel goede luidsprekers gehoord!
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Even een paar woorden wat ik als prettig heb ervaren.
Als nieuwkomer ,zeg maar broekie op leeftijd, is het leuk om van de ervaren jongens tips te krijgen.
Iemand die dan een uurtje vanalles wil horen en vraagt om de speakers wat te verplaatsen vond ik helemaal te gek.
Positieve respons is ook zeer prettig...en dat heb ik gehad van diverse mensen.
Ook over hoe het eruit ziet.
Verder wat ik gehoord heb alleen maar lof....geweldig om zoveel hobbyisten bij elkaar te zien...en wat voor diverse creaties...gewoon geweldig.
De eerste ervaring is dus zeer positief.....dus ik ben al plannen voor Breda aan het maken.
Een tevreden Mens
Als nieuwkomer ,zeg maar broekie op leeftijd, is het leuk om van de ervaren jongens tips te krijgen.
Iemand die dan een uurtje vanalles wil horen en vraagt om de speakers wat te verplaatsen vond ik helemaal te gek.
Positieve respons is ook zeer prettig...en dat heb ik gehad van diverse mensen.
Ook over hoe het eruit ziet.
Verder wat ik gehoord heb alleen maar lof....geweldig om zoveel hobbyisten bij elkaar te zien...en wat voor diverse creaties...gewoon geweldig.
De eerste ervaring is dus zeer positief.....dus ik ben al plannen voor Breda aan het maken.
Een tevreden Mens
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Leuk om je te zien Ton, m'n vrouw vraagt of je dochter (?) ook mee komt naar Breda?
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Barry, bedankt voor de gezellige dag
Nog wat fotootjes
Scamo kloon van Zweitse
Eigen ontwerpje van Zweitse
SB Acoustics Triplet Op de achtergrond natuurlijk de SB Acoustics ARA
Nog wat fotootjes
Scamo kloon van Zweitse
Eigen ontwerpje van Zweitse
SB Acoustics Triplet Op de achtergrond natuurlijk de SB Acoustics ARA
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Mooie toevoeging, foto's, die had ik niet op het rolletje staan.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Tja,die datum valt ook zeer ongelukkig........Shadow schreef:Breda in aantocht Dre, da’s op zondag he?
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Apart ook, die "lijmklem versterker".
Ik kan me niet herinneren die eerder op het forum gezien te hebben ?
Ik kan me niet herinneren die eerder op het forum gezien te hebben ?
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ik was er helaas wat te kort bij maar vond het helemaal prima.
Mooie locatie en goed georganiseerd
Zat toch met enige verbazing te luisteren naar de twee goedkoopste luidspreker systemen. Echt wel bang for your Buck.
Het hoornsysteem vond ik prachtig gebouwd maar het geluid bleef mijn inziens wat te veel aan de luidsprekers plakken waar ik de Supravox/compression driver met coupler meer in mijn straat ligt. Een smaak kwestie denk ik.
Volgend jaar ben ik er zelf natuurlijk met de "low" budget wedstrijd. Dan zullen jullie wat beleven
Mooie locatie en goed georganiseerd
Zat toch met enige verbazing te luisteren naar de twee goedkoopste luidspreker systemen. Echt wel bang for your Buck.
Het hoornsysteem vond ik prachtig gebouwd maar het geluid bleef mijn inziens wat te veel aan de luidsprekers plakken waar ik de Supravox/compression driver met coupler meer in mijn straat ligt. Een smaak kwestie denk ik.
Volgend jaar ben ik er zelf natuurlijk met de "low" budget wedstrijd. Dan zullen jullie wat beleven
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
beijert schreef:Volgend jaar ben ik er zelf natuurlijk met de "low" budget wedstrijd. Dan zullen jullie wat beleven
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
@ Ray
Dat ze het lef hebben, zonder onze toestemming... !! 
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 03 feb 2019, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
